וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי: "ההתפטרות של באסילה יכולה לעזור לנבחרת"

הביקורות הקשות הכריעו את מאמן ארגנטינה, שפינה את מקומו "מסיבות אישיות". כוכב ברצלונה תומך בשינוי ובמינויו של סרחיו באטיסטה

העניינים לא יציבים בתקופה האחרונה אצל הגדולות בדרום אמריקה. לאחר התיקו 0:0 הביתי של ברזיל מול קולומביה במוקדמות הבית הדרום אמריקאי של גביע העולם, גברה הביקורת נגד המאמן דונגה, אבל ההתפטרות הגיעה דווקא מכיוון בואנוס איירס, כשאלפיו באסילה הודיע על הפסקת עבודתו. זה קרה יממה לאחר ההפסד 1:0 לצ'ילה, שבעקבותיו ניצבת ארגנטינה במקום השלישי (המוביל להעפלה למונדיאל בדרום אפריקה) עם 16 נקודות, 7 פחות ממוליכת הבית פרגוואי.

"באסילה שוחח עם נשיא ההתאחדות חוליו גרונדונה והודיע על הפסקת עבודתו מסיבות אישיות", מסר ארנסטו צ'רקיז, דובר ההתאחדות. "ניסינו להניא אותו או לפחות לדחות את ההחלטה, אבל הוא היה מאוד החלטי". ההתאחדות תחפש בימים הקרובים מועמדים להחליפו.

באסילה החליף את חוזה פקרמן לאחר הכישלון במונדיאל 2006 והצעיד את נבחרתו לגמר הקופה אמריקה ב-2007, שם הובסה 3:0 על ידי ברזיל. הוא ספג ביקורות קשות בטורניר הנוכחי, מאחר שארגנטינה חילצה רק 16 נקודות בעשרת משחקיה עד כה.

מי שמועמד לרשת את מקומו של קוקו הוא מאמנה של הנבחרת הצעירה, סרחיו באטיסטסה שהוביל את ארגנטינה לזכייה במדליית הזהב באולימפיאדת בייג'ינג 2008. באטיסטה לא הסתיר את רצונו: "אני מקווה להיות ממשיך דרכו של באסילה", אמר. מועמדים נוספים הם מאמנה של סן לורנצו, מיגל אנחל רוסו, ומאמן ריבר פלייט, דייגו סימאונה.

כוכב הנבחרת, ליונל מסי, לא לקח קשה את התפטרותו של באסילה ונשמע כתומך נלהב מאוד במינויו של באטיסטה. כזכור, מסי היה שותף לזכייה של הנבחרת בבייג'ינג בקיץ. "כשדברים לא עובדים, עדיף לערוך שינויים. זה זמן רב שהנבחרת לא שיחקה טוב, כך שהשינוי הזה יכול לעשות טוב". על באטיסטה אמר כוכב ברצלונה: "אני מכיר אותו טוב ואוהב את דרך העבודה שלו. יש לי ביטחון בו וביכולות האימון שלו".

חוץ מבאטיסטוטה, יש עוד מועמד שחושק בתפקיד, אחד בשם דייגו ארמנדו מראדונה. "אולי אני לא מוביל במירוץ למשרה, אבל ללא ספק אני מוביל בכך שארגנטינה בלבו. לא אוכל לבקש יותר אם אמונה, אהיה ברקיע השביעי", אמר אחד מגדולי הכדורגלנים בהיסטוריה, אם לא הגדול שבהם. בגיל 47, אחרי שנגמל מסמים, השמין והרזה, תקף עיתונאים והתמכר לאלכוהול, מראדונה מקווה להיות זה יוליך את ארגנטינה לגביע העולם 2010 בדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully