וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון: "באטיסטה לא הראה נכונות לשחק"

מאמן מכבי ת"א התייחס לספסולו של הסנטר, בניצחון 75:114 המוחץ על ראשל"צ, ויודע שיש עוד הרבה עבודה: "אנחנו רק בתחילת הדרך"

המכונה של פיני גרשון הולכת ומשתכללת, ואין ספק שרואים את זה על פני השטח ממשחק למשחק. החיבור בין השחקנים, ההגנה שהולכת ונעשית מפחידה ומשחק המעבר שייצר כל כך הרבה נקודות, הובילו את מכבי תל אביב לניצחון הגדול ביותר שלה העונה, 75:114 על מכבי ראשון לציון.

בדרך כלל מאמנים נוטים להתחשב בקולגות שלהם ולהוריד את הרגל מהדוושה במצבים של הפרש גבוה בכדי לא להשפיל את היריב. את גרשון, למרות ההיכרות רבת השנים עם מיקי דורסמן, החברות לא ממש עניינה הערב (שני), אלא המורל של השחקנים שלו, שייצאו בהמשך השבוע לאיטליה לקראת המשחק מול אבלינו ביום חמישי.

גם במצב של 40 נקודות הפרש לטובתו, גרשון הורה לשחקניו לתרגל את המשחק המהיר ביותר שהם יכולים, להזיע בגארבאג'-טיים כאילו שמדובר במאני-טיים, כאשר הוא עצמו לא הפסיק לרגע לנצח על הקונצ'רטו הצהוב, שכל כך זקוק לקילומטראג' של כדורסל חופשי, מהיר ואחראי כאחד - בדיוק כמו בימים הטובים של הקבוצה.

מה שכן, דברים צריכים עדיין להתבהר בכל מה שקשור לסגל של מכבי תל אביב. אלטון בראון לא היה בו הערב. למרות זאת, אסטבן באטיסטה לא קיבל דקות מפיני גרשון. ג'ייסון וויליאמס וטרה סימונס שותפו במטרה "להשתפשף", ולא הרשימו יותר מדי, בעוד שדרור חג'ג' דווקא כן. ליאור אליהו המשיך לככב ולבסס את מעמדו כישראלי החשוב ביותר בצהוב כיום.

קרוב לודאי שמיקי דורסמן לא ינטור טינה לגרשון על ההשפלה הזאת. מה שבטוח, בראשון לציון עדיין לא רואים פתרונות לפתיחת העונה העגומה למרות חילופי המאמנים. צריך לזכור, הקבוצה עדיין נועלת את הטבלה, ונכון לעכשיו לא ממש הציגה שינוי חיובי. מיקי דורסמן מתלונן על סגל דל ורומז לבחירת זרים רעה - הגיע הזמן לשנות, כי הליגה הלאומית נראית קרובה מתמיד.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם קרלוס ארויו, מרכוס בראון, עומרי כספי, ליאור אליהו ודאור פישר. הצהובים איבדו את הכדור בהתקפה הראשונה, אבל זה לא מנע מהם לפתוח ב-0:6 מבטיח ומהיר. ההתקפה הזאת קצת הלכה לאיבוד בדקות הבאות, אלא שזו של ראשל"צ הייתה הרבה יותר מבולבלת, ואיפשרה לתל אביבים לחזור לעצמם דרך משחק המעבר, ולהגדיל את ההפרש.

במקביל, ליאור אליהו וטל בורשטיין נכנסו לעניינים, ו-7 נקודות רצופות שלהם העלו את מכבי ליתרון 10:22. מאותו רגע, האורחים מראשון קפאו ומכבי תל אביב החלה לטווח בקצב מטורף מעבר לקשת, בדרך ל-17:37 בסיומו של הרבע הראשון.

במכבי תל אביב חילקו את המעמסה ואת המשימה בין השחקנים, ומי שהופקד לשמור על ההפרש בתחילת הרבע השני היה יניב גרין. הצהובים כבר עלו ליתרון של 27 נקודות, אבל איבדו את הרעב בשלב מסויים, והכתומים ניצלו את זה כדי לצמק ל-56:37 בהפסקה.

בתחילת הרבע השלישי מכבי תל אביב ניסתה להימנע מטעויות ותירגלה אישית לוחצת, בזכותה השיגה ריצת 0:12 ועלתה ליתרון של 31 נקודות אחרי דאנק של ליאור אליהו. למרות הכל, פיני גרשון הפציר בשחקניו לשחק אפילו מהר יותר, וההפרש רק גדל כשיניב גרין קבע 44:83. עומרי כספי נהנה מהחופש להטביע, והיה זה שהתכבד לקלוע את סל ה-40 נקודות הפרש, בדרך ליתרון 50:90 בסיום הרבע השלישי.

ברבע הרביעי ראשון לציון נראתה כאילו ויתרה על האפשרות לנסות ולשחק בשביל הכבוד, ואולי לצמק את הפיגור המשפיל בחצי או אפילו בשליש. בפועל, היא שיחקה כדי להעביר את הזמן, מכבי תל אביב שיחקה כדי לתרגל כמה שיותר, וזה נגמר ב-75:114.

"באטיסטה לא הראה נכונות לשחק"

מאמן מכבי תל אביב פיני גרשון אמר בסיום: "כל אחד שיחק בערך 20 דקות, זו הייתה חלוקה צודקת כמו בקיבוץ. אי אפשר להפיק הרבה, זה שאיבדנו איכוז ואיבדנו כדורים זה חסרון והשחקנים צריכים להבין שצריך לשחק 40 דקות במלוא הקצב. חוץ מראשון, כולם נהנו במשחק הזה. אני מכבד מאוד את ראשון, ואני חושב שכל קבוצה עם ארבעה זרים מסוכנת. בסך הכל, אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו ואנחנו בתחילת הדרך. אני מקווה שנהיה יותר טובים ונעשה פחות שגיאות".

לקראת המשחק מול אבלינו והמשך הדרך העונה, התייחס גרשון לשחקן הרכש החדש אלטון בראון ואמר: "נצטרך לעבוד על עוד הרבה דברים. אלטון ומרכוס (פייזר) כבר מתאמנים ושניהם צריכים להגיע לאותה מטרה. אני לא בטוח מה יהיה בעוד שלושה שבועות, אבל לא קל להכניס שחקן באמצע העונה ולא ראיתי הרבה הצלחות גדולות במצבים כאלה".


גרשון התייחס גם לספסולו של באטיסטה ואמר: "רציתי לתת לו לשחק והוא לא הראה רצון". עומרי כספי הוסיף: "זו הרגשה טובה לנצח ככה, זה מחדיר ביטחון. חושבים על המשחקים האלה קצת ועוברים הלאה, בסך הכל פיני אמר לנו שהמשחק הזה ישקף את המשחק ביום חמישי והיינו מאוד אגרסיביים".

מאמן מכבי ראשון לציון מיקי דורסמן, שבחלקים מסויימים התייאש ונתן לעוזרו לנהל את המשחק, אמר בסיום: "זה לא חכמה, אנחנו קבוצה עם תקציב של מיליון דולר לעומת קבוצה עם תקציב של 26 מיליון דולר. אנחנו צריכים לעשות את השינויים והתוספות ולחפש זרים. אני מקווה שעיריית ראשון לציון תעשה מאמץ כדי שנוכל למצוא שחקנים ברמה גבוהה".

קלעו למכבי תל אביב: עומרי כספי 22, ליאור אליהו 21 נקודות ו-5 אסיסטים, יניב גרין 19, טל בורשטיין 13, דרור חג'ג' 11, קרלוס ארויו 10 ו-8 אסיסטים, דאור פישר 7, מרכוס בראון 6, טרה סימונס 4, דרק שארפ 1.

קלעו לראשון לציון: רוברט קונלי 22, גילי מוסינזון 19, אופיר פרחי 11, אבי סוכר 10, ג'יימס לאנג 6, קן טוט 5, רז זהביאן 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully