וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן להעלות הילוך

13.10.2008 / 8:06

אפי בירנבוים נהג כל חייו כמאמן בסובארו ישנה, ולפתע קיבל לידיו BMW. אם הוא לא יאפשר לכוכביו לרוץ, תאונת השרשרת שלו תימשך

אפי בירנבוים משול למי שנהג כל חייו בסובארו 82' מקרטעת, זכה בפיס וקנה BMW ספורטיבית. הוא נכנס פנימה, מתבשם ממושבי העור, מתפעל מתא הנוסעים המרווח, מתלהב מהחלונות החשמליים, מניע ואז נוסע באיילון על 70 קמ"ש. בדיוק כמו בסובארו. כדי שהקבוצה היקרה בתולדות מכבי ת"א לא תהפוך לבדיחה הכי יקרה בתולדות מכבי ת"א, בירנבוים חייב להפנים שעליו לנהוג אחרת.

חשיבותו העיקרית של מאמן בתחילת עונה, בטח כשהוא בונה קבוצה מאפס, היא להקנות לשחקנים את סגנון המשחק שיממש את הפוטנציאל שלהם. מכבי מזכירה את אותה BMW ספורטיבית, והמפתח של הסוויץ' הוא ארויו, גארד שפורח במשחק ריצה ומתקשה מאוד במשחק עומד. אם מכבי רוצה להצליח, היא חייבת להתאים עצמה לסגנון משחקו. עקרונית, זה אפשרי. לאן שלא תסתכלו תראו שחקנים מהירים ואתלטים דוגמת אליהו, וויליאמס, ווייט, סימונס וכספי. אפילו הגבוהים, פישר וגרין, מסוגלים לגמור התקפות מעבר. אבל כשארויו מתגלה כאחד שחושב יותר על הסל מאשר על חבריו, יש בעיה.

בניגוד לקבוצה האגדית ההיא של פארקר את שאראס, למכבי הנוכחית יש מעט מאוד אינטליגנציה, וכאן מחריפה הבעיה. אפשר לצקצק בלשון ולדבר על יריבות חזקות במשחקי ההכנה דוגמת פנאתינייקוס או צסק"א, ועל חוסר ניסיון אירופי ממנו סובלים מרבית שחקני הסגל, אבל החרפה מול גליל/גלבוע חשפה את מצבה האמיתי של מכבי: מדובר בקבוצה ששחקניה מתקשים לחשוב. שפע איבודי הכדור, הפעולות הסוליסטיות הכושלות בהתקפה, האנמיות של ווייט, הפאסיביות של סימונס, העדר גבוה שמסוגל למסור ולרווח את המשחק, כל אלה מצביעים על קבוצה המורכבת משחקנים שחייבים מישהו שיפעיל אותם. נכון, היחיד בנמצא הוא ארויו.

במשך שנותיו כמאמן, בירנבוים שיחק כדורסל פשוט, הנשען על מהלכים בסיסיים ויכולות אישיות של השחקנים. אם הוא רוצה לנצח מתישהו העונה הוא חייב להשתמש בקיים בצורה מקסימלית: הגנה חזקה וחכמה שמגיבה לשינויים בהתקפת היריב, ויציאה מהירה קדימה כשארויו מוביל לנקודות קלות. קבוצה אינטליגנטית ואתלטית כמו זו מימי גרשון, ביצעה זאת ללא דופי. בירנבוים לא יוכל לשחזר את הימים העליזים ההם, אבל אם יטיל יהבו על סגנון משחק שכזה, אחרי עבודת תיאום יסודית ומאומצת, יהיה לו סיכוי מסוים להגיע רחוק.

הסגנון הזה אולי יוביל לכמה הפסדים מביכים באירופה ומעידות בכבישי ארצנו, אבל כל שיטה אחרת שתונהג במכבי, תשאיר את הקבוצה בצורתה הנוכחית: כזו שנראית כמו תאונת שרשרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully