וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראדונה מונה למאמן נבחרת ארגנטינה

מספר 10 האגדי גבר על כל המתחרים במירוץ על התפקיד, לאחר עזיבתו של אלפיו באסילה. קרלוס בילארדו, שהוביל את הנבחרת לזכייה ב-1986, יעבוד לצידו. מראדונה: "זה כמו חלום, חשבתי בתחילה שזו מצלמה נסתרת"

זה היה צפוי, אבל הערב (שלישי) זה קיבל אשרור סופי. דייגו ארמנדו מראדונה מונה למאמן נבחרתה של ארגנטינה, כך פורסם בכלי התקשורת בארגנטינה. שחקן העבר האגדי של האלביסלסטה, שהוביל את הנבחרת לזכייה שנייה בגביע העולם במקסיקו ב-1986, היה אחד המועמדים הבכירים לרשת את המאמן המתפטר אלפיו באסילה, שעזב את הנבחרת אחרי ההפסד 1:0 לצ'ילה.

העזיבה של באסילה העלתה מספר מועמדים שהתחרו על התפקיד ביניהם: קרלוס ביאנצ'י, מאמן ריבר פלייט דייגו סימאונה, מאמן סן לורנצו מיגל אנחל רוסו ומאמן הנבחרת הצעירה סרחיו באטיסטה. האחרון נראה כמועמד המוביל, לאחר ששחקני הנבחרת ובעיקר לאונל מסי הביעו בו תמיכה. אלא שגם שמו של מראדונה לא נעלם מפנקסו של נשיא ההתחאדות חוליו גרונדונה, שלבסוף החליט כי הוא האיש המתאים למשרה.

למראדונה אין כמעט אף ניסיון באימון. השחקן לשעבר אימן לשתי תקופות קצרות מאוד את מנדיו קורינתיאנס ב-1994 ואת ראסינג קלאב הארגנטינאית שנה לאחר מכן. מראדונה לא נחל שם הצלחה גדולה. לצידו של מראדונה בצוות האימון יעבוד גם קרלוס בילארדו, האיש שהוביל את הנבחרת לזכייה ב-86'.

"כשנאמר לי שיש לי פגישה עם חוליו גרונדונה, נשיא ההתאחדות, זה נראה לי כמו חלום. חשבתי שזו מצלמה נסתרת", התוודה הכוכב הגדול, שגם הסביר את ההיררכיה שתהיה בנבחרת: "הנבחרת תהיה שייכת לי. אני אקבע את ההרכב". כמו כן הוסיף מראדונה שהוא ישמע בקולו של בילארדו "כי יש לו ניסיון רב שאי אפשר לבטל".

בינתיים, עד שמראדונה יקבל את מושכות הנבחרת, ימשיך סרחיו באטיסטה להובילה. מאמן הנבחרת הצעירה, שהתמנה באופן זמני לאחר התפטרותו של באסילה והיה מועמד ראשי לרשת אותו, ידריך את האלביסלסטה במשחק הידידות של הנבחרת ב-19 לחודש נובמבר נגד נבחרת סקוטלנד.

הגדול בכל הזמנים

דייגו ארמנדו מראדונה, שבעיני רבים נחשב לכדורגלן הכי טוב בתולדות המשחק, נולד בלאנוס ב-30 באוקטובר 1960. בגיל 11 הוא אותר על ידי סקאוט והובא לשחק בקבוצת ארחנטינוס ג'וניורס. כשהיה בן 16 פחות 10 ימים ערך את הופעת הבכורה במדי הקבוצה, שם שיחק חמש שנים עד 1981. באותה שנה עבר לבוקה ג'וניורס תמורת סכום לא קטן באותם ימים של כמיליון יורו. עם בוקה הוא זכה בתואר אליפות. אחרי גביע העולם ב-1982 בספרד, נרכש מראדונה בחמישה מיליון יורו (שיא עולמי) על ידי ברצלונה, איתה הניף את גביע המלך, תחת הדרכתו של המאמן הארגנטינאי, סזאר לואיס מנוטי. אבל דייגו לא התאקלם בקטאלוניה ואבה לעזוב.

ב-1984 הוא עבר לנאפולי, בה עשה את מרבית הקריירה שלו, ואותה הוביל לתארים רבים. סכום העברתו לנאפולי, 6.9 מיליון יורו, שוב שבר את שיא סכום ההעברות. עם הקבוצה מעיר הנמל הדרומית הוא זכה בשתי אליפויות (1987 ו-1990), הגביע האיטלקי (1987), גביע אופ"א (1989) והסופרקאפ האיטלקי (1990). נאפולי אף סיימה פעמיים כסגנית האלופה (1988 ו-1989). מראדונה היה מלך השערים של הסרייה A ב-1988.

התהילה האדירה וההצלחה של דייגו לא נגמרה רק במדי קבוצתו, אלא נמשכה גם בנבחרת ארגנטינה. במונדיאל בספרד 1982 מראדונה שיחק את כל חמשת משחקי האלביסלסטה, כבש שני שערים וספג אדום במשחק נגד ברזיל. חרף ההופעות הטובות של מראדונה, ארגנטינה לא הצליחה להעפיל לגמר מבית חצי הגמר.

ב-1986 קצר מראדונה את ההצלחה שהובילה אותו לתהילת עולם ולהשוואה הבלתי פוסקת עם הכוכב הברזילאי הכי גדול עלי אדמות, פלה. קפטן הנבחרת הוביל אותה לזכייה בגביע העולם במקסיקו עם הצגות יוצאות דופן. הוא כבש חמישה שערים ובישל חמישה. מעל לכולם היו אלה צמד השערים ברבע הגמר נגד נבחרת אנגליה. אותם צמד שערים הוכיחו את הגאוניות לצד 'הרשעות' של הארגנטינאי הגדול מכולם.

השער הראשון נכבש בידו. מראדונה עלה לכדור גובה והצליח, לתדהמת כולם, להגיע לכדור לפני שוער אנגליה, פיטר שלטון. מה שהיה ברור לכולם, לא היה ברור לשופט. ארגנטינה הובילה 0:1. השער השני היה מלאכת מחשבת ונבחר לשער המאה. מראדונה הפיל ששה שחקנים אנגליים בדרכו לשער וקבר את השני, בדרך לחצי הגמר, שם עברה ארגנטינה את בלגיה. בגמר ניצחה הנבחרת התכולה-לבנה את מערב גרמניה 2:3 והניפה גביע עולם שני בשמונה שנים.

ב-1990 הגיעה שוב ארגנטינה, בהנהגתו של דייגו לגמר, גם הפעם מול גרמניה, אלא ששם הוא כבר לא הצליח להוכיח את עליונותו. ארגנטינה נוצחה 1:0 משער בפנדל של אנדריאס ברמה. מראדונה ירד מהמגרש כשהוא ממרר בבכי.

לא מעט רגעים קשים

אלא שלדייגו היו גם לא מעט רגעים שליליים במהלך הקריירה, רובם מחוץ למגרש. הצד הפרובלמטי שלו הביא אותו להסתבך בלא מעט בעיות וצרות. פרשיות הסמים הבלתי פוסקות שלו וההתמכרות שלו לקוקאין הביאו מעריצים רבים להפנות לו גב. ב-30 באוקטובר 1997 פרש מראדונה לגמרי מהמשחק, אחרי השעוית רבות וניסיונות חזרה.

אבל התמכרותו של מראדונה לסמים לא פסקה עם הפרישה מהכדורגל. הוא נכנס ויצא פעמים רבות ממכוני גמילה. בחייו הפרטיים לא ידע מראדונה רגע אחד של שקט, כשהעיתונאים והאוהדים תמיד רצו לדעת מה עלה בגורלו של האיש. לפני כשנה אושפז מראדונה בבית חולים והיה במצב קשה, אבל יצא מכלל סכנה ושב לאיתנו.

האהבה למראדונה חוצה גבולות וימים. בארגנטינה אפילו הקימו דת על שמו. במונדיאל באיטליה ב-1990, פגשה הנבחרת המקומית את ארגנטינה ומראדונה בחצי הגמר. רבים מאוהדיה של נאפולי, קבוצתו של מראדונה, עודדו דווקא את האלביסלסטה ולא את האזורי. מראדונה הרים את קרנם של תושבי דרום איטליה המדוכאים והם ניסו רק להרעיף עליו אהבה.

מראדונה יוביל כעת את נבחרת ארגנטינה, לאחר ההתפטרות של אלפיו באסילה, למונדיאל 2010 בדרום אפריקה. לאחר שעשה זאת כשחקן, יקווה המאמן להוביל את הנבחרת הדרום אמריקאית לזכייה שלישית בגביע העולם, אחרי שהיא לא עשתה זאת בעצם מאז הזכייה האחרונה שלו ב-1986.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully