וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: נקודת חדירה

קשר שטוטגרט, סמי חדירה, כבש שער שוויון (90) ב-2:2 מול באיירן מינכן. הרטה הפגיזה רביעייה ועלתה למקום השלישי, המבורג-פרנקפורט 0:1

שתי הבורוסיות, דורטמונד ומנשנגלדבאך, פתחו אמש (שישי) את המחזור ה-17 בבונדסליגה, שיהיה האחרון לפני שהליגה האטרקטיבית והצמודה יוצאת לפגרת החורף שלה, ממנה תחזור רק בימים האחרונים של ינואר 2009. בינתיים דורטמונד יצאה לפגרה עם ניצחון 1:2, שסידר לה זמנית את המקום השישי.

ביום שבת נמשך המחזור. האלופות של השנתיים הקודמות, שטוטגרט ובאיירן מינכן, נפגשו והקבוצה של יורגן קלינסמן עשתה מהפך מצוין והייתה קרובה לניצחון, אבל שער שוויון של סמי חדירה, שסיים עם צמד, גמר את המשחק ב-2:2.

המבורג אירחה את פרנקפורט והשיגה 0:1 קטן וחשוב שהשאיר אותה קרוב-קרוב לפסגה, לברקוזן נפרדה מהביי ארינה, שיעבור שיפוץ, רק עם נקודה כשסיימה ב-1:1 עם אנרג'י קוטבוס. הבונדסליגה תצא רשמית לפגרה אחרי המשחק המסקרן ביום ראשון, בו תארח הופנהיים את שאלקה.

שטוטגרט - באיירן מינכן 2:2

הפתיחה של מרקוס באבל על הקווים של השוואבים הייתה טובה ואחרי שהחליף את ארמין פה השיג המאמן הטרי שני ניצחונות ליגה רצופים ותיקו בגביע אופ"א. אלופת מודל 2007 אירחה את האלופה המכהנת, בשורותיה פתח טים בורובסקי במקומו של פרנק ריברי הפצוע בכתפו.

סמי חדירה, הגרמני ממוצא טוניסאי, העלה את הקבוצה הביתית ליתרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. אבל הקבוצה של יורגן קלינסמן התעשתה מהר ושלוש דקות בתוך המחצית השנייה איזנה את התוצאה. קלינסמן הרוויח שער מבורובסקי המצוין. בדקה ה-66 בורובסקי הגביה רוחב מדוד ללוקה טוני, שפגע חלש מאוד בכדור. אבל הדרדל'ה של האיטלקי מצאה את דרכה לרשת ובאיירן עשתה מהפך גדול. אבל חדירה לא אמר נואש וכבש את שער השוויון הדרמטי בדקת הסיום של המשחק כדי לחלק את הנקודות.

אחרי פתיחת עונה מגומגמת משהו, באיירן התעשתה ורצה חזק בצמרת. כעת היא יוצאת עם טעם קצת מר בפה, אחרי שספגה שער שוויון מאכזב מאוד מבחינתה בדקת הסיום. קלינסמן יצטרך לשמור על הכושר הטוב של הקבוצה, גם כאשר תתחדש הליגה בעוד חודש וחצי לערך. אז גם ייכנסו הבווארים ביתר שאת למעגל המשחקים בליגת האלופות ואז יגיעו המבחנים האמיתיים של קלינסי.

ורדר ברמן - וולפסבורג 1:2

אחרי שניצחה את אינטר באמצע השבוע ושאבה מעט עידוד, ניסו שחקניו של תומאס שאף לצאת לפגרת החורף עם חיוך מרוח על הפנים. שאף נאלץ להסתדר ללא קלאודיו פיזארו ודייגו המורחקים מול הזאבים, שהציגו חצי ראשון של עונה ממש לא רע.

כבר אחרי שלוש דקות העלה כריסטיאן דנטנר את הקבוצה האורחת ליתרון בווסרשטאדיון. אבל בדקה ה-27 החזר הבלם פר מרטסאקר את הצבע לפניהם של הצפון גרמניים עם שער שוויון. 18 דקות בתוך המחצית השנייה הצליח לעשות נאלדו את המהפך המיוחל עבור הקבוצה הביתית, שעושה 1:2 ומשיגה שלוש נקודות.

המבורג - פרנקפורט 0:1

אחרי ארבעה הפסדי חוץ, חזרה המבורג לאצטדיונה הביתי, ה-AOL ארינה, ואירחה שם את פרנקפורט. במשך 59 דקות לא הצליחו שתי הקבוצות להבקיע את שער יריבתה, עד שמלאדן פטריץ' עשה לזה סוף עם שער ניצחון, שמוציא את המבורג עם שלוש נקודות לפגרת החורף הארוכה.

לברקוזן - אנרגי קוטבוס 1:1

עבור הקבוצה של ברונו לבאדיה זה לא היה רק המשחק האחרון לפני פגרת החורף, אלא גם המשחק האחרון העונה בביי ארינה, שיוצא בעצמו לפגרה למען שיפוצים. באייר תשחק עד סיום העונה בדיסלדורף ובינתיים היא סיימה את הפרק הזה של 2008/9 עם נקודה מאוז מאכזבת. סיימון רולפס העלה את באייר ליתרון בדקה ה-77, והוא וחבריו היו צריכים לשמור על היתרון רק 13 נקודות, אבל בדיוק בדקה האחרונה הרשית ג'יהיי שאו מהקבוצה ממזרח גרמניה וחילק את הנקודות.

דורטמונד - מנשנגלדבאך 1:2

הקבוצה של יורגן קלופ רשמה חצי עונה טובה למדי ולמרות שנחלשה בהמשך, היא נמצאת בקרבת המקומות המוליכים לאירופה, עליהם היא מתכוונת להילחם. שהיא במקום השמיני, היא נמצאת 4 נקודות בלבד מהמקומות המוליכים לאירופה ומתכוונת להאבק עליהם עד סיום העונה. גם ללא סבסטיאן קהל הפצוע, דורטמונד הכריע מיד את המשחק. גל אלברמן נותר על הספסל, בעוד רוברטו קולאוטי עלה לשחק בדקה ה-45 במקום טוני יאנטשקה, שנפצע לפני הירידה למחצית.

גלדבאך שהייתה נואשת לניצחון, חטאפה אחד נוסף אחרי שבדקה ה-35 מוחמד זידאן בעט מחוץ לרחבה כדור שנכנס פנימה. למרות ששלוש דקות מאוחר יותר נותרה דורטמונד בעשרה שחקנים אחרי הרחקה של תמאש היינל, דורטמונד הכפילה את היתרון בדקה ה-56 כשנורי סאהין קיבל כדור יאקוב בלשיקובסקי ובעט פנימה. עד הסיום גלדבך אמנם כבשה שער מצמק (יוהאנס ואן דר ברג מכדור קרן), אך זה בוודאי לא מנחם את הקבוצה, שנועלת את הבונדסליגה.

שאר המשחקים:

הרטה ברלין - קרלסרוהה 0:4
מקסימיליאן ניקו (8), ואלרי דומובצ'יסקי (74), פביאן לוסטנברגר (86), רפאל (88).

בוכום - קלן 2:1
לקלן: קווין מקנה (44), מנשה אישיאקו (87), לבוכום: כריסטוף דברובסקי (58).

האנובר - ארמיניה בילפלד 1:1
להאנובר: יירי סטיינר (32), לארמיניה: ארתור וויצ'ניארק (59).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully