וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את הפועל ירושלים 81:97

אחרי שחטפה על הראש בברצלונה, התאוששה מכבי ת"א בליגה כשהביסה את הפועל ירושלים 81:97, ועלתה למקום הראשון בליגה. אשקלון-נהריה 87:91 (בהארכה), גבעת שמואל-קרית אתא 81:93, ר”ג-חולון 70:85

כמה טוב שקיימת ליגת העל, בוודאי ממלמלים במסדרונות יד אליהו. אחרי תבוסה בברצלונה ביורוליג ולפני משחק חוץ קשה לא פחות מול ריאל מדריד, פגשה מכבי תל אביב למשחק עונה את הפועל ירושלים, אותה ירושלים שהביסה אותה בסיבוב הראשון במלחה. אלא שהפעם הצהובים לא היו אותם צהובים, ירושלים לא היתה אותה ירושלים, וקבוצתו של גרשון נראתה הרבה יותר טוב והביסה ללא קושי רב את האדומים, 81:97. כתוצאה מההפרש, עלתה מכבי תל אביב למקום הראשון בליגה.

אחרי שבעה הפסדים מתוך שמונה משחקים ויום לא פשוט בגיזרה הצבאית, חזרו בעירוני אשקלון לחייך דווקא מול עירוני נהריה שהגיעה אחרי 3 ניצחונות רצופים. אשקלון נלחמה במשך 45 דקות, גררה את נהריה להארכה ושם גברה עליה, 87:91. רמת גן הדהימה את האלופה החמה מחולון, כששלטה מולה לאורך כל המשחק והשיגה ניצחון ביתי נאה, 70:85. האחרונה בטבלה מקרית אתא יצאה לאור יהודה ונתנה פייט הגון במשך שלשוה רבעים מול גבעת שמואל, אך נכנעה לבסוף, הפסידה 81:93 והליגה הלאומית מעולם לא נראתה קרובה יותר עבורה.

מכבי תל אביב - הפועל ירושלים 81:97

שתי הקבוצות פתחו עם הרבה אנרגיה שתועלה לאיבודים משני הצדדים. מכבי ראתה שהרחבה הרבה יותר נפויה מאשר מול ברצלונה והלכה אל פישר וכספי שהעלו אותה ליתרון מוקדם, אבל הירושלמים הגיבו עם נקודות של ווטסון ובאוורס, ושלשה של רוט העבירה את היתרון לאדומים, 10:11. היתרון המשיך לעבור מצד אל צד, כשדאנק גדול של ווטסון שוב העביר אותו לאורחים, וסל על פישר בהתקפה שלאחר מכן יחד עם שלשות של באוורס וששון קבעו 14:23 לירושלים. מכבי לא ויתרה וטסה ל-0:6 בזכות דקות טובות של ארויו, ומורן רוט הוריד את הקבוצות ביתרון 20:25 לזכותה של ירושלים.

הצהובים עלו עם אנרגיות אחרות לרבע השני וטסו ל-1:9, בזכות 4 נקודות מהירות של פישר, וכניסה מצויינת של בראון, שבחמש נקודות מהירות החזיר את היתרון למארחים, 26:29. מכיב לא עצרה, ארויו המשיך להטיס את המתפרצות, ואפילו גיינס קיבל הזדמנות להקפיץ את הקהל עם דאנק שהעלה ל-26:34. מרקוס בראון שוב איפס את היד מבחוץ והגדיל את הפער ל-9. גודס לקח טיים אאוט אבל זה לא עשה את העבודה, שחקניו איבדו את הראש ואיפשרו לארויו לייאפ קל, אליהו קלע 3 משלו , אבל הסיפור היה גיינס שהמשיך להעניש והעלה את מכבי ליתרון 16. ירושלים איבדה עוד כדור, וכאילו כדי להתעלל, לקח סימונס את הכדור ומחצי מגרש צלף כדי לרשום 37:53 במחצית לצהובים.

טימי באוורס זעם על חבריו לקבוצה במחצית, ולרבע השלישי כבר עלתה ירושלים עם אנרגיות אחרות. רוט צלף מבחוץ, באוורס הראה מנהיגות וצימק לפער חד ספרתי, אבל מכבי לא אמרה את שלה עדיין. מרקוס בראון חדר מצויין, עצר את ההתקפה הירושלמית בצד השני ושלח את ארויו למתפרצת כדי לקבוע פער של 16. רוט הפגיז מבחוץ והשאיר עוד תקווה אצל האוהדים באדום, אבל ארויו השיב בשלשה משלו, ובאווארס מהעונשין קבע 59:74 לזכותה של מכבי תל אביב.

הרבע האחרון המשיך בדיוק מאותו מקום כשטל בורשטיין זכה לתשואות מהקהל על שלשה גדולה, ומרקוס בראון המשיך להשתולל עם שלשה משלו שהעלתה את המקומיים ליתרון 61:80. דווקא אז התעשתו האדומים, ועם נקודות מהירות של נעימי וסניד, רצו ל-2:10 וצימקו את הפער ל-71:82. האדומים המשיכו להתקרב, מרקוס בראון עשה את העבירה החמישית שלו ויצא, ושחקניו של גודס כבר הרגישו את הקאמבק. אלא שאז עשה רוט עבירה בלתי ספורטיבית, המומנטום חלף עבר לו, והאדומים התרכזו במאמץ להפסיד בפחות מ-14 הפרש כדי לא לתת לצהובים את המקום הראשון. אלא שאפילו בקרב הזה הפסידו הירושלמים, כששארפ צלף שלשה 11 שניות לסיום, העניק ניצחון מעל ל-14 הפרש, והעלה את קבוצתו אל ראשות הליגה.

קלעו למכבי ת"א: קרלוס ארויו 24 ו-10 אסיסטים, ד'אור פישר 20 ו-4 חסימות, מרכוס בראון 16, ליאור אליהו 12, צ'ארלס גיינס ועומרי כספי 8 כ"א, דרק שארפ, טל בורשטיין וטריי סימונס 3 כ"א.

לירושלים: מורן רוט וטימי באוורס 20 כ"א, טרוויס ווטסון 13, עומאר סניד ויובל נעימי 9 כ"א, שרון ששון 6, רוג'ר פאוול וארז מרקוביץ' 2 כ"א.

עירוני אשקלון - עירוני נהריה 87:91 (בהארכה)

נהריה לא התחשבה במצבה הרעוע של אשקלון ובאירועי היום, ובעזרתתם של ריצ'י, אוחיון ודאנק נהדר של מגי טסו ליתרון מוקדם של 1:8. טרסקוט לקח אחריות לידיים וסוף סוף מצא נקודות למארחים, ונקודות בכורה של ג'רון רוברטס בקבוצה החזירו את אשקלון עד 7:10. ג'ייסון וויליאמס קיבל דקות ראשונות ומיד הגיב בסל ועבירה. אשקלון שוב נתקעה בהתקפה, בארט לא מצא את היד, ושלשה של לואיס קבעה יתרון שיא של 9:20 לזכות נהריה. עמית תמיר סוף סוף הראה ניצוצות כשקלע שלשה ומיד לאחר מכן מתחת לסל וצימק ל-22:14 לזכות האורחים בסיום הרבע הראשון.

תמיר המשיך את המומנטום מסיום הרבע הראשון גם ברבע השני, כשפתח עם שלשה גדולה שהורידה את הפער ל-3 בלבד. טרנר הצטרף אליו וצימק לנקודה בלבד, ועוד שלשה של תמיר יחד עם נקודות של בארט העבירו את היתרון למארחים, 23:25. קלי וטרנר לא הורידו את הרגל מהגז, והטיסו לריצת 2:20 ויתרון 24:34. נהריה לא הרימה ידיים ויצאה למיני ריצה משלה, כשיוגב אוחיון ולואיס הריצו אותה ל-0:6 ופיגור 6 בלבד, אבל שלשה של דוידי ולייאפ של בארט החזירו את היתרון לאשקלון, 30:41 ו-34:43 בסיום המחצית הראשונה.

נהריה לקחה אוויר במחצית וחזרה קבוצה אחרת לגמרי, כשרון לואיס פוצח בדאנק, אוחיון המשיך עם שלשה, ונקודות של וויליאמס יחד עם נקודות של אוחיון צימקו ל-52:51 בלבד. נהריה כבר הוכיחה השנה שהיא יודעת לחזור מפיגורים ומזה חששו באשקלון. יוגב אוחיון ורון לואיס הורידו את המינוס של הקבוצה מהצפון ובאמצע הרבע השלישי השלמה נהריה מהפך וכבר עלתה ל-55:59.

הרבע הרביעי נמשך עם אותה מגמה ונקודות של פיל ריצ'י ואוחיון כבר עשו 60:68 לאורחים. אשקלון לא איבדה את התקווה והחלה לנגוס בהפרש. בן שימול וטרנר הורידו את ההפרש עד 3 בלבד לזכות המארחים, לימונד בלייאפ קבע 72:77 לנהריה, אבל טרסקוט החזיר ל-2 בלבד. דווקא אז בארט כפה שלשה מטופשת ומיד לאחר מכן חדירה מיותרת, שלא הניבה דבר. נהריה לא ניצלה את ההזדמנות, איבדה כדור בצד השני ושלחה את בארט אל הקו, 6 שניות לסיום והפעם הוא קבר את שתיהן כדי לקבוע 77:77. נהריה הלכה ללואיס שהלך עם הראש בקיר, הזריקה שלו הלכה החוצה, ושתי הקבוצות הלכו להארכה.

המשחק הצמוד נמשך גם אל תוך ההארכה ונדנדת סלים שמרה על הקבוצות קרובות אחת אל השנייה. שחקנים משתי הקבוצות הלכו לקו ולרוב דייקו ובמצב של 87:89 לזכות אשקלון החטיא אוחיון שלשה, בארט קלע שתיים מהקו בצד השני וסגר ניצחון יפה 87:91.

קלעו לעירוני אשקלון: סטיב בארט 27, ראשון טרנר 14 ו-10 ריבאונדים, לואיס טרסקוט (15 ריבאונדים) ועמית תמיר 11 כ"א, אבי בן שימול 10, טריי קלי 8 ו-6 אסיסטים, ג'רון רוברטס ודרור דוידי 5 כ"א.

לנהריה: ארון מגי 24 ו-14 ריבאונדים, רון לואיס 21, יוגב אוחיון 16, ג'ייסון וויליאמס 10, רביב לימונד (6 איבודים) ופיליפ ריצ'י 8 כ"א.

עדי אזולאי, מאמן עירוני אשקלון: "קצת יותר אופי ונחישות היו היום. הכל הולך לנו קשה העונה, בייסורים. את המשחקים האלה מנצחים על ריבאונד קטן, על הגנה. הקהל דחף אותנו ואני מקווה שנחבר עכשיו עוד ניצחון ונמשיך הלאה".

סטיב בארט: "הקבוצה אמרה לי שהחולצה של דארט בויד שנפטר לפני כמה שנים, מביאה מזל רע, אז החלפתי אותה לפני המשחק ותראו מה קרה. כנראה שהיה כדאי לעשות זאת".

עירוני רמת גן - הפועל חולון 70:85

רמת גן עלתה ללא רגשות נחיתות מול האלופה מחולון, ומי שבעיקר עלה בטירוף היה כרמלו לי, שקלע את כל 7 הנקודות הראשונות של קבוצתו והעלה את המארחים ל-3:7. בקרב האלופה לקחו פסק זמן, וממנו חזרו עם כוחות מחודשים, כשווית'רס מתעורר לחיים ומצמק את הפער, אבל לי המשיך להעניש, ופתח פער של 9:14 לזכות רמת גן. הקבוצות המשיכו לרוץ, ולי הוריד את רמת גן ביתרון 13:19 בסיום הרבע הראשון.

לואיס פלורס פתח את הרבע השני עם נקודות, אבל דווקא רמת גן תפסה את המומנטום מחדש, והנינג ומיילס הטיסו את המארחים ליתרון 19:29. לי שוב הכה, טולברט וקוקיה השיבו מן העבר השני, אבל שלשה ענקית של יצקן שמרה את המארחים מרמת גן מלפנים עם פער 14. האורחים מחולון החלו לאבד את הראש, ליאור חכמון ויצקן לא עצרו, ושמוליק ברנר נתן את הטון הסופי למחצית ראשונה נהדרת של המארחים, כשצלף שלשה והוריד את קבוצתו עם יתרון מדהים, 23:44 לאחר מחצית אחת של משחק.

המטרה של רמת גן החל מהמחצית השנייה הייתה לשמור על היתרון הגדול שלה ובזה היא התרכזה. יריב יצקן עוד אותה לפלוס 22 בתחילת הרבע השלישי, אבל חולון לא ויתרה ובעזרת נקודות של בריאן טולברט ודרון וושינגטון הצליחה להוריד ל-51:39. האלופה אולי קיוותה עכשיו להיעזר במומנטום כדי לרוץ למהפך, אבל שלשות של ג'וש גומז, כרמלו לי ויצקן, סייעו למארחת לסיים את הרבע ביתרון 45:62.

טולברט פתח את הרבע האחרון עם נקודות ובחולון קיוו לקאמבק, אבל גמוז השיב מן העבר השני עם שלשה, ואחת נוספת של לי קבעה יתרון 20 נקודות לזכות המארחים. אורי קוקיה קלע 6 נקודות רצופות כדי לצמק מעט ל-79:66, אבל עבור האלופה מחולון זה כבר היה מעט מדי, מאוחר מדי, דני פרנקו נותר חסר אונים, וברמת גן חגגו ניצחון ענקי מול האוהדים המקומיים. עם יכולת כזאת, המאבק בתחתית פתאום נראה מעט יותר ורוד.

קלעו לעירוני ר"ג: כרמלו לי 30 (7 מ-11 ל-3) ו-12 ריבאונדים, יריב יצקן 20, ג'וש גומז 8, אנתוני מיילס ואדריאן הנינג 6 כ"א, שמוליק ברנר (10 אסיסטים), ליאור חכמון ומייק המלס 5 כ"א.,

לחולון: דרון וושינגטון 18, לואיס פלורס 17, קרטיס וויתרס ובריאן טולברט 10 כ"א, אורי קוקיה 9 ו-12 ריבאונדים, ליאור שגב 4, כריס ווטסון 2.

עמיר עוזי, מאמן רמת גן: "היינו רעבים לניצחון לאחר תקופה רעה שעברה עלינו. השחקנים המשיכו לעבוד קשה באימונים והגיע הניצחון סוף סוף. קיבלנו היום את יריב יצקן בגדול וכרמלו לי היה נהדר. צריך לזכור שהוא משחק עם סד על היד הקולעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מ.כ גבעת שמואל - עירוני קרית אתא 81:93

קרית אתא הפתיעה את המארחים כשרצה ל-4:8 מוקדם, בזכות דקות ראשונות טובות של ניב ברקוביץ' שקלע 6 נקודות רצופות. אלא שבגבעה לא נלחצו, הלכו אל קורי קאר היציב, ו-5 נקודות מהירות שלו העבירו את היתרון למארחים, 8:10 .המארחים הצליחו לברוח עד בעזרת נקודות של איתי גרינבוים ושלשה של גרייז ליתרון 14:20, אבל ניב ברקוביץ', עם 10 נקודות ברבע הראשון צימק ל-4 בלבד, וניקסון סגר את הרבע הראשון כשהוריד ל-24:20 לזכות גבעת שמואל.

ניקסון פתח את הרבע השני עם שלשה גדולה, וירמישין וניגוט החזירו את היתרון לקרית אתא. הול שמר את הגבעה קרובה, אבל 4 נקודות של ברנס קבעו יתרון 28:33 לאתא. קורי קאר שוב החזיר את קבוצתו למשחק, ואז התעורר לחיים סטפן ברדפורד, ועם 5 נקודות רצופות שלו העלה את המארחים ליתרון 35:41. מקנייט עוד קירב מעט את אתא, אבל אז הגיעה שלשה של רועי ברקוביץ', ויוני ניר וגרייז הורידו את גבעת שמואל ביתרון 41:50 בסיום המחצית הראשונה.

קווינטנס פתח טוב את הרבע השלישי עבור קרית אתא בזמן שהברקוביצ'ים החליפו סלים ביניהם, וג'וש ניגוש צימק את הפער ל-49:55. אלא שגרייז במשחק נהדר המשיך לתקוף את הסל, ו-4 נקודות רצופות שלו קבעו 54:62. ברדפורד הגדיל את היתרון, אבל אז הגיע שלשה של ברנס שהחזירה את האורחים לחיים, וירמישין הקטין עד 67:60. ברנס צלף עוד שלשה, ברדפורד החזיר מן העבר השני, ניקסון החזיר מהעונשין בדרך ל-65:71 לגבעת שמואל בסיום הרבע השלישי.

הגבעה נכנסה לרבע האחרון כשהיא יודעת שהניצחון לא ביד, אבל נהנתה מנקודות של ברדפורד וגרייס שהעלו אותה ליתרון 9. אתא ביקשה לצמק בחזרה, אבל לא הצליחה והמקומיים הצליחו לברוח ל-72:85 באמצע הרבע בדרך להבטחת הניצחון 81:93.

קלעו לגבעת שמואל: גרג גרייס 25, סטפן ברדפורד 20, קורי קאר ויוני ניר (14 ריבאונדים) 15 כ"א, ג'רמיין הול 11, רועי ברקוביץ' 5.

לקרית אתא: ארון ניקסון 20, דריילו ברנס וניב ברקוביץ' 15 כ"א, ולאדי ירמישין 11 ו-10 ריבאונדים, ברנדון מקנייט 7, ג'וש ניגוט 6, האמין קווינטנס 4, ארז קוחנסקי 3.

אורן אהרוני, מאמן גבעת שמואל: "אמרתי לשחקנים שקרית אתא קבוצה טובה, למרות מצבם. לא היינו מספיק מוכנים מנטלית, אבל בסופו של דבר התעשתנו ועשינו את העבודה בחצי השני. אנחנו קבוצה טובה שעושה דברים יפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully