וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1/8 גמר צ'מפיונס: אינטר-מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד-ליברפול

אלופת אירופה הוגרלה נגד אלופת איטליה. עוד משחקים: צ'לסי-יובנטוס, ליון-ברצלונה, ספורטינג ליסבון-באיירן. ב-1/16 אופ"א: ברמן-מילאן

הגרלת שלב שמינית גמר של ליגת האלופות נערכה היום (שישי) במשרדי אופ"א שבניון, שוויץ. המשחק המרכזי של שלב שמינית הגמר זימן מפגש מרתק ומסקרן בין אלופת אירופה ואנגליה, מנצ'סטר יונייטד, לבין אלופת איטליה, אינטר. העימות הוא לא רק בין שתי ענקיות, אלא גם בין שני ענקים, מאמן השדים האדומים, סר אלכס פרגוסון, מול ז'וזה מוריניו.

כזכור, מנצ'סטר יונייטד ואינטר נפגשו ברבע גמר ליגת האלופות ב-1999 והאנגלים עלו שלב אחרי 1:1 בסן סירו ו-0:2 באולד טראפורד. משם המשיכו השדים האדומים עד לזכייה במפעל. עם זאת, את מירב תשומת הלב תמשוך כמובן חזרתו של מוריניו לאי הבריטי ולמאבקים שלו עם אלכס פרגוסון. כשהפורטוגלי הדריך את צ'לסי שררו בינו לבין הסקוטי יחסי שנאה-אהבה-הערכה וסביר להניח שהמלחמה הפסיכולוגית בין השניים תתחיל הרבה לפני שריקת הפתיחה של משחק הראשון.

בעוד קרב גדולות תפגשנה ריאל מדריד, הקבוצה הכי מעוטרת באירופה, וליברפול של רפא בניטז. המשחק בין השתיים יהיה המשחק הכי ספרדי שיכול להיות. פרננדו טורס, שגדל ושיחק באתלטיקו, יפגוש שוב את הבלנקוס לדרבי פרטי משלו ואילו רפא בניטז ישחק מול הקבוצה בה החל את קריירות המשחק והאימון שלו ושבה עבד כעשור. השתיים נפגשו רק פעם אחת בעבר, בגמר גביע אירופה לאלופות (ליגת האלופות היום) ב-1981, וליברפול ניצחה 0:1 משער של אלן קנדי.

צ'לסי, סגנית אלופת אירופה ואנגליה, תתחיל את דרך הנוק-אאוט שלה בקרב קשה מאוד מול יובנטוס, קבוצתו של קלאודיו ראניירי. המאמן האיטלקי ישוב לסטמפורד ברידג' לאחר שאימן את הכחולים בעבר במשך ארבע עונות (2000-2004).

ברצלונה, הקבוצה אולי בעלת הכושר הכי טוב כיום באירופה, תהנה ממפגש קל יחסית נגד האלופה הנצחית של צרפת, ליון. הקבוצה של קלוד פואל מעפילה כל שנה לשלב שמינית הגמר בקלות יחסית, אך בשלבי הנוק-אאוט היא מתקשה מאוד, כך שהקבוצה של פפ גווארדיולה יכולה להיות די מרוצה מההגרלה.

אלופת גרמניה, באיירן מינכן ומאמנה יורגן קלינסמן, קיבלו אף הם יריבה לא קשה במיוחד, ספורטינג ליסבון. המשחק הראשון ייערך בפורטוגל, כאשר את השני תארח הקבוצה הגרמנית באליאנץ ארינה.

ארסנל וארסן ונגר ייאלצו להזיע כדי לעבור לרבע הגמר כאשר הוגרלו נגד רומא המתאוששת. הקבוצה האיטלקית ממשיכה לקבל הגרלות אנגליות, כשלפני שנה ושנתיים הוגרלה נגד מנצ'סטר יונייטד. ויאריאל תנסה לשחזר את הצלחתה מ-2006 (אז הגיעה לחצי הגמר) כשתשחק נגד פנאתינייקוס. בקרב האחרון של שמינית הגמר תתמודדנה אתלטיקו מדריד ופורטו.

היעדר ההפתעות בשלב הבתים וחוקי ההגרלה: (קבוצות מאותה מדינה לא יכולות לפגוש אחת את השניה. קבוצות ששיחקו יחד בשלב הבתים לא יכולות להיפגש וכן במשחק הראשון יארחו הקבוצות שסיימו במקום השני את אלה שסיימו במקום הראשון). הביאו למשחקים אטרקטיביים במיוחד כבר ב-1/8 הגמר. משחקי שמינית הגמר ייערכו בשיטת נוק-אאוט. המשחקים הראשונים של השלב יתקיימו בתאריכים 24 ו-25 בפברואר, כאשר משחקי הגומלין ייערכו ב-10 ו-11 במרץ.

משחקי ה-1/16 בגביע אופ"א

שעה קלה לאחר הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות נערכה הגרלת שלבי 1/16 ושמינית גמר גביע אופ"א, בהשתתפות 24 העולות משלב הבתים ושמונה הקבוצות שסיימו במקום השלישי בשלב הבתים של ליגת האלופות. הקבוצות שסיימו במקום הראשון בבתי גביע אופ"א הוגרלו נגד אלו שסיימו במקום השלישי, ואילו הקבוצות שגמרו במקום השני הוגרלו נגד הנושרות מהאלופות. כמו כן קבוצות מאותה מדינה לא יכולות לשחק אחת נגד השנייה בשלב ה-1/16. המשחקים יתקיימו ב-26 בפברואר, כשהגומלין ב-12 במרץ.

המשחק המרכזי של שלב ה-1/16 יפגיש את ורדר ברמן הגרמנית, שלא הצליחה להעפיל לשמינית גמר ליגת האלופות, ומילאן. הקבוצה האיטלקית של קרלו אנצ'לוטי רוצה ללכת עד הסוף במפעל, אבל סיימה רק שנייה בבית אחרי וולפסבורג. המשחק הראשון ייערך בווסרשטאדיון. המנצחת בהתמודדות תפגוש את המנצחת במפגש השקול בין אולימפיאקוס וסנט אטיין.

בעוד משחק מסקרן תפגשנה אסטון וילה, מצמרת הליגה האנגלית, וצסק"א מוסקבה. המנצחת בהתמודדות תתעמת עם המנצחת במפגש בין שחטאר דונייצק וטוטנהאם, כך שבשמינית הגמר ייתכן מפגש כל אנגלי מרתק. מחזיקת הגביע, זניט סנט פטרסבורג, תיאלץ לעבור בסיבוב הראשון משוכה קשה בדמותה של שטוטגרט הגרמנית.

כל משחקי שלב 1/16:

(1) פריז סן ז'רמן (צרפת) - וולפסבורג (גרמניה)
(2) פ.צ. קופנהאגן (דנמרק) - מנצ'סטר סיטי (אנגליה)
(3) ניימיכן (הולנד) - המבורג (גרמניה)
(4) סמפדוריה (איטליה) - מטאליסט חארקוב (אוקראינה)
(5) בראגה (פורטוגל) - סטנדרד ליאז' (בלגיה)
(6) אסטון וילה (אנגליה) - צסק"א מוסקבה (רוסיה)
(7) לך פוזנאן (פולין) - אודינזה (איטליה)
(8) אולימפיאקוס (יוון) - סנט אטיין (צרפת)
(9) פיורנטינה (איטליה) - אייאקס (הולנד)
(10) אלבורג (דנמרק) - דפורטיבו לה קורוניה (ספרד)
(11) ורדר ברמן (גרמניה) - מילאן (איטליה)
(12) בורדו (צרפת) - גלאטסראיי (טורקיה)
(13) דינמו קייב (אוקראינה) - ולנסיה (ספרד)
(14) זניט סנט פטרסבורג (רוסיה) - שטוטגרט (גרמניה)
(15) מארסיי (צרפת) - טוונטה אנסחדה (הולנד)
(16) שחטאר דונייצק (אוקראינה) - טוטנהאם (אנגליה)

משחקי שמינית הגמר:

מנצחת משחק 11 - מנצחת משחק 8
מנצחת משחק 6 - מנצחת משחק 16
מנצחת משחק 7 - מנצחת משחק 14
מנצחת משחק 1 - מנצחת משחק 5
מנצחת משחק 13 - מנצחת משחק 4
מנצחת משחק 2 - מנצחת משחק 10
מנצחת משחק 15 - מנצחת משחק 9
מנצחת משחק 3 - מנצחת משחק 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully