וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטרס: פדרר-אקספרס ירד מהמסילה

השווייצרי נלחם בכאבי הגב, וחרף פיגור 3:0 בשלישית חזר למשחק, אך הפסיד למארי 4:6, 7:6, 7:5 והודח מהמאסטרס. סימון בחצי הגמר

רוג'ר פדרר הגיע לשנחאי כדי להשלים זכייה שלישית ברציפות וחמישית בסך הכל, בטורניר המאסטרס, אבל מצבו הגופני במהלך השבוע האחרון לא הותיר לו הרבה סיכוי. השוויצרי שיחק חולה נגד ראדק סטפאנק, ניצח אותו, והשאיר לעצמו סיכוי לעלות לחצי הגמר אחרי שהפסיד לז'יל סימון במשחקו הראשון. היום (שישי) הוא היה חייב לנצח את אנדי מארי הבריטי כדי להבטיח מקום בשלב הבא, אבל כאבי גב ותשישות גופנית הכריעו אותו, ולאחר קרב אדיר הוא נוצח 4:6, 7:6, 7:5. אל מארי, שרשם לעצמו מאזן מושלם (0:3) בבית האדום, הצטרף ז'יל סימון, שניצח מוקדם יותר את ראדק סטפאנק 1:6, 4:6. בחצי הגמר יפגוש מארי את ניקולאי דוידנקו, וז'יל סימון יתמודד מול נובאק דגו'קוביץ'.

פדרר לחץ את מארי במערכה הראשונה ושבר במשחקון הרביעי כדי לעלות ל-1:3, בעזרת חבטות גב יד נהדרות. מארי שבר מיד בחזרה. במשחקון השמיני השוויצרי שוב שבר וניצח במערכה 4:6. מארי עלה נחוש למערכה השנייה, שבר כבר במשחקון הראשון ויצר לעצמו יתרון, תוך שהוא מענג את הצופים בדרופ שוטס נהדרות. במשחקון השביעי מארי שוב שבר ועלה ל-2:5. השווייצרי נכנע? לא כל כך מהר. פדרר ניצל את יכולת ההגשה המצוינת שלו ובהמשך השיג שתי שבירות, גם הודות לחוסר ריכוז מצדו של מארי, והשניים הלכו לשובר שוויון. פדרר רשם נקודה אדירה בעזרת וולי גב יד, אבל מיני-ברייק של הבריטי אפשר לו לנצח 3:7 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה.

בהפסקה בין המערכות פדרר טופל על המשטח, ומארי ניצל את פגיעותו הפיזית כדי לעלות ל-0:2. אחרי המשחקון השלישי פדרר שוב טופל בגבו. בפיגור 3:0 היה נדמה כי פדרר גמור, אבל השווייצרי הענק חזר לעצמו עם משחק נחוש לעילא ושעט ליתרון 3:4 עם שתי שבירות, כשהוא מפגין את מלוא כישרונו. מארי הפך את התסכול לאמביציה, שבר את פדרר והמשיך ל-4:5.

מארי הגיע לשלוש נקודות שבירה כשפדרר הגיש במשחקון העשירי, אבל השווייצרי השווה ל-40:40 והקהל לא ידע נפשו מרוב התרגשות אחרי ששלח דרופ שוט שהחזירה אותו ליתרון. המשחקון נמשך ונמשך כשהשניים מציגים טניס משובח, רווי דרמה, חבטות העברה מרהיבות ומשחק רשת אמיץ. בסיומו פדרר השווה ל-5:5 והסינים היו בעננים. אבל למארי היו תכניות משלו, ולפני המשחק הוא הצהיר שלא ירצה לפגוש את פדרר פעמיים בשבוע. הבריטי נתן את כל מה שיש לו, ובעזרת חבטות גב יד טובות וקור רוח הצליח לשבור את פדרר במשחקון ה-12 ולנצח 5:7, בדרך לחצי הגמר.

מארי: "ניצחון על פדרר שווה ערך לזכייה בטורניר"

השוויצרי בן ה-27, שרצה להשוות את השיא העומד על חמש זכיות, היה מאוכזב בתום ההפסד למארי וההדחה מהטורניר. "אני לעולם לא מוותר כשאני עולה על המשטח", אמר פדרר, שסבל גם מכאבי בטן בתחילת השבוע. "הגוף שלי נפגע. בדרך כלל הטוב משלוש מערכות זה שטויות בשבילי, ואני מצטער שלא יכולתי כל כך לעמוד בזה היום. ברור שאני מאוכזב".

מארי, השחקן היחיד שטרם הפסיד בטורניר, יפגוש כאמור את דוידנקו בשלב הבא, והוא כבר מוכן לאתגר. "למרות שאני הולך להיות קצת עייף בחצי הגמר בשבת, ניצחון על פדרר במשחק כמו ששוחק היום שווה ערך לזכייה בטורניר". הסקוטי מחזיק במאזן 2:4 מול פדרר, ויכול להיות גאה בהישגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully