וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ממשיכות החשיפות

ירון אדרי

20.1.2009 / 14:36

קבוצות המירוץ הבכירות ממשיכות להציג את הנשק הסודי שלהן לעונת 2009. רנו, וויליאמס וב.מ.וו מוכנות לקרב

בשבוע שעבר היו פרארי, טויוטה ומקלארן הראשונות לחשוף את מכוניות הפורמולה 1 לעונה הקרובה, וכעת גם היריבות עושות זאת. ראשונה היא קבוצת וויליאמס, שאמש הציגה את המכונית שאולי תחזיר את החברה למאבקי הצמרת להם הייתה רגילה בעשור הקודם.

מצבה של וויליאמס לקראת סוף עונת 2008 מבחינה כלכלית, עמד בסימן שאלה אחד גדול. אחד מנותני החסות הגדולים לקבוצה הוא 'רויאל בנק סקוטלנד' (RBS) שנקלע לקשיים. בהסתמך על התמונות מהשקת המכונית החדשה FW31, ממשיך זה לתמוך בקבוצה יחד עם יצרנית האלקטרוניקה פיליפס. צפירת הרגעה השמיע מנהל החברה אדם פאר, שהצהיר כי התקציבים ל-2009 ו-2010 מובטחים.

גם ב-2009 תמשיך וויליאמס להשתמש במנועי טויוטה להניע את מכונית המירוץ החדשה שלה, כשניקו רוזברג וקאזוקי נאקג'ימה ממשיכים לשמש כנהגיה. פרט אחד שעדיין אינו סגור, נוגע במערכת ה-KERS שכנראה לא תשמש את הקבוצה כבר בתחילת העונה. בשלב ראשון, אמינות המכונית חשובה יותר למנהליה יותר מאמינות המערכת. כיצד זה מתחבר עם רצונה של וויליאמס לחזור לקידמת הגריד? את זה נדע רק במהלך העונה.

רנו רוצה לראות שיפור

הקבוצה המרשימה ביותר בחציה השני של עונת 2008, הייתה רנו. אלוף העולם לשעבר פרננדו אלונסו, ניצח לפתע שני מירוצים ברציפות ובאחרים הציג תוצאות מרשימות. זה הקפיץ את הקבוצה למקום הרביעי בדירוג היצרנים (על חשבון טויטה), וכמובן יצר תקוות להצלחה גדולה יותר ב-2009. האם ה-R29 היא התשובה?

שילוב צבעי הצהוב וכתום במכונית החדשה, הופך אותה לבולטת ביותר מבין המכוניות שנחשפו עד כה. עבור אלונסו, מדובר גם בצבעי הדגל הספרדי מה שיוצר עבורו מחוייבות כפולה. לאחר שחזר להציג יכולת טובה, מצפים ממנו להוביל את הקבוצה אל השורה הראשונה בגריד, מה שאולי ימנע ממנו מלעבור לפרארי בעתיד. לצידו ימשיך לנהוג נלסיניו פיקה.

מכונית המירוץ החדשה, ממשיכה עם סנפיר הגב בו נעשה שימוש גם בעונה הקודמת. בשלב זה, רנו היא הקבוצה היחידה שמשתמשת באלמנט האווירודינמי שהוצג לראשונה על ידי 'טורו רוסו' בעונה שעברה, ומייד עבר גם לשאר הקבוצות. בקבוצה השקיעו שעות רבות במנהרת רוח כבר מתחילת 2008, בכדי להפיק את המקסימום מהתקנות החדשות. לגבי מערכת ה-KERS, גם ברנו עדיין לא יודעים אם זו תיכנס לשימוש מייד עם פתיחת העונה, ולמען האמת עליה לטפל קודם כל בדבר יותר חשוב – המכונית טרם עברה בהצלחה את מבחני הריסוק המחייבים.

גם ברנו מודאגים מהמצב הכלכלי, ומנהל הקבוצה פלאביו בריאטורה מצפה כי ה-FIA יביא להמשך צמצום העלויות לקבוצות. בקבוצתו, אומר בריאטורה, משגיחים באופן קבוע על התקציב במטרה שלא לבזבז כספים לריק. עוד הוא קורא לשאר מנהלי הקבוצות להרתם למען מטרה זו.

ב.מ.וו רוצה אליפות

אם ב.מ.וו היתה לוקחת את אחד מתארי האליפות ב-2008, זה לא היה מפתיע אף אחד. מאז הפכה היצרנית מגרמניה לבעלת הבית של קבוצת סאובר ב-2005, רמת התחרותיות של המכונית רק עולה ולקראת 2009 התקוות גדולות. היום, נחשפה מכונית המירוץ החדשה איתה ינסו רוברט קוביצה וניק היידפלד להשיג אליפות.

בנוסף לכל השינויים, בשלב זה ב.מ.וו היא הקבוצה היחידה השלמה עם מערכת ה-KERS שלה. מנהל חטיבת הספורט המוטורי שלה מריו טייסן, אף התבטא לא מזמן כנגד בקשת הקבוצות (ופרארי בראשן) לדחות את כניסתה ל-2010. ולמרות זאת, שלבי הפיתוח עדיין לא תמו ולדבריו של טייסן קיים סיכוי כי גם קבוצתו לא תשתמש בה במירוץ פתיחת העונה.

ב.מ.וו תנסה להמשיך ולפתח את המכונית למרות שתאבד חלק מתקציבה. מדיווח של סוכנות הידיעות AP, עולה כי בנק 'קרדיסוויס' אשר העניק חסות לקבוצה באופן קבוע משנת 2001, לא ימשיך בשיתוף הפעולה לאור הקשיים הכלכליים העומדים בפניו. לב.מ.וו אמנם גב כלכלי חזק, אך בימים אלה גם היא מעוניינת לשמור את המזומנים בקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully