וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלוז' אפ: קלוז' היממה את רומא עם 1:2

ליגת האלופות נפתחה עם הפתעה גדולה כשקלוז’ הרומנית ניצחה את רומא 1:2 בחוץ בזכות צמד של קוליו הארגנטינאי, בערב בו כבשו שחקנים דרום אמריקאים 9 שערים. מארסיי - ליברפול 2:1, צ’לסי - בורדו 0:4, ברצלונה - ספורטינג 1:3

החגיגה התחילה וזה קרה בקצב לטיני. עונת 2008/9 של ליגת האלופות נפתחה הערב (שלישי) עם 22 שערים מתוכם 9 של ברזילאים וארגנטינאים ואחד נוסף של מקסיקני.

הכוכב הגדול של הערב היה עמנואל קוליו הארגנטינאי, שכבש צמד באולימפיקו, האצטדיון בו ייערך הגמר העונה, כדי להעניק ניצחון מפתיע וגדול לאלופת רומניה, קלוז', 1:2 על רומא.

באותו בית 1המשיכה צ'לסי הנהדרת להצהירעל כוונותיה עם 0:4 מצוין על בורדו בבית ואחרי פתיחת עונה טובה גם בליגה, נראה שהקבוצה הלונדונית בהחלט יכולה להיות מרוצה מהחיים תחת פליפה סקולארי.

בבית 2 נרשמה הפתעה נוספת כשאנורתוזיס פמגוסטה יצאה לברמן וחזרה ממנה עם נקודה יקרה בזכות 0:0. במשחק השני של הבית נהנתה אינטר מצמד שערים ברזילאים מרגלי מאנסיני ואדריאנו, כדי לנצח 0:2 את פנאתינייקוס באתונה.

גם בבית 3 כבשו ברזילאים וארגנטינאים, אבל צמד של פרננדיניו וג'דסון מול שער אחד של דויד אברהם סיפק 1:2 לשחטיור דונייצק על באזל בחוץ. במשחק המעניין יותר, גברה ברצלונה על ספורטינג ליסבון 1:3 ופפ גוואריודלה יוכל לישון הלילה בשקט.

בית 4 נפתח עם קונצרט ענק של אתלטיקו מדריד, שהביסה 0:3 את פ.ס.וו איינדהובן בהולנד עם צמד של אחד מהשחקנים הטובים בעולם היום, קון אגוארו. ליברפול חזרה למארסיי, שם ניצחה 0:4 בעונה שעברה, והפעם הסתפקה ב-1:2 שכולו פתיחה מצוינת לקמפיין.

בית 1: הפתעת העונה

צ'לסי - בורדו 0:4

בשנה שעברה ג'ון טרי היה במרחק החלקה מזכייה היסטורית בגביע אירופה, והעונה, עם לואיז פיליפה סקולארי על הקווים, סגנית אלופת אירופה מקווה לעלות מדרגה אחת נוספת ולעמוד על דוכן המנצחים. בשביל זה היא הייתה זקוקה לניצחון ביתי על הסגנית הצרפתית והיא פתחה את הדרך לשם עם שער נגיחה של פרנק למפארד בדקה ה-14. בניגוד לימים עברו אולי, צ'לסי החליטה לא לנוח ולשמור על היתרון שלה ובדקה ה-30 הכפילה את היתרון עם שער של אנגלי אחר, ג'ו קול.

הלונדונים המשיכו להציג משחק חזק ולא הירשו ליריבתם לחזור למשחק, אבל כבשו שער נוסף רק בדקה ה-82, מרגלי פלורן מאלודה ואת האחרון בדקה ה-90 מרגלי ניקולס אנלקה. ניצחון יפה ומשכנע ופתיחה מצוינת לסקולארי.

רומא - קלוז' 2:1

אלופת רומניה מגיעה לבירת איטליה, לאיצטדיון שייארח את משחק הגמר ב-27 במאי 2009, בתקווה לחולל את הפתעת המחזור, אבל למרות שלוצ'יאנו ספאלטי נאלץ להסתדר בלי סימונה פרוטה, פיליפ מקסס ועם פרנצ'סקו טוטי המתאושש על הספסל, רומא עלתה ליתרון בדקה ה-16 משער של כריסטיאן פאנוצ'י הותיק. סוף? ממש לא. הרומנים הוכיחו שהם לא הגיעו לסתם טיול באיטליה וכעבור 12 דקות הישוו אחרי מבצע קבוצתי נהדר של מספר מסירות, שהסתיימו בשער של עמנואל קוליו הארגנטינאי.

רומא קיוותה להכריע את המשחק הביתי במחצית השנייה, אבל פתחה אותה בצורה רעה במיוחד כשקוליו כובש את השני שלו כבר בדקה ה-47, בבעיטה נהדרת מהאוויר ומעלה את הרומנים ליתרון מפתיע. הג'יאלורוסי יצאו קדימה במטרה למצוא שוויון, אבל דווקא קלוז' הייתה קרובה לשלישי אחרי שקוליו נגח למשקוף ופיספס בכמה סנטימטרים שלושער. רומא אולי חולמת על הגעה לאולימפיקו אי שם במאי, במשחק הגמר, אבל בקצב הזה זה יגמר מהר מהצפוי.

בית 2: מוריניו ברגל ימין

פנאתינייקוס - אינטר 2:0

אלופת איטליה רצתה לשבור את המסורת העגומה שיצרה במו רגליה: הפסד במחזור הפתיחה של הצ'מפיונס, אבל גם לפנאתינייקוס היו רצונות נוכח חזרתה לליגת האלופות אחרי העדרות של שנתיים, ועם מאמן חדש, הנק טן קאטה ההולנדי. שתי הקבוצות פתחו לא רע, אבל היוונים פיספסו במעט את המסגרת בבעיטה חופשית ובעיטה נהדרת של ריקרדו קווארסמה ממרחק נבלמה בצד השני.

בדקה ה-27 כבר זזה הרשת בשער של היוונים אחרי שזלאטן איברהימוביץ' מצא את מאנסיני והאחרון כבש בקלות מול מריו גלינוביץ'. אינטר המשיכה לשמור על השער, כמו שרק הקבוצות של מוריניו יודעות לעשות והשלימה את הניצחון בדקה ה-89, עם שער של אדריאנו הנמצא בעיצומו של עוד ניסיון לקאמבק.

ורדר ברמן - אנורתוסיס פמגוסטה 0:0

בברמן הרגישו ערב המשחק שהעונה אפשר לשבור את הנאחס, ולעבור את שלב הבתים בפעם הראשונה בתולדות, אבל עם פתיחה כזו זה יהיה קשה. אנורתוזיס הפכה לאחת מהפתעות ליגת האלופות העונה, אבל הערב הוכיחה שוב שאין בכוונתה להסתפק בכך והשיגה תוצאה מצוינת בחוץ, למרות שהייתה פחות טובה. "ההישג הכי גדול של הכדורגל הקפריסאי", כינו את ההעפלה באי, השאלה היא אם טימורי קצבאיה ושחקניו מתכננים הפתעה נוספת.

בית 3: כדור הרגעה לגווארדיולה

ברצלונה - ספורטינג ליסבון 1:3

לפי היכולת שמגלה ברצלונה בליגה, ספורטינג יכולה היתה לפנטז על נקודה בקאמפ נואו, ולנצל את הלחץ בו מצוי פפ גווארדיולה, אבל הקטלונים רצו לפצות את האוהדים על פתיחת העונה הרעה ופתחו חזק עם בעיטה מסוכנת של אנדרס אינייסטה לכיוון שערו של רוי פטריסיו. כמה דקות עברו וגם תיירי הנרי ניסה, אבל בעט החוצה בסיבוב. בדקה ה-21 כבר נפרץ הסכר עם שער של רפא מארקז, שהוריד המון לחץ מהבלאוגרנה.

ברצלונה המשיכה להתקיף ולחפש את השני, אבל הנרי לא מצא את הרשת, למרות שהראה יכולת מצוינת והוכיח שהוא בכושר טוב. בדקה ה-60 זה כבר הגיע, אחרי פנדל מוצלח של סמואל אטו, שביסס את היתרון של בארסה. המקומיים אולי הרגישו שהם יכולים להתחיל להרגע, אבל שער מצמק של טונל בדקה ה-72 אחרי הגבהה לרחבה, העלתה מחדש את הדופק של גווארדיולה ושל הקהל המקומי. דפיקות לב? צ'אבי לא הסכים והעניק כדור הרגעה אחרון עם שער שלישי בדקה ה-87 שסגר את ה-1:3.

פ.צ באזל - שחטיור דונייצק 2:1

שש שנים חיכו אוהדי באזל לשמוע שוב את נעימת ליגת האלופות במגרשם, אבל לא לפתיחה כזו הם ציפו בסט. ג'ייקוב המופלא, כשפרננדיניו האורח העלה את האורחים ליתרון בבעיטה חופשית מצוינת אחרי 26 דקות של משחק. כריסטיאן גרוס ושחקניו קיוו להטות את המשחק בכיוונם במחצית השנייה, אבל עוד לפני כן ברזילאי נוסף, ג'דסון, דאג ל-0:2 לזכות האוקראינים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה אחרי עוד בעיטה חופשית. דויד אברהם רק צימק למקומיים בתוספת הזמן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בית 4: ליברפול נהנית בריביירה

מארסיי - ליברפול 2:1

איזה מפגש פיקנטי, שמזכיר עימות דרמטי בין השתיים בעונה שעברה. הצרפתים הפתיעו את ליברפול באנפילד, ולאחר מכן האדומים של רפא בניטז הביסו את מארסיי בוולודרום 0:4 והעפילו לשלב הנוק-אאוט.

ליברפול כנראה נהנתה מהזכרונות בריביירה הצרפתית וגם הערב היא פתחה את המשחק בלחץ על שערו של סטיב מנדאנדה, אבל פרננדו טורס נבלם פעמיים בדקות הראשונות. בהמשך ניסו גם ריאן באבל, שבעט החוצה מתוך הרחבה וסטיבן ג'רארד, שנהדף אף הוא על ידי שוער נבחרת צרפת הצעירה לשעבר.

אלא שכמו שאוהבים להגיד בישראל: "כשלא מבקיעים, סופגים" ובדקה ה-23 הענישו המקומיים את האדומים על החמצותיהם ועלו ל-0:1 אחרי שלוריק קאנה שבר את מלכודת הנבדל וכבש באחד על אחד עם פפה ריינה. 3 דקות עברו וליברפול השיגה את מה שהגיע לה, אחרי בעיטה נפלאה של סטיבן ג'רארד מחוץ לרחבה, שנחתה ברשת הצרפתית. עוד 6 דקות עברו וליברפול השלימה מהפך. באבל נשלח לרחבה והוכשל, ג'רארד ניצל את הפנדל ועשה 1:2. יוסי בניון נכנס בדקה ה-69 וכעבור מספר דקות בישל מצב נוח לבאבל, אבל ההולנדי נבלם אצל מנדאנדה.

איינדהובן - אתלטיקו מדריד 3:0

המארחת היא חברה קבועה במועדון היוקרתי של שלב הבתים, אבל הפעם פגשה יריבה שאפתנית במיוחד, שחידשה את הופעותיה במפעל אחרי יותר מעשור ועלתה ליתרון כבר בדקה ה-9 אחרי מבצע קבוצתי מצוין שהסתיים במסירת רוחב של לואיס גרסיה ובדחיקה של קון אגוארו מתוך רחבת ה-5. ההולנדים רצו להשוות, אבל אתלטיקו של השנה היא פשוט קבוצה חזקה מדי, אגוארו בכושר נפלא ובדקה ה-36 הוא הכפיל את התוצאה ואת מאזן השערים שלו עם בעיטה בסיבוב ושער של חלוץ גדול.

בדקה ה-54 אתלטיקו המשיכה להוכיח כמה היא חזקה עם שער שלישי, הפעם מרגליו של מאנישה הפורטוגלי שנהנה מכדור עומק שחתך את ההגנה החלשה של ההולנדים, וכבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully