וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בין בית”ר ירושלים לאוהדים

יצחק סולומון

4.10.2008 / 23:03

אוהדי בית”ר י-ם ניסו לפגוע באוטובוס הקבוצה אחרי ההפסד בק”ש, אוהד נעצר בחשד לתקיפה. זעם בקבוצה: ”לא נעבור על כך לסדר היום”

בית"ר ירושלים ספגה הערב (שבת) את הפסדה הראשון בליגת העל 1:0 בקרית שמונה ומצבה של הדאבליסטית נראה בכי רע. כל מערכי הקבוצה כשלו במשחק, והקבוצה שוב, בפעם השלישית העונה מתוך חמישה מחזורים, לא הצליחה להבקיע. שחקניו של מישל דיין שטפו את המגרש במחצית הראשונה, הראו כדורגל חיובי והצליחו לכבוש שער אחד, שהביא להם שלוש נקודות בפעם השנייה ברציפות.

עם סיום המשחק יצא אוטובוס הקבוצה ובו השחקנים, מספר חברי הנהלה וחברי ההנהלה הצוות המקצועי, לכיוון ירושלים. לאוטובוס התלוו מספר רכבים של אוהדי הקבוצה שניסו להוריד אותו ושנוסעיהם יידו עליו אבנים וסיננו קללות חריפות כנגד השחקנים. האירוע נמשך כ-20 דקות. כמו כן, מכוניתו של קשר קרית שמונה עבאס סואן נרגמה אף היא באבנים ושמשתו נופצה. אוהד הקבוצה נעצר הלילה בחשד שלקח חלק בתקיפת אוטובוס הקבוצה. ביום ראשון בבוקר יובא החשוד להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת.

בקבוצה נזכרו במקרה דומה שאירע לפני ארבע עונות, אז ניסו אוהדי הקבוצה לעצור את אוטובוס הקבוצה אחרי הפסד להפועל חיפה ורגמו אותו באבנים. הלילה חזרו המאורעות שנית ולאחר שחלק מהשחקנים נכנסו לפאניקה ביניהם צמד הדרום אמריקאים כריסטיאן אלברז ודריו פרננדס, התקשרו גורמים במועדון לגורמי ביטחון וביקשו ליווי של ניידת משטרה, שתעזור להם להגיע לאזור המרכז בשלום.

בהמשך הוציאה הקבוצה הודעה רשמית באתר האינטרנט שלה: "מועדון בית"ר ירושלים מגנה בכל תוקף את התקרית שאירעה הלילה לאחר המשחק מול קרית שמונה בין שלוש מוכניות של אוהדי הקבוצה לבין אוטובוס המועדון בו היו שחקני הקבוצה. האוהדים מוכרים הן למשטרה והן להנהלה והאירוע דווח למשטרה. הנהלת המועדון מוקיעה כל אלימות מצידם של האוהדים ולא תעבור על כך לסדר היום".

"הרבה דברים לא עבדו. נראינו במחצית הראשונה רע מאוד", כך אמר בתום המשחק מאמנה המאוכזב של בית"ר ירושלים ראובן עטר. "גם מבחינה הגנתית וגם התקפית היינו חסרי ביטחון ולכן הגיע לנו להפסיד. לא קיבלנו טוב את השלישייה הקדמית שלהם למרות שדיברתי על זה לפני המשחק. זו תקופה לא טובה, נתכונן ונכין את הקבוצה להמשך.

"אני חושב שחוסר הביטחון לא היה רק בהתקפה. זה בלט במשחק ההגנה שלנו ונטפל בזה. אני לוקח את האחריות עליי", הוסיף עטר, "ונותן שקט לשחקנים. בית"ר ירושלים, איך שנראתה היום, צריכה להשתפר ולעבוד הרבה יותר קשה וזה מה שיהיה".

"הם היו יכולים לתת לנו חמישה שערים", העריך השוער טברטקו קאלה, "אני מאוד רוצה להאמין שמדובר פשוט ביום רע שלנו. לדעתי, העובדה שהתחלנו את הליגה עם מינוס שתי נקודות מקשה עלינו פסיכולוגית". "הצמרת מתחילה לברוח וצריך להתעורר מהר", הבהיר דוד אמסלם הוותיק.

דיין: "מעודד אותי שרוב ההרכב הוא ישראלי"

"אני חייב להודות לבחורים הנפלאים שנתנו את כל מה שיש להם במגרש בכל המובנים: מחוייבות, נחישות, טקטיקה ועבודה", פירגן מישל דיין, מאמן קרית שמונה, לשחקניו. "כדורגל זה לב ונשמה ולא רק כסף. אני גאה להיות מאמן של שחקנים מן הסוג הזה.

"אני חושב שבחצי הראשון שלטנו בכל פרמטר", הוסיף דיין שהתייחס למהלך המשחק. "הסיומת זה חלק מהמשחק. מעודד אותי שרוב ההרכב הוא ישראלי. החלוצים עוד יתנו את השערים שלהם. עדן בן בסט החטיא שניים ונתן אחד. אנחנו מחוברים כקבוצה והכל זה קבוצתי. אני לא בא בטענות לשחקן שמחמיץ. עם הניסיון כל ניצחון, בפרט מן הסוג הזה, נוסך המון ביטחון. שאפו לשחקנים, הבמה שלהם".

"השגתי כבר כמה ניצחונות על בית"ר עם בני סכנין", אמר בסיום עבאס סואן. "שטפנו את המגרש. ראינו הרבה קלטות וידאו של בית"ר ומישל דיין עשה הרבה שיחות אישיות עם השחקנים. כל אחד ידע מה הוא צריך לעשות. בית"ר הייתה לחוצה מאוד, והמטרה שלנו הייתה ללחוץ אותם עוד. שיתקנו את שחקני המפתח שלהם".

סואן אף התייחס לעובדה שהוא וסלאח חסארמה צמו לפני המשחק: "אלוהים גמל לנו ובגדול". על שאיפותיה של הקבוצה אמר: "המטרה שלנו היא מקום שישי ומעלה. מעכשיו אנחנו קבוצה מחוברת וחזקה. קשה לנצח אותנו".

בסיום המשחק הייתה שמחה גדולה בחדר ההלבשה של קרית שמונה. השחקנים שרו שירים, התיזו מים אחד על השני, והמאמן מישל דיין, שהגיע באיחור לחדר, התקבל בקריאות קצובות. "עלינו על דרך המלך", אמרו בקריה. "עשינו ניצחון ענק. מגיעות מחמאות לכל אחד שעלה לשחק כל שחקן נתן מעצמו 200 אחוז", אמר הקפטן, יניב לביא, "ידענו שזה משחק שיכול להחזיר אותנו למסלול. הניצחון בשבוע שעבר על בני יהודה נתן לנו הרבה ביטחון. אני מקווה שפתיחת העונה הבינונית מאחורינו, ומהיום נזכיר את קרית שמונה של העונה שעברה".

לביא פירגן למאמן שלו. "מגיעות למישל ולצצות המקצועי כל המחמאות. הם הכינו אותנו בצורה מושלמת למשחק. ביטלנו את בית"ר ירושלים. הניצחון היה צריך להיות הרבה יותר גבוה, כי לא ניצלנו את כל המצבים שהיו לנו, אבל אנחנו לא חזירים. ניצחון 0:1 קטן שווה שלוש נקודות". לביא סיכם ואמר: "נחגוג יום או יומיים, אבל אחר כך נחזור לשגרה. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. צריך שלניצחון על בית"ר תהיה המשכיות"

הצוות המקצועי של קריית שמונה הצליח ביום שישי להפתיע את דיין, שחגג את יום הולדתו ה- 48. עוזר המאמן יצחק בוזורגי, ומאמן הכושר ערן שדו, ארגנו לו מסיבת הפתעה באחד הפאבים בגליל העליון. גם אשתו של המאמן וילדיו הגיעו במפתיע. בשיאו של הערב התקשר לדיין הנרגש מחנכו בבית הספר התיכון ובירך אותו.

הקשר הגאבוני, פול קסאני, טס הבוקר (ראשון) לארצו, שם מתכוננת נבחרת גאבון למשחק מול לוב במסגרת מוקדמות גביע העולם. השחקן שהרשים באימוני הקריה לא מתוכנן לחזור לארץ בשלב זה, משום שקבוצתו בגיאורגיה מטילה וטו על שחרורו. "אין לי שמץ של מושג אם הוא יחזור", הודה דיין. בקבוצה מקווים שהקשר הפצוע, גיא צרפתי, יהיה כשיר למשחק הליגה הבא, בעוד שבועיים, מול מכבי פתח תקווה. בקריה מאמינים שגם המגן הפצוע, ברק בכר, יחלים עד אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully