וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: יובנטוס גנבה 2:2 מבוריסוב, באיירן-ליון 1:1

באטה בוריסוב התכבדה בנקודה ראשונה בליגת האלופות אחרי שהדהימה את יובנטוס עם 2:2. באיירן מינכן ניצלה מהפסד לליון וסיימה ב-1:1

אין דרך טובה יותר להתחיל שנה עברית חדשה ממחזור כדורגל אירופי משובח. על הכדורגל שלנו כבר מזמן למדנו לא לסמוך, ולכן הגיעו להן 16 קבוצות ועשו לנו אחלה חג. באיירן מינכן וליון נפגשו למשחק המרכזי של הערב, כשעתידו של יורגן קלינסמן החל להתערער בעקבות שני הפסדי הליגה הרצופים. באיירן פיגרה, אך זה רוברטו הציל את המאמן שלו וסיים ב-1:1.

ריאל מדריד ניצחה ברוסיה 1:2 את זניט סנט פטרסבורג, כששתי הקבוצות הציגו כדורגל פנטסטי. יובנטוס הובכה במשחק החוץ שלה אצל באטה בוריסוב, פיגרה 2:0 וניצלה בדרך ל-2:2 דרמטי. ארסנל לא ממש ריחמה על פורטו והביסה אותה 0:4 אחרי המבוכה מול האל סיטי באנגליה. מנצ'סטר יונייטד גם היא עשתה הכנות להמשך הדרך האירופית והסתפקה בשלישייה מול אאלבורג בחוץ. תוצאות נוספות: ויאריאל - סלטיק 0:1, פיורנטינה - סטיאווה בוקרשט 0:0, פנרבחצ'ה - דינמו קייב 0:0.

בית 5

אאלבורג - מנצ'סטר יונייטד 3:0

הסקנדינבים הצנועים אמנם הגיעו למשחק כאנדרדוגים עצומים, אך היכולת שהציגו במחזור הקודם, כשהוציאו 0:0 מסלטיק בסקוטלנד, הראתה כי עדיף לא לזלזל בהם. למרות היעדרותו של לאסה נילסן המורחק, הדנים אימללו את היונייטד במחצית הראשונה ולא איפשרו להם לחגוג יותר מידי.

בלי אוון הארגריבס, גארי נוויל ומייקל קאריק שנעדרו מהמשחק בגלל פציעות, אך עם אדווין ואן דר סאר ששב לשער, היונייטד הצליחה להשתלט על הקצב במשחק. דמיטאר ברבאטוב היה חתום על ההזדמנות הראשונה של מנצ'סטר יונייטד בדקה השישית אחרי שקיבל כדור שנהדף בעקבות בעיטה של כריסטיאנו רונאלדו, בעוד הבולגרי לא מצא את השער.

הלחץ עזר ובדקה ה-22 מסירה חכמה של ראיין גיגס לווין רוני הסתיימה בשער של החלוץ. ברבאטוב סוף סוף מצא רשת עם המדים של היונייטד בדקה ה-56 אחרי טעות קשה של בלמי אאלבורג שמסרו אחד לשני, הבולגרי גנב את הכדור ובעט פנימה. תשע דקות לסיום ברבאטוב הבקיע במספרת שער שסוף סוף גרם לו לחייך קצת אחרי מסירה של רונאלדו.

ויאריאל - סלטיק 0:1

אחרי שסחטה תיקו ללא שערים ממנצ'סטר יונייטד במחזור הראשון, קיוותה ויאריאל לאסוף נקודות מול יריבה נוחה כמו סלטיק, שהיא בעצמה סיימה בתיקו דומה בפתיחת הטורניר. גורדון סטרכאן, מאמן סלטיק, קיווה להפתיע את הקבוצה הספרדית בעקבות התוצאות הטובות בליגה המקומית, אך גם הוא מבין כעת היטב שהפערים גדולים מידי.

קבוצתו של מנואל פלגריני, שמדורגת במקום השני בליגה הספרדית עם ארבעה נצחונות מחמישה משחקים, לא מצאה את השער במחצית הראשונה אחרי משחק חלש שאפיין את שתי הקבוצות. לאחר ההפסקה הצוללת הצהובה זכתה בבעיטה חופשית (דקה 67) ומהעמדה הזו מרכוס סנה, הברזילאי המתאזרח של ויאריאל, ניצל עמידה לא נכונה של שוער סלטיק וסובב כדור שנכנס פנימה. ג'וזה פרוסי כמעט ומצא את הרשת בדקה ה-90, אך הכדור שלו נהדף החוצה על ידי שוער סלטיק.

בית 6

באיירן מינכן - ליון 1:1

במשחק המרתק ביותר במחזור נפגשו שתי קבוצות ששוות פחות או יותר ביכולתן במפגש ראש בראש. אלופת צרפת הנצחית, שסחטה 2:2 במחזור הראשון מול פיורנטינה, הבינה היטב שהפסד עשוי לחסל את תקוותיהם להשיג את המקום הראשון בבית, במיוחד אחרי הניצחון של באיירן בפתיחת הטורניר. עם קארים בנזמה, שנפצע בניצחון 1:2 על נאנסי, אך פתח, ליון ניסתה להשיג את הניצחון, שיקנה לה הרבה יוקרה בקרב על ראשות הבית. באיירן, שמסובכת אחרי שני הפסדי ליגה רצופים (אחד מהם כלל תבוסה לברמן), קיוותה להחזיר שקט למערכת.

ואכן באיירן פתחה בלחץ על השער של ליון כשמירוסלאב קלוסה ולוקה טוני החמיצו ממצבים קורצים. אך דווקא ההזדמנות הכי קרובה לשער הייתה של פרד שנגח כדור בעקבות בעיטה חופשית של ז'וניניו, אך מיכאל רנסינג, שוער באיירן, הרחיק מהקו. בדקה ה-25 כדור חופשי של ז'וניניו מכמעט 50 מטר ניתז בראשו של מרטין דמיקליס שנגח לשער שלו והבקיע שער אומלל שהעלה את ליון ל-0:1. קצת לחץ ירד מהגב של קלינסמן בדקה ה-53 כשזה רוברטו נגח את השוויון אחרי הרמה מהאגף הימני של קלוסה.

פיורנטינה - סטיאווה בוקרשט 0:0

למרות ששיחקה במחזור הפתיחה מול באיירן מינכן וסחטה תיקו, סטיאווה יצאה מאוכזבת. ועכשיו? כנראה שעוד יותר. הקבוצה הרומנית קיוותה לאסוף ניצחון ראשון במפעל ולהתקדם ולשפר עמדות בבית, אך פיורנטינה בבית שמרה על התיקו. עם 18 בעיטות אל השער של האיטלקים, שאיבדו כבר יתרון של 0:2 מול ליון לפני שבועיים, פיורנטינה כשלה ולא הייתה לה רגל מסיימת. אדריאן מוטו הגיע למספר מצבים, אך כשל מול רובינסון זפאטה, שוערה של סטיאווה.

בית 7

ארסנל - פורטו 0:4

ההפסד המדהים 2:1 להאל סיטי ביום שבת ערער את הקבוצה הלונדונית הנפלאה, אך נראה שהתותחנים לא לגמרי איבדו את העשתונות. ארסנל, שהגיעה אחרי 1:1 מול דינמו קייב, ניסתה לעלות לראשות הבית וידעה שהמפתח לכך הוא ניצחון באיצטדיון האמירויות על הפורטוגלים, שניצחו במחזור הראשון את פנרבחצ'ה.

שיתוף פעולה בדקה ה-31 בין עמנואל אדבאיור לרובין ואן פרסי השאירו קצת מאחור את הצרות והזכרונות הקשים מהאל סיטי, אחרי שההולנדי כבש ממרכז הרחבה. אדבאיור עצמו התכבד לכבוש את השני של התותחנים תשע דקות מאוחר יותר כשהתרומם לכדור קרן ומצא את השער. התותחנים היו חמים גם בפתיחת המחצית השנייה והשאירו חיוך אצל ונגר כשוולקוט ניצל טעות בהגנת פורטו ומצא את ואן פרסי, שמצא בעצמו את השני שלו. בדקה ה-70 זכתה ארסנל בבעיטת עונשין מ-11 מטר, אדבאיור קיבל את הבונוס, הכניע את השוער הפורטוגלי בקלות וחתם את התוצאה.

פנרבחצ'ה - דינמו קייב 0:0

קצת קשה להאמין, אבל שתי הקבוצות האלה, שדומה כאילו נמצאות כבר עשרים שנה בליגת האלופות, מעולם לא נפגשו. הטורקים, שמעט איכזבו במשחק הראשון והפסידו 3:1 לפורטו, ידעו שהפסד נוסף עשוי לחסל את סיכוייהם להעפיל לשלב הבא. אז מה עושים? מתגוננים ואיפה שאפשר גם תוקפים. מול ההתקפה האנמית של דינמו קייב, שלא הגיעה להזדמנויות מסוכנות במהלך המשחק, שלטה פנרבחצ'ה במשחק אך גם אלכס מפנר לא הצליח להועיל הערב. לואיס אראגונס, שהגיע לקבוצה בקיץ אחרי שהצעיד את נבחרת ספרד לתואר אלופת אירופה, עדיין מחפש ניצחון ראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בית 8

זניט - ריאל מדריד 2:1

משחק נפלא באצטדיון אלכסנדר פטרובסקי בסנט פטרסבורג. מחזיקת גביע אופ"א, זניט, ואלופת ספרד, ריאל מדריד, הציגו כדורגל התקפי, מהיר, עם מסירות קצרות והגיעו לאינספור הזדמנויות כשבסיום ידם של האורחים הייתה על העליונה עם ניצחון גדול 1:2. ניצחון שני לריאל בבית 8, הפסד שני לאלופה הרוסית, שקיוותה להיות הפתעת הבית.

שער עצמי אומלל של תומאס הובוצ'אן הסלובקי, שדחק לשערו הוא כדור רוחב של רפאל ואן דר וארט, פתח את מסכת השערים בדקה הרביעית. לאחר רבע שעה של הלם זניט נכנסה למשחק והחלה לתקוף. בדקה ה-25, דני הפורטוגלי המשיך לרשת מסירה של ארשבין והשווה ל-1:1. התשובה של ריאל הייתה מהירה. טעות חמורה של סבסטיאן פויגרנייה סידרה לרוד ואן ניסטלרוי שער קל בדקה ה-31.

המחצית השנייה הייתה המשך ישיר של הראשונה, קונצרט של כדורגל. שחקני שתי הקבוצות שיחקו בקצב מטורף, ואירוע רדף אירוע ליד שני השערים. זניט לחצה וחיפשה שוויון. ז'יריאנוב נגח לחוץ ממצב קורץ, ארשבין בעט לקורה, ופפה הציל שער בטוח בתוספת הזמן. המקומיים שכבו על השער של הספרדים, והסתובבו עשרות פעמים ברחבה, שם שלט ביד רמה איקר קסיאס. מנגד, כשהכדורים לא ריחפו ברחבת ריאל, הבלאנקוס יצאו למתפרצות קטלניות, אך התוצאה נותרה בעינה.

הקבוצה של דיק אדבוקאט יכולה לראות את עצמה מאוכזבת מהפסד שלא הגיע לה. כמו שהורסים נראו, יהיה להם עוד מה להגיד בבית 8. אנחנו פשוט נהנינו מכל שניה במשחק כדורגל פנטסטי, שפתח את השנה החדשה.

באטה בוריסוב - יובנטוס 2:2

אין ספק כי בצוותא עם אנורתוזיס פמאגוסטה, באטה בורסיוב הקטנה היא הסינדרלה הגדולה של ליגת האלופות השנה והראתה למה היא ראוייה למעמד של הגדולות. הקבוצה הבלארוסית, שעורכת את עונת הבכורה שלה במפעל האירופאי הגדול מכולם, הציגה כדורגל לא רע בכלל בברנבאו במשחק הקודם וכעת היא הבינה שאין לה ממש מה להפסיד במפעל. הגברת הזקנה, שהצליחה לנצח בדוחק 0:1 את זניט במחזור הפתיחה הודות לשער של אלסנדרו דל פיירו, ידעה שהפעם אין מקום לנצחונות בדוחק והלכה על התקפה. אבל מה עם ההגנה?

אם כן ההגנה של הגברת הזקנה קפאה בהגנה בדקה ה-17 כשסרגיי קריבץ מאלבורג קיבל כדור מאיגור סטאסביץ', עבר את אלכסנדר ממינגר, גילגל פנימה והשאיר את האוהדים של יובה בשוק. ההלם המשיך שש דקות לאחר מכן כשכדור חופשי לבוריסוב הסתיים עם שער של סטאסביץ' שנגח מעל פאבל נדבד את השני. יובה הצליחה לצמק בדקה ה-29 כשסבסטיאן ג'ובינקו מצא את וינצ'נזו יאקינטה, שנגח וצימק ל-2:1. הסבלנות השתלמה ליובה, כשיאקינטה קיבל מג'ובינקו והשאיר את קלאודיו ראניירי עם שוויון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully