וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון: "קבוצה הגנתית לא תהיה פה"

25.11.2008 / 16:17

פיני גרשון התייחס במסיבת עיתונאים למכבי ת"א החדשה, וסיפר: "כשהתקשרו אליי, רעדתי בכל הגוף. כל הכבוד למי שהביא אותי". בירנבוים נפרד מהשחקנים: "הכי חשוב זה להיות ג'נטלמן"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי תל אביב נערכת לעידן חדש. היום (שלישי) קיבלה הקבוצה את מאמנה החדש, פיני גרשון, שערך מסיבת עיתונאים גדושה באנשי תקשורת. מי שנשכח בצד היה אפי בירנבוים, המאמן המפוטר, שהגיע כדי להיפרד משחקניו.

"אנסה לעשות שינויים קטנים"

"נפרדתי עכשיו מהקבוצה", אמר בירנבוים לתקשורת, "אני באופן אישי מאמן הרבה שנים, הפכתי תחביב למקצוע. היום ראיתי בעיתון שאנחנו מקום ראשון בליגה, עם מאזן 2:2 באירופה, שומרים על הבית שלנו. עכשיו אני הולך הביתה. ליוויתם אותי לאורך כל הדרך, דיברתם על זה שאני לא אשתנה, ואני יכול להגיד לכם שאבא שלי ז"ל לימד אותי שלפני כל דבר אחר בחיים - כולל לימודים או להיות ספורטאי מצטיין - הכי חשוב זה להיות ג'נטלמן, ואת זה אני שומר איתי".

בהמשך עלה הכוכב המרכזי, ובפתיחת דבריו התייחס לעזיבתו של בירנבוים: "כל מאמן שמפטרים אותו - זה לא נעים. עברתי את זה בקריירה שלי, וזה לא נעים. אבל כל דלת שנסגרת פותחת חלונות חדשים, ואני מקווה שימצא את המקום שלו, ושייהנה. גם מאמנים טובים לא נהנים במקומות מסוימים".

לגבי הלגיטימיות המוסרית של המהלך, אמר גרשון: "זה כן מכובד, לא מכובד, זה בעייתי. מה אתם הייתם עושים במקום מכבי? האנשים שמו 25 מיליון דולר. אני לא חושב שהייתה דרך אחרת.

כל הכבוד לאנשים שמכניסים את היד לכיס, צריך להעריך את האנשים שהביאו אותי. לא כל הכסף הולך אליי. כולכם נהייתם פתאום מומחים למס, אבל אני לא יודע אם כשאגמור את העונה לא אצטרך לשלם כסף. כשקראו לי, לא התלבטתי. זה המכביזם. בעונה הראשונה לא ארוויח כסף, זה התנדבות".

"יש לי כוונות לבנות צוות, שלא יצריך את המועדון כל שנה להחליף מאמנים. גם בשנים המופלאות של מכבי התחלפו שלושה רכזים וכמה זרים. כולם זוכרים חמישייה אחת, אבל היו הרבה. אחרי שאראה את השחקנים, אדע. באתי באמצע עונה, ואיאלץ להתאים את עצמי למה שיש. אם תהיה אפשרות לשנות, אני אבקש, אבל אני לא יודע אם זה יתאפשר.

"אנסה לעשות שינויים קטנים מאוד במה שיש. קבוצה הגנתית לא תהיה פה, אלא אם כן נצליח לשפר אותה. אני כן חושב שהקבוצה מסוגלת לקלוע יותר נקודות, ואנסה לשפר את זה. בסך הכל רוב השחקנים מתאימים לסגנון שאני רוצה ויכול לתת להם. אני מקווה שנגיע למצב שנייצר יותר מצבים ונגיע ל-85-90 נקודות למשחק".

כשנשאל למה הוא צריך את זה, ענה: "כל מי שמתעסק במקצוע הזה הוא חולה נפש חלקי, סוג של נכה. כשביקשו ממני לבוא, רעדתי בכל הגוף. בדרך כלל אני לא קורא טוקבקים, אבל אתמול קראתי את התגובות של האוהדים. יש הרבה מאוד רצון ואהבה שאהיה פה".

"רענן כץ היה הראשון שרצה אותי בחזרה"

גרשון התייחס בדבריו גם לקרלוס ארויו, איש המפתח של מכבי תל אביב העונה. "הוא היה רול פלייר ב-NBA ועכשיו עבר למצב בו קבוצה נמצאת על הכתפיים שלו", אמר גרשון. "אני לא יודע עד כמה אפשר להעמיס כרגע על שחקן כזה".

"אם אני פה אז משהו היה פגום עד עכשיו", המשיך המאמן החדש של הצהובים, "אני מקווה שאני אוכל לשפר. אנסה לראות מה מתאים, לקחת את מה שיש ולשנות בשוליים. לא נתחיל לנצח מחר ב-40 הפרש, ככה ביום אחד. בתקציב של העונה היה אפשר לעשות יותר. אני מקווה שיהיה לי את התקציב הזה גם בשנים הבאות.

מצבי לפני 10 שנים ושבועיים היה יותר גרוע. היחסים שלי עם רוב האנשים בקבוצה הם יותר טובים עכשיו. גם עם רענן כץ, שהוא בנאדם יקר שנותן לקבוצה הרבה כסף מכיסו, דיברתי ואנחנו ביחסים טובים. הוא הראשון שרצה אותי בחזרה. אני כבר בסוף הדרך ואולי אני אדבר פחות מעכשיו, אי אפשר לדעת. מנהיגים לעת זקנה הפכו שקולים יותר".

על הקהל הצהוב שתמך בחזרתו לקבוצה, אמר גרשון: "הקהל במכבי שווה 10-15 נקודות. אני מאמין שיהיה שינוי באווירה. קודם כל צריך למצוא את החמישה-שבעה שיהוו את גרעין הקבוצה ולהפחית ברוטציות.

כשהלכתי לבולגריה אמרו שאני מטורף", הזכיר גרשון, "ובסופו של דבר עלינו לאליפות אירופה. זה חלק מהעבודה, אנחנו מטורפים. כשפדרמן צילצל והציע לי לבוא למכבי, חששתי שיש לי פרקינסון. אני אוהב את המקום ואת האנשים, ואני רואה בו כמקום שנולדתי בו. ביקשתי מאבי קובלסקי לבוא ולעזור לי כמאמן כושר. הוא היה פה 19 שנה והוא בדרך לפה בלי לשאול שאלות. לגבי העוזרים נחליט יחד בהמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נבדקת אפשרות לשינוי בסגל

בימים הקרובים יבדקו במכבי תל אביב אפשרות לבצע שינויים בסגל השחקנים, כשהמועמדים המובילים להיחתך הם טריי סימונס וג'ייסון וויליאמס. פרט לכך, רודני ווייט עשוי לקבל הזדמנות מחודשת לאור השינוי בעמדת המאמן.

המאמן היוצא אפי בירנבוים ניצל את האימון כדי להיפרד מהשחקנים, כשיחד איתו נפרד גם עוזר המאמן רועי חגאי. מאמן הכושר יורם מנחם עזב אף הוא את הקבוצה, כשלתפקידו צפוי להיכנס אבי קובלסקי, שעבד במועדון במשך 19 שנים והיה צמוד לגרשון גם ביוון.

שרון דרוקר מנהל עדיין משא ומתן עם הנהלת המועדון לגבי תפקיד עוזר המאמן. אם המגעים יסתייימו בצורה חיובית אז דרוקר יצטרף לקבוצה כבר לקראת המשחק מול מלאגה ביום חמישי. במקרה ולא, יעמוד על הקווים כעוזר דני גוט, ראש מחלקת הסקאוט של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully