וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי סלע הפסיד בגמר בייג'ינג 2:1 לאנדי רודיק האמריקאי

דודי סלע הפגין טניס אדיר וחסר מורא בגמר בייג'ינג, ולמרות שהפסיד 6:4, 6:7, 6:3 לאנדי רודיק, הוא נצץ על המשטח והוכיח שהוא הרבה מעבר לעוד שחקן דייויס טוב

דודי סלע גרם לנו בשבוע האחרון עונג רב, אחרי שהיווה גורם מכריע בניצחון על פרו בדייויס והעפיל לגמר אליפות סין הפתוחה. הוא העיף את דויד פרר, סילק את טומי רוברדו מדרכו ודילג מעל ריאן שוטלר, בדרך לגמר טורניר בייג'ינג, הישג השיא בקריירה שלו. סלע טרם זכה בטורניר יחידים בסבב ה-ATP, והיום (ראשון) היה בידו לחולל סנסציה ולזכות בתואר הנכסף, אבל למרות הטניס האדיר שהפגין, הוא נכנע לאנדי רודיק האמריקאי, המדורג שמיני בעולם, 6:4, 7:6, 6:3.

ממרומי ה-1.87 מטרים שלו והמקום השמיני בעולם, האמריקאי היה פייבוריט ברור במפגש, חרף כושרו המעולה של סלע. אבל גם רודיק, בעל חבטת כף יד מדויקת וחבטות הגשה אדירות, התקשה מול סלע, שהפגין משחק מגוון, התקפי, חסר פחד ושובה עין. מי שחשב שסלע הוא רק שחקן דייויס, ראה היום טניסאי מוכשר בטירוף, כזה שיודע לנצל את טעויות היריב, ליזום ולהוכיח שיש לו מנטליות חזקה. למרות ההפסד, סלע זכה בהרבה כבוד.

בעצם העפלתו לגמר סלע הבטיח לעצמו 120 נקודות דרוג והמחאה על סך 46,400 דולרים. הישראלי האחרון שזכה בטורניר ATP היה עמוס מנסדורף ב-1993, ומאז היה זה רק הראל לוי שהגיע לגמר טורונטו בשנת 2000. נדיר שטניסאי ישראלי מגיע למעמד גמר ואף זוכה בו. למרות ההפסד, סלע העניק לנו שבוע טניס ענק וסגר לנו את תשס"ח עם טעם טוב פה. ומה לגבי תשס"ט? יש סיבה להיות אופטימיים.

בסיום המשחק, לאחר שקיבל את הגביע, אמר סלע: "ההרגשה הייתה מיוחדת, גם כי כל הישראלים צפו בי בטלוויזיה. אני מאוד שמח ומקווה שזה לא יהיה גמר ה-ATP האחרון שלי. כל הכבוד לאנדי רודיק, אני רוצה להודות למארגנים, לקהל הנפלא שעודד, למאמן שלי ולקהל שצפה בי בבית". מאמנו של סלע, יואב שב: "יש תחושה של פספוס, אני בטוח שדודי מאוכזב, כי לא היה הבדל גדול ביניהם בטניס". אנדי רודיק החמיא בסיום ליריבו: "נהנתי מאוד השבוע. אני רוצה לברך את דודי על שבוע גדול מבחינתו, לא רק בטורניר הזה, אלא גם על הישגו בדייויס".

מהלך המשחק

סלע הגיש ראשון ופתח בצורה סבלנית, תוך שהוא מכה כדורים עמוקים. את המשחקון הראשון הוא ניצח על האפס. רודיק הגיב מיד בהגשה חזקה והשווה. סלע לא נבהל מהסרבים של יריבו, והשתמש בגב היד הנפלאה שלו. סלע איבד קצת ריכוז ליד הרשת, ורודיק ניצל זאת לשבור לשייט ל-2:4 בעזרת הגשה קטלנית. שגיאה כפולה של סלע, כדורים רחבים מדי ועלייה טובה של רודיק לרשת אפשרו לאמריקאי להשיג שלוש נקודות שבירה, אבל סלע יצא מהבור כמו גדול. בסופו של דבר ההגשה של האמריקאי הוליכה אותו ל-4:6 במערכה.

סלע פתח בביטחון רב את המערכה השנייה, הימם את רודיק בחבטות מגוונות והפגין כף יד חזקה מהקו האחורי. במשחקון השני השיג סלע שלוש נקודות שבירה, בעזרת שילוב נבון של משחק קו אחורי ומשחק רשת, אבל רודיק נלחם והשווה. האמריקאי ניצל גב יד מדויקת מהקו האחורי, ומשחק מהוסס של סלע כדי לשבור ל-2:3. סלע התעשת והגיע לשתי נקודות נקודת שבירה, אבל שוב ההגשה של רודיק הצילה אותו. אבל אז סלע השתמש בגב היד שלו, שלח חבטות העברה מרשימות והגיע לנקודת שבירה נוספת. בסופו של משחקון מורט עצבים היה זה סלע ששבר והמשיך ל-3:4.

במשחקון החמישי ניפקו השניים ראלי אדיר, בסיומו רודיק שלח כדור בין הרגליים, וסלע גמר זאת עם וולי. השניים הלכו לשובר שוויון, סלע השיג מיני ברייק ועלה ל-0:2. רודיק חזר מיד, עלה ל-4:6, אבל סלע חזר כמו ענק עם דרופ שוט וניצח 6:8 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה.

רודיק פתח חזק את המערכה השלישית, והגיע לנקודת שבירה במשחקון השני, אבל סלע החזיק מעמד. טניס גדול של רודיק הקנה לו שבירה במשחקון השישי והאמריקאי טיפס ל-2:4. סלע הריץ את רודיק מצד לצד, שלח דרופ שוט וחבטות העברה מדויקות, וצימק ל-5:3. ההגשה הקטלנית של רודיק סגרה עניין לבסוף, האמריקאי ניצח 3:6 במערכה וזכה בתואר אלוף בייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully