וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות אליפות אירופה: נבחרת ישראל גברה על בוסניה 74:88

יכולת מעודדת של הנבחרת במחצית השנייה הובילה את ישראל לניצחון משכנע 74:88 על בוסניה, שמשאיר אותנו בתמונת ההעפלה לאליפות אירופה. נקווה שלא התעוררנו מאוחר מדי, צפו בתקציר

ברני ארדוב

התקציר באדיבות ערוץ 1
http://www.iba.org.il

זה הלך קשה, זה הושג בשיניים, לאורך דקות ארוכות זה היה רחוק מלהרשים, אבל במצבה הנוכחי של נבחרת ישראל כל ניצחון מתקבל בברכה. נבחרת הכדורסל השיגה היום (רביעי) ניצחון חשוב 74:88 על בוסניה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, ושמרה על סיכויים ריאליים להעפיל לאליפות אירופה. בשבת תארח הנבחרת את צ'כיה למשחק האחרון בבית, ותקווה להשיג את הניצחון שישלח אותה ליורובאסקט בפולין בשנה הבאה. בעקבות הניצחון של בריטניה על צ'כיה (63:67), הבריטים הבטיחו את המקום הראשון בבית 4, וכל ניצחון ישראלי על צ'כיה יבטיח לנו את המקום השני. במקרה הזה ניאלץ לחכות לתוצאות בבתים המקבילים, כדי לראות אם אנחנו בין שלוש הסגניות הטובות ביותר. אם לא, נגיע שוב למשחקי ההזדמנות האחרונה.

מדובר, אם כך, בניצחון חשוב לא רק לתמונת ההעפלה, אלא בעיקר לביטחון של שחקנינו. בימים האחרונים הנבחרת ספגה ביקורות קשות על התצוגות הנרפות והמביכות ועל שלושת ההפסדים הרצופים, אבל במחצית השנייה הערב חובבי הכדורסל יכלו שוב ליהנות מהיכולת של בחורינו, גם בהגנה וגם בהתקפה. גם העובדה שהניצחון הושג בהפרש של 14 נקודות, יותר מההפרש שבו הפסדנו בבסניה (6 נקודות), יכול להעניק לנו אופטימיות להמשך. נקווה שההתעוררות הזאת לא מגיעה מאוחר מדי.

המחצית הראשונה דוקא בישרה רעות, כשהמשיכה את היכולת הלא מרשימה מהמשחקים הקודמים. הנבחרת הבוסנית הבינונית הצליחה להוליך לאורך שני הרבעים הראשונים בעוד בחורינו מתקשים משני צדי המגרש. המהפך התחולל ברבע השלישי, אותו ניצחה ישראל 14:25. ליאור אליהו (שסיים משחק מצוין עם 21 נקודות ו-17 ריבאונדים), המצטיין שלנו בדקות הקשות, הציג עוד משחק חיובי במדים הלאומיים, גרין נתן מאמץ הגנתי מתחת לסלים, רוט הכניס הרבה אנרגיות מהספסל, הלפרין הצליח לקלוע כמה סלים חשובים, והיה מישהו שנשבע שראה גם את צביקה שרף מחייך על הספסל. טוב, לא צריך להגזים.

בסופו של דבר ניצחון (ועוד ב-14 נקודות הפרש) זה מה שהנבחרת הייתה כדי לזכות בביטחון מחדש ולהביא קצת שקט לשחקנים. עכשיו צריך להמשיך את המומנטום מול צ'כיה, ולסגור את הסיפור.

מהלך המשחק

הנבחרת פתחה בחמישייה עם יותם הלפרין, מאיר טפירו, גיא פניני, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. הלפרין פתח בפעלתנות, הרבה לזרוק וקלע את כל הנקודות הראשונות לנבחרת, אבל גורדיץ' (עם שתי שלשות ושני אסיסטים) ואיקוניץ' העניקו יתרון מבטיח לאורחים, 11:17. טפירו קלע שני סלים רצופים, איקוניץ' הגיב מהצד השני, ושלשה עם הבאזר של קיקנוביץ' סיימה את הרבע לבוסנים ביתרון 19:24.

עמרי כספי נשאר עדיין על הספסל, אבל ליאור אליהו היה זה שפתח את הרבע בנמרצות, חטף, קלע ורץ למתפרצות, ושמר את הנבחרת בתמונה. אופאצ'ק וברמר ניצלו רפיון בהגנה הישראלית ושמרו את האורחים ביתרון מינימלי. דאנק יפה של אליהו צימק ל-35:34, אבל באירמוביץ' מיד החזיר שלשה. אליהו סיים את מחצית ראשונה עם 12 נקודות ו-11 ריבאונדים, ישראל גם הייתה ביתרון משמעותי בריבאונד (כולל 10 בהתקפה), אבל הנבחרת ירדה הלפסקה בפיגור 45:40.

גם בפתיחת המחצית השנייה משחק ההתקפה נראה מבולבל וההגנה התקשתה להגיב, אבל טפירו הצליח לקלוע ופניני במתפרצת צימק ל-51:48. ליאור אליהו חטף ובדאנק העלה את ישראל ליתרון ראשון, 51:52. אליהו המשיך לבלוט בחלק ההתקפי, גרין ורוט תרמו במאמץ הגנתי, הקהל נכנס לתמונה והנבחרת עלתה ליתרון 56:62. הרבע הסתיים בתוצאה 14:25 לישראל ויתרון 59:65 עם פתיחת הרבע הרביעי.

הרבע האחרון המשיך את המגמה החיובית, עם הגנה טובה של גרין, אנרגיות חיוביות של רוט וכמה סלים חשובים של הלפרין. הנבחרת כבר הוליכה 64:74 והתחילה לחשוב על ההפרש, אבל כמה טעויות ואיבודים החזירו את הבוסנים לתמונה, שצימקו את הפער. בסופו של דבר הלפרין, טפירו ואליהו ידעו ללחוץ על הדוושה ברגעים הנכונים, הבוסנים הפציצו בלי הכרה מהשלוש, ושני סלים בשניות הסיום הבטיחו את הניצחון ב-14 נקודות הפרש, 74:88.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 21 נקודות (17 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), יותם הלפרין 22 (ו-5 אסיסטים, 2 מ-9 לשלוש), מאיר טפירו 19 (7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים), יניב גרין 9 (12 ריבאונדים ו-3 חסימות), גיא פניני 7, עידו קוז'יקרו 6, מורן רוט 2, עמרי כספי 2. כן שותפו: מתן נאור ורביב לימונד.

קלעו לבוסניה: גוראן איקוניץ' 17, קנאן באיירמוביץ' 13, איוון אופצ'אק 12, מירזה טלטוביץ' 8, ניהאד דדוביץ' 7, נמניה גורדיץ' וארנסט ברמר 6 כ"א, אלמדין קיקנוביץ' 5.

ישראל הוליכה 29:51 בריבאונד, כולל 16 בהתקפה. ישראל סיימה עם 16 אסיסטים, 11 איבודים, 51 אחוזי קליעה ל-2, ו-29 אחוז מעבר לקשת (4 מ-14). בוסניה הפציצה 29 פעמים מהשלוש, וקלעה בעשרה ניסיונות. ישראל ניצחה את הרבע הרביעי 15:23, ואת המחצית השנייה 29:48.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully