וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 83:96 את אולימפיאקוס

מכבי תל אביב חזרה מהפגרה והשכיחה לשעתיים את הלוחמה בדרום תוך הפגנת משחק משובח ב-83:96 על אולימפיאקוס, שמשאיר לה סיכוי לסיים במקום הראשון בבית. בכורה פושרת של פייזר

עוד לפני ההיבט הספורטיבי, במכבי תל אביב רצו לתת הערב (חמישי) קצת שקט לתושבי הדרום ובצל הקסאמים והגראדים לאפשר להם ליהנות מחגיגת כדורסל. המטרה הראשונה הושגה במקביל למטרה הספורטיבית עם ניצחון 83:96 על אולימפיאקוס במסגרת המחזור התשיעי של היורוליג.

היכל נצבע בצהוב אך גם בדגלים כחול-לבן, כאות הזדהות עם הימים הקשים של הלוחמה בעזה, אך מרגע שהחל המשחק מכבי תל אביב התרכזה במטרה שעמדה לנגד עיניה: ניצחון שיקרב אותה אל המקום הראשון בבית לפני שמגיעים לשלב הטופ-16 מיד עם החזרה מהפגרה.

משחק משובח של קרלוס ארויו, ליאור אליהו ומרכוס בראון, שנתנו את הכל בדקות שבהן שיחקו, יחד עם שיתוף פעולה מצוין של ליאור אליהו וד'אור פישר שהיו דומיננטים. החזרה של מרכוס פייזר לנוקיה הייתה פושרת ובדקות המעטות שבהן שיחק הוא היה טוב, אך הוחלף בשלב מוקדם, כמו גם טרה סימונס שקיבל הזדמנות קלה. הצהובים, שהפסידו לאולימפיאקוס במשחק הראשון ב-19 הפרש, הצליחו לנקום ולגבור על ניקולה וויצ'יץ' ויותם הלפרין, שלא ממש התעלו הפעם ונתנו משחק סולידי.

כעת במכבי יודעים שהמקום השלישי בוודאי מובטח להם לפני השלב הבא כשניצחון על מלאגה במחזור האחרון ביותר משבע הפרש עשוי לאפשר להם לסיים במקום הראשון בבית. כך או כך, מלאגה תלויה בעצמה והיא בעמדה הטובה ביותר לסיים ראשונה. במידה ומלאגה תפסיד למכבי ואולימפיאקוס תגבור על לה מאן (מה שאמור לקרות), ליוונים יהיה יתרון בבית המשולש בין מכבי תל אביב, אולימפיאקוס ומלאגה והם יסיימו ראשונים.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם יניב גרין, ד'אור פישר, עומרי כספי, מרכוס בראון וקרלוס ארויו. אולימפיאקוס פתחה עם ג'וש צ'ילדרס, ניקולה וויצ'יץ', ג'יורגיס פרינטזיס, לין גריר ומילוש תאודוסיץ'.

רבע 1

מכבי תל אביב השתוללה כבר מתחילת הסיום ועלתה ל-1:8 מהיר אחרי שארויו, גרין, מרכוס בראון וכספי השאירו את פנאיוטיס ינאקיס מעט בהלם. צ'ילדרס הרגיע את חבריו עם שלשה ובהמשך עצירה של התקפת הצהובים הורידה את ההפרש לארבע. היתרון של מכבי בריבאונד ההתקפה איפשר לה לשמור על היתרון על אף ההבלחות של פרינטזיס ותאודוסיץ'. טרה סימונס ומרכוס פייזר נכנסו למשחק, הראשון צלף שלשה, השני הסתפק בשתיים ברבע הראשון, שהסתיים ב-19:25 למכבי.

רבע 2

דרק שארפ עלה מהספסל בפתיחת הרבע ותפר שלשה למכבי, אך בצד השני פפאלוקאס הפגיז עם שלשה דומה. פפאלוקאס המשיך להיות דומיננטי בצבע ואחרי החטאת שלוש של ליאור אליהו ואיבוד של מרכוס פייזר, ההפרש הצטמק ל-30:27. אלא שבמקום לדהור קדימה, אולימפיאקוס עשתה טעויות בהגנה, שאיפשרו לקרלוס ארויו לקלוע חמש נקודות רצופות. יותם הלפרין דאג למנוע עוד בריחה של מכבי ושתי שלשות שלו שמרו את אולימפיאקוס בעניינים. היתרון של הצהובים התכווץ עד סיום המחצית, שהסתיימה עם איבוד של בורשטיין ושתיים של יואניס בורוסיס שהוריד את קבוצתו בפיגור 47:45.

רבע 3

מכבי תל אביב פתחה בהתלהבות את הרבע השלישי כשד'אור פישר ועומרי כספי תרמו את הנקודות שלהם, ואילו פפאלוקאס ביצע עבירה בלתי ספורטיבית שעצרה את חבריו בהתקפה. היתרון של הצהובים שב להיות דו ספרתי ואיבודי הכדור של גריר הרימו את הקהל בהיכל אחרי שיתוף פעולה מוצלח בין ארויו לפישר. פישר ואליהו המשיכו לדהור קדימה ולינאקיס לא ממש היו תשובות לדומיננטיות של הצהובים בצבע. מכבי סיימה את הרבע ביתרון 61:74.

רבע 4

טאודוסיץ' נתן מענה להתקפה החלשה של אולימפיאקוס ברבע השלישי ושלוש נקודות רצופות שלו הרגיעו את ההתלהבות בהיכל. עומרי כספי לא איפשר לאדומים לחגוג כל כך מהר ודאג להשאיר את ההפרש דו ספרתי. אליהו וארויו המשיכו לנצל הגנה שערורייתית של אולימפיאקוס ודאגו לשמח את הקהל. הדקות הבאות היו לטובת שיפורי סטטיסטיקה ומכבי תל אביב סיימה עם ניצחון 83:96 למרות דקות של עצבים מצד ינאקיס, שבא בטענות לשופטים.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי: קרלוס ארויו 20 (5 אסיסטים), ליאור אליהו 18 (8 ריבאונדים), מרכוס בראון וד'אור פישר (9 ריבאונדים ו-3 חסימות) 15 כ"א, עומרי כספי 14, טל בורשטיין 4, טריי סימונס ודריק שארפ 3 כ"א, מרכוס פייזר ויניב גרין 2 כ"א.

קלעו לאולימפיאקוס: ג'וש צ'ילדרס 15, יותם הלפרין 14 (3 מ-3 מחוץ לקשת), יאניס בורוסיס (12 ריבאונדים) ותאודורוס פאפאלוקאס 11 כ"א, מילוש תאודוסיץ' 10, גאורגיוס פרינטזיס 6, סופוקוליס שחורציאניטיס וניקולה וויצ'יץ' 5 כ"א, לין גריר 4 וזוראן ארצג 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully