וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמרה בואיי שוחררה ממעצר

8.12.2008 / 13:27

מלכת הסלים של הליגה בעונה שעברה הייתה עצורה מליל חמישי על ידי משטרת ההגירה, ושוחררה בהתערבות השרים מג'אדלה ושטרית

מלכת הסלים של ליגת הנשים בכדורסל מהעונה שעברה, תמרה בואיי, הייתה מוחזקת במעצר בנתב"ג מהלילה שבין חמישי לשישי, והיום (שני) בהתערבות שוחררה בהתערבות שר הספורט ראלב מג'אדלה ושר הפנים מאיר שטרית.

בואיי (27, 1.85), נחתה בישראל מיוון על מנת להצטרף לבני יהודה, אחרי שבעונה שעברה הייתה מוליכת טבלת הנקודות בליגה במדי הפועל תל אביב, אך משטרת ישראל מנעה ממנה להכנס למדינה ומאז שהתה במעצר. הסיבה שהשחקנית האמריקאית לא יכולה להכנס לארץ, היא כי לטענת משטרת ישראל, במהלך העונה שעברה נשארה מעבר לזמן שהויזה שלה איפשרה לה, ולכן היא מסורבת כניסה.

בסופו של דבר שוחררה בואיי היום אחר הצהריים, כאמור בהתערבות השר שטרית. גורם בכיר בלשכת השר מסר כי האחרון החליט ללכת לקראת בני יהודה "למרות שהקבוצה עשתה את כל הטעויות האפשריות בנושא זה". בני יהודה תפקיד ערבות בסך 30 אלף שקלים כתנאי לשחרורה של בואיי.

הפיתרון לא נראה באופק בסוף השבוע. יום לאחר מעצרה של בואיי מינתה בני יהודה את עו"ד בן ציון באייער על מנת שיטפל בפרשה. "בשבת אחר הצהריים ואתמול ביקשתי ממשטרת ההגירה לתת לי לדבר איתה ולא איפשרו לי, אפילו שאני עורך דין, בטענה שמישהו כבר דיבר איתה. ניתקו לי את הטלפון בפנים", סיפר באייער הבוקר לוואלה! ספורט כשהוא בדרכו לפגישה ראשונה עם בואיי, "הם טוענים שהפועל תל אביב החזיקו אותה בעונה שעברה מעל הזמן המותר, וכתוצאה מכך היא מסורבת כניסה לישראל. מה זה, מדינת עולם שלישי? מה, היא פושעת? למה היא מוחזקת עם פושעים?"

"בני יהודה פנו אליי בשבת, פניתי לשופט התורן וביקשתי צו מניעה כי הם רצו להטיס אותה בחזרה ליוון ביום ראשון. התחננתי שהם יחכו לצהריים, אבל הם רצו להטיס אותה ב-7 בבוקר, והשופט התורן צבי גורפינקל הוציא צו מניעה. כתוצאה מכך הגשתי עתירה בראשון בבוקר לצו המשפט, וקבעו דיון ליום חמישי בהתחלה, ללא אפשרות לשחרר אותה בערבות. ביום שלישי מביא אותה שירות בתי הסוהר באזיקים למשפט. מה היא, אסירה? למה לא משחררים אותה שתבוא לבית המשפט כאזרחית חופשית. זה יעשה נזק כל כך גדול למדינת ישראל על זה שמחזיקים אזרחית אמריקאית במעצר על מה? על זה שהיא שיחקה פה שבועיים בלי היתר?"

מג'אדלה, ששמע על המקרה, התקשר לבאייער והתעניין במה יוכל לעזור. "עדכנתי אותו בכל הפרטים", אמר באייער. "כל מה שאני רוצה שהיא תשוחרר ליום אחד ושתגיע מחר לבית המשפט כאזרחית ולא כפושעת. הוא הוציא מכתב לשר הפנים ופועל במישור הזה".

עדכון ראשון: 8.12.08, 10:12
עדכון אחרון: 8.12.08, 13:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully