וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרומן כבר לא רומנטי

יניב בינו

18.10.2008 / 11:30

חואן רומן ריקלמה רק גרם לדרדור ולפילוג בבוקה מאז שב אליה, והאליפות לא בהישג יד. עכשיו רק רוצים שם ניצחון בסופר קלאסיקו

יממה אחרי התיקו של בוקה ג'וניורס עם אינדפנדיינטה במחזור החמישי באפרטורה, כתב קרלוס ביאנצ'י בטורו השבועי כי הקבוצה שתילחם עם הבוסטרוס על האליפות תהיה סן לורנצו. קביעתו של המאמן האגדי נראתה מאוד הגיונית לגבי בוקה, ששהתה בבטחה במקום הראשון עם 13 נקודות, פחות לגבי ה'אל ציקלון', שהייתה במקום השני עם 10 נקודות. ארבעה מחזורים בלבד עברו מאז, והסברה של ביאנצ'י התבררה כנכונה. אבל רק לגבי סן לורנצו, דווקא כלפי בוקה היא התבדתה.

עוד טורניר הולך לו לאיבוד אצל הצהובים-כחולים. מאז שתי הזכיות הרצופות עם אלפיו באסילה (אפרטורה 2005, קלאוסורה 2006), בוקה לא הניפה גביע מקומי. היא אמנם זכתה בגביע הליברטדורס (2007), אבל עם מהומת האלוהים שקמה בקרב הקבוצה בשבועות האחרונים גם היא נותרה כזיכרון מאוד עמום. שנה ללא תואר זה יותר מדי עבור האוהדים של אחת הקבוצות האהודות בדרום אמריקה ובתבל.

ביום ראשון יכולים הבוסטרוס לכפר קצת על התקופה הקשה שפוקדת את המועדון. בוקה תצא למשחק חוץ. לא סתם משחק, לא רק קלאסיקו - הסופרקלאסיקו. במצבה הנוכחי של הקבוצה של קרלוס איסצ'יה המשחק הזה הוא בגדר להיות או לחדול, הכל או כלום. המשחק ייערך באל מונומנטאל. ניצחון ישכיח את הטעם המר וההחמצות של השנים האחרונות. הפסד, לעומת זאת, לא בא בחשבון.

המושך האמיתי בחוטים

בפברואר 2007 חזר חואן רומן ריקלמה לבוקה ג'וניורס. ריקלמה, 30, גדל במשפחה ענייה בת 10 נפשות והחל את הקריירה שלו בארחנטינוס ג'וניורס. עוד בצעירותו סומן על ידי בוקה וריבר, ובגיל 17 ההחלטה על מעבר הייתה פשוטה - לבוקה, אותה אהד מילדות. אחרי שש שנים, ב-2002, יצא לגלות ועבר בברצלונה ו-ויאריאל. בינואר 2007, אחרי סכסוך ארוך ומתוקשר עם מאמן הצוללת הצהובה מנואל פלגריני, שב לקבוצה לה נשבע אמונים. חזרתו של האליל הייתה התגשמות של חלום עבור קהל הקבוצה.

ריקלמה מעולם לא הסתיר את אהבתו הרבה לקבוצה, והוא נוהג להצהיר מעל כל במה אפשרית כי לא יחליף את החולצה של בוקה בעד שום הון שבעולם. מסתבר שישנם שחקנים הסבורים כי מידת הקרבתו לקבוצה תלויה בדבר. זה זמן מה שבבוקה מדברים על כך שמול המצלמות, התקשורת והאוהדים הוא מראה חיבה רבה, בגרות ואחריות. מאחורי הקלעים, טוענים חלק מהשחקנים, הוא נוהג ביהירות, זלזול והתנשאות. תוסיפו לכך את הקנאה הרבה בשכר הגבוה שהוא מקבל, כשלושה מיליון יורו לעונה, את הפריבליגיות וההנחות להן הוא זוכה מהמאמן קרלוס איסצ'יה והנשיא פדרו פומפיו, והנה לכם מתכון בדוק לפיצוץ. התוצאות הלא טובות של הקבוצה לאחרונה היו רק הגפרור שהצית את השריפה העצומה במועדון.

אחת הדוגמאות לכוחו הגדול של ריקלמה במועדון הייתה לאחר עזיבתו של המאמן מיגל אנחל רוסו. רוסו זכה עם בוקה בליברטדורס ב-2007, אך כשל עימה בליגה ועזב. שחקנים אחדים טענו כי פומפיו נועץ בריקלמה לגבי זהותו של המאמן הבא והכוכב הוא שנתן את האור הירוק לגבי מינויו של איסצ'יה. מספר 10 מכיר את השמועות הרבות הסובבות לגביו על השליטה שלו בקבוצה ובנשיא. הוא הספיק לומר מספר פעמים כי "אני לא הבעלים של הקבוצה". גם אם הוא לא באמת הבעלים של מועדון הפאר, הרי שלעצותיו ואמירותיו משקל רב בקבלת ההחלטות של המנהלים. כשפומפיו מצוטט כאומר עליו את הדברים הבאים, קשה לא להאמין כי ריקלמה מושך בחוטים מאחורי הקלעים ובצורה חזקה: "זו זכות גדולה שיש לבוקה שחקן כזה. ריקלמה שחקן יוצא מן הכלל. גם היום לא הייתי חושב בכלל פעמיים אם להחתימו בקבוצה".

המלך הוא עירום

אצל שחקני הקבוצה הגיעו מים עד נפש. הם אמנם רוחשים כבוד רב לריקלמה, הן בגלל אהבת הקהל הגדולה והן בגלל כוחו במועדון, אבל משתדלים כל העת שלא לבוא עימו במגע מעבר למה שנחוץ. בתקשורת נטען כי ריקלמה נראה בודד מאוד באימונים ובחדר ההלבשה, לעיתים הוא אף מסרב לאכול ארוחות משותפות בחברת השחקנים. האיש שעומד בראש מחנה המתנגדים והוציא את כל הכביסה המלוכלכת החוצה הוא חוליו ססאר קסארס, כשהמגן הפראגוואי יצא לא מכבר במתקפה חסרת תקדים בכלי התקשורת נגד ריקלמה. קסארס הפך וטילטל את הספינה שהייתה כבר במצב רעוע וגרם לקרע גדול מאוד במועדון.

קסארס זעק על ההנחות שהוא מקבל, על חוסר ההשקעה ועל כך שהוא לא מחובר לשאר השחקנים ושם עצמו מעליהם. "כשריקלמה משחק עבור נבחרת ארגנטינה הוא מגיע ממוקד ועם הרבה יותר מוטביציה מאשר למשחקים בבוקה. הוא עייף מנטלית", ירה קסארס בתחנת רדיו על הכוכב הגדול של הבומבונרה. בהמשך דבריו ניסה קסארס למתן קמעא את הטון הקשה, אך לא הצליח: "הוא אמנם שחקן שיכול במהלך אחד להעמיד שחקן מול שוער או להבקיע גול, אך כרגע הוא לא בכושר. במשחקים מסויימים הוא רץ, באחרים הוא פאסיבי", והוסיף בצורה שלא משתמעת לשני פנים: "כשאין לך מוטיבציה אתה חייב לסגת ולשים את עצמך בצד".

הדבר החמור יותר שעשה קסארס בראיון הייתה ההפרדה והחציצה בין שני כוכביה הגדולים של הקבוצה, ריקלמה ומרטין פאלרמו. הפראגוואי לא יצר את שני המחנות בקבוצה, יותר נכון לומר שהוא רק חשף את מה שנראה והיה ידוע כבר. "למרות שפאלרמו זכה בכל תואר אפשרי עם בוקה עדיין יש לו רעב גדול להצליח", אמר קסארס. "ההבדל ביניהם הוא שלפאלרמו בן ה-34 אין בעיה לשחק עם ילדים בני 17 וללמד אותם להילחם למען המועדון. הוא אף פעם לא מגיע במצב רוח רע".

סכין בגב האומה

ההתקפה הגדולה נחתה כרעם ביום בהיר. בבוקה אמנם געשו הרוחות עקב השמטת הנקודות המאסיבית ואיבוד קשר עם המירוץ לאליפות, אך ריקלמה נשמע המום, מזועזע וכאחד שלא מבין על מה יש לקסארס להלין: "זה מוזר מאוד", טען מספר 10. "באימונים קסארס נראה מאוד נחמד וידידותי. הוא מספר בדיחות ומתנהג בחבריות, לכן מאוד הופתעתי. דברים כאלה נאמרים לעיתים רחוקות מאוד בין קולגות. בדרך כלל זה גורם לי לצחוק, הפעם לא. קסארס שבר את כל הקודים הנהוגים, דברים כאלה צריכים להיאמר בחדר ההלבשה".

ריקלמה לא הסתפק בכך ושוב חזר על אהדתו לקבוצה: "הקרבתי את חיי עבור בוקה. שמעתי שקסארס אמר שיש לי הטבות. אני יודע שזכיתי במדליית זהב באולימפיאדת בייג'ינג בחמש אחר הצהריים, וישר אחר כך נסעתי לשדה התעופה למשחק של הקבוצה. לא אלבש אף פעם חולצה אחרת. המועדון הזה העניק לי הכול, ואני נתתי לו הכול בחזרה. לאיזה אדם יש את הזכות לומר מה שהוא אמר? זה פוגע. הכי גרוע שהוא אוכל, מתאמן ומחייך לידי כאילו כלום לא קרה". ריקלמה גם לא הסתיר את העובדה שאכן אין לו בקבוצה חברים עימם הוא מסתובב מעבר לשעות האימונים והמשחקים: "12 שנים אני בבוקה והחברים היחידים שלי הם הוגו איברה וצ'לו דלגאדו (שעזב מזמן את הקבוצה). שאר החברים שלי הם מהשכונה, עם החבר'ה מהכדורגל אני נפגש רק כדי לנצח ביום ראשון על המגרש".

פומפיו נחלץ במהרה להרגעת הרוחות במועדון. כמובן שהוא גינה את ההתקפה החריפה של קסארס: "דיברתי איתו על מה שהוא אמר. זה לא טוב לבקר את אחד השחקנים הכי חשובים בקבוצה הוא אמר לי שהוא טעה ושהוא מתנצל על מעשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קארנטה קיבל את הקריזו

אבל אם חשבתם שבכך הסתכמה הטלטלה שעברה בוקה לאחרונה, הרי שטעות בידכם. מספר ימים לפני משחק ההפסד לאסטודיאנטס 2:1, ראה מאוריציו קארנטה כי שמו נעדר מההרכב. בצר לו, פנה השוער לאיסצ'יה ואמר לו כי עקב 'סיבה אישית חשובה' הוא לא יופיע למשחק. איסצ'יה, הנמצא ביחסים טובים עם ריקלמה, טען כי אי הרכבתו של קארנטה היא מקצועית נטו ולא מעורבים בה שום שיקולים זרים. בתקשורת הארגנטינאית דווח כי אביו של קארנטה אמר שבנו נעדר עקב אי הכללתו בהרכב הראשון. הרוחות בבומבונרה סערו כשקארנטה היה קרוב לעוף לאחר ההחלטה שלקח. לאחר סבב שיחות והסברים נותר השוער בבוקה.

אגב, אותו קארנטה מסוכסך עם ריקלמה. השוער נפגע מכך שבאחד הראיונות טען מספר 10 כי שוערה של ריבר בעבר ולאציו כיום, חואן פאבלו קריזו, הוא השוער הטוב ביותר במדינה והוא זה שצריך לעמוד בשער הנבחרת. כמו כן בתקשורת נטען כי ריקלמה, המצוי ביחסים טובים עם פאטו אבוננדסיירי, מדבר איתו על בסיס קבוע ומפציר בו כל העת לשוב לשורות הקבוצה.

גם כאן לקח פומפיו צד חד משמעי בענין: "הופתעתי כששמעתי שקארנטה לא רוצה לשחק. מרגיז אותי ששחקן לא מוכן להקריב ולתת הכול למען המועדון בו הוא משחק והחולצה אותה הוא לובש. אני מאמין בהיררכיה. לא ראיתי שום רשעות מצידו של איסצ'יה בעניין. הם צריכים להבהיר ביניהם את המצב. בעיניי, כל הפרשה הזו נראית מוזרה".

נחת דווקא במונומנטאל?

כפי שאפשר לראות, שבועיים הם הרבה זמן בקבוצה כה מתוקשרת כמו בוקה. הסיפורים שצצו ועלו בשבועות האחרונים מעידים על המשבר הקשה שפוקד את הקבוצה ובא לידי ביטוי היטב בתוצאות. איסצ'יה לא מצליח לבסס את מנהיגותו. המאמן, שהגיע לקבוצה בדצמבר 2007, נכנס לאחד התפקידים הכי לחוצים ביבשת הלטינית מבלי הניסיון והוותק הנחוצים לו. העונה, אלא אם כן יקרה משהו בלתי הגיוני, יסגור איסצ'יה שני טורנירים ללא תואר, כשבוקה כבר לא עשתה זאת, כאמור, מאז קלאוסורה 2006 עם באסילה. 'קוקו', אגב, התפטר ביום חמישי האחרון מנבחרת ארגנטינה. הודעת גיבוי היא, כידוע, אחד המהלכים המוכרים לפני הפיטורים. איסצ'יה זכה לאחת כזו מהנשיא. כשנשאל פומפיו האם ביאנצ'י עתיד לחזור לאמן את בוקה אמר: "אף אחד לא מדבר על העתיד. כעת אנחנו מתרכזים בתהליך של איסצ'יה בקבוצה".

ההווה מבחינת בוקה נמצא כאן ועכשיו. כשהאליפות נמצאת במרחק של חמש נקודות וימים רבים של שקט, כל שאוהדי הקבוצה מייחלים לו זה ניצחון בסופרקלאסיקו. פומפיו מבין כי האליפות כבר כמעט אינה ברת השגה וגם הוא רוצה שלוש נקודות במשחק הכי חשוב עלי אדמות בדרום אמריקה. "כולנו צריכים לשאת באשמה ולהיות חזקים. ננסה לעשות פחות טעויות בהתנהלות של הקבוצה והשחקנים. חייבת להיות לנו ביקורת עצמית גבוהה. אנחנו צריכים לתת לאוהדים קצת נחת בסופרקלאסיקו".

סייע בהכנת הכתבה תומר יצחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully