וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: לתואר שלי שלוש קבוצות

לראשונה בטורנירים הקצרים יתקיים קרב משולש על האליפות, לאחר שכל המועמדות ניצחו. בוקה גברה 2:3 על קולון, סן לורנסו וטיגרה הסתפקו ב-0:1

ארגנטינה כמרקחה לקראת טורניר פלייאוף משולש ומרתק. שלוש קבוצות ניצבו על קו הגמר במחזור האחרון של העונה, עם 36 נקודות כל אחת. בוקה ג'וניורס, שאיבדה נקודות בתיקו 0:0 מול חימנסיה במחזור הקודם ואיפשרה ליריבותיה להשתוות לה, עשתה את שלה עם 2:3 מורט עצבים בסיומו מול קולון. סן לורנסו עברה את מכשול ארחנטינוס ג'וניורס, עם 0:1 קטן ואילו טיגרה ניצחה באותה תוצאה את באנפילד.

בין שלוש קבוצות שהתייצבו בפסגה יתקיים טורניר משולש (ב-17, 20 ו-23 בדצמבר) - דבר שלא קרה מאז הונהגה שיטת הטורנירים הקצרים בארגנטינה, אם כי זכור משנת 1968, אז ולז זכתה באליפות בטורניר כזה על חשבון ריבר פלייט וראסינג קלוב.

ביום רביעי (17 בדצמבר) יתקיים המשחק הראשון בין טיגרה וסן לורנסו באצטדיון של ולז סרספילד. ביום שבת (20 בדצמבר) יתקיים המשחק בין סן לורנצו לבוקה באצטדיון של ראסינג קלוב. ביום שלישי (23 בדצמבר) המשחק אחרון בין בוקה וטיגרה, גם הוא במגרש של ראסינג.

אם יהיה שוויון בסיכום הכללי בשלושת המשחקים אז טיגרה תוכרז כאלופה. מדוע? משום שאם יש שוויון במשחקים, חוזרים לתוצאות שהיו בליגת האפרטורה, בה טיגרה ניצחה גם את בוקה וגם את סן לורנסו.

בוקה ג'וניורס - קולון 2:3

אחרי הבעיות החברתיות, הפציעות של מרטין פאלרמו ורודריגו פלאסיו והיכולת הבינונית ברוב שלבי העונה, בוקה רוצה אליפות בכל מחיר. קרלוס איסצ'יה פתח עם לוקאס ויאטרי ולוצ'ו פיגרואה בחוד, כשמאחוריהם, כמובן, חואן רומן ריקלמה. פביאן ורגאס, שהיה בספק למשחק, פתח בקישור האחורי לצד סבסטיאן בטאגליה. מול בוקה עמדה קולון, אחת מקבוצות החוץ הטובות בליגה, עם המאמן המוחצן אנטוניו "טורקו" מוהאמד ועם דייגו קרוסה, אקס בוקה ומכבי חיפה במרכז ההגנה.

כבר בדקה ה-10 עלתה בוקה ליתרון, כשפביאן ורגאס העביר כדור לרחבה ופיגרואה כבש בבעיטה שמאלית חדה מהאוויר. לא עברו 4 דקות וכבר 0:2, לאחר שצירופי מסירות נפלאים בהתקפת הבוסטרוס הסתיימו בדחיקה של ריקלמה מקרוב אל הרשת. קולון המשיכה לזייף בהגנה ואיפשרה לפיגרואה עוד שער קל בדקה ה-27. 0:3 מהיר ועצבני לבוקה. ניקולאס טורס המתיק מעט את הגלולה לפני הירידה להפסקה, עם שער בדקה ה-42.

המחצית השנייה נפתחה עם מצבים בשני הצדדים, כשדווקא קולון מצאה את הרשת בדקה ה-52 וצימקה את התוצאה ל-3:2 עם שער של לוקאס ולדמארין, אחרי טעות אומללה של שוער בוקה חבייר גרסיה. שתי דקות לאחר מכן כבשה בוקה, אך השער נפסל בטענת נבדל שגויה. עד לסיום החמיצה בוקה הזדמנויות לגמור סופית את המשחק, אבל בסיום נשמו כולם לרווחה - בוקה תהווה צלע מהטורניר המשולש.

ארחנטינוס ג'וניורס - סן לורנסו 1:0

אל סיקלון קיבלו ביום רביעי את הכרטיס לגביע הליברטדורס בלי לשחק, עקב הפסדה של אסטודיאנטס 2:1 לגודוי קרוז במשחק השלמה, אבל שחקניו של מיגל אנחל רוסו לא שיחררו שום אנחת רווחה כי המחשבה היחידה שחולפת כעת בראשם היא על אליפות. רוסו העלה את הרכב החזק ביותר, כולל סנטיאגו סולארי ופאבלו בריינטוס באגפי הקישור. הקבוצה הביתית לא התכוונה לעשות הנחות ורצתה להיפרד בצורה ראויה מהמאמן נסטור גורוסיטו שעובר בינואר לריבר פלייט.

חמש דקות מהפתיחה הפיגה סן לורנסו את כל החששות, כשגונסאלו ברחסיו מצא את הרשת של סבסטיאן טוריקו וקבע 0:1 לסנלו. ארחנטינוס הגיעה ללא מעט מצבים, אבל נתקלה ביום טוב של אגוסטין אוריון בשער האורחים. סן לורנסו הצליחה להרדים את המשחק במחצית השנייה ושמרה היטב על שערה. בדקה ה-85 הורחק איגנסיו קנוטו המקומי, במה שהיווה את אקט הסיום של ההתמודדות. סן לורנסו גם היא בפלייאוף ההכרעה.

טיגרה - באנפילד 0:1

טיגרה קיבלה תמיכה מגורם לא צפוי, כשדייגו מראדונה, אוהד בוקה מוצהר, הימר עליה כאלופה הנכנסת. קאניה פתח עם אותם 11 שניצחו ברוסאריו במחזור הקודם - כשעיקר המעמסה בחוד נופלת על מלך השערים של הקבוצה, מרטין מורל, ועל קרלוס לונה, שכבש שני צמדים בשבועיים האחרונים. באנפילד, אותה מאמן כובש שער הניצחון של ארגנטינה בגמר מונדיאל 1986, חורחה בורוצ'אגה, לא אמורה הייתה לעשות יותר מדי בעיות לקבוצה מויקטוריה עקב הרכבה החסר.

שחקני אל מטאדור חיכו עד הדקה ה-39 כדי להצטרף לחברים בפסגה ולעלות ליתרון. מרטין מורל הנהדר כבש את ה-13 שלו העונה לאחר מסירת עומק שפרצה את הגנת באנפילד. עד לסיום נותרה התוצאה בעינה, כשדווקא באנפילד מסכנת יותר את השער ומנצלת את הלחץ בו הייתה שרויה טיגרה. למרות הכל, שחקניו של קאניה שוב הוכיחו אופי - בפעם המי יודע כמה - והבטיחו את מקומם בפלייאוף.

לאנוס - סן מרטין 0:1

לאלופת אפרטורה 2007 אזל הסיכוי עם היוודע התוצאות משאר המגרשים. בכל זאת, שחקניו של לואיס סובלדיה לא רצו לאכזב את האוהדים שהגיעו לתמוך בהם, וחיפשו בכל מאודם את השער הראשון. רק בדקה ה-84 נגאלו המקומיים מייסוריהם, כשהמחליף אדוארדו לדסמה מצא את הרשת של הקבוצה מטוקומן ונתן יתרון לגרנטה. לאנוס מסכמת עוד טורניר נהדר בו חשפה לעולם צעירים מוכשרים, בדיוק כפי שעשתה עם הזכייה באפרטורה 2007 לפני שנה.

ריבר פלייט - אסטודיאנטס 1:1

בזמן שכל ארגנטינה עסוקה בקרבות הצמרת הצפויים, המיז'ונריוס, אלופי טורניר הקלאוסורה למי ששכח, חתמו עונה מזוויעה עם הישג שמעולם לא נרשם בתולדות המועדון. שחקניו של המאמן הזמני גבריאל רודריגס רשומים על הפעם הראשונה בהיסטוריה בה ריבר מסיימת עונה במקום האחרון. אדוארדו טוציו עוד העניק לריבר יתרון בדקה ה-56, אבל מאורו בוסלי השווה בדקה ה-69 וסיים עונה מאכזבת בזירה המקומית גם עבור אסטודיאנטס היומרנית, שאיבדה בדקה ה-83 את הקפטן חואן ורון.

משחקים נוספים:

אינדפנדיינטה - ארסנאל 2:1
לאינדי: פדריקו היגואין (11). לארסנאל: אלחנדרו גומס (41 ו-60)

הורקאן - ולז סרספילד 0:3
להורקאן: מתיאס דה פדריקו (15), ססאר גונסאלס (43), חבייר פסטורה (49)

ניואל'ס - ראסינג קלוב 0:3
לניואל'ס: מאורו פורמיקה (58), הרנן ברנארדלו (88), חואן מנואל אינסאורלדה (90)

חימנסיה חוחוי - חימנסיה לה פלטה 1:1
לחוחוי: אריאל מונטנגרו (74). ללה פלטה: דייגו ויז'אר (13)

גודוי קרוז - רוסאריו סנטרל 0:1
לגודוי קרוז: מרטין אגירה (79)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully