וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנשים של ישראל הפסידה אחרי הארכה 90:85 באוקראינה

ישראל הייתה חייבת לנצח את אוקראינה כדי לעלות לאליפות אירופה, אך הפסידה בהארכה 90:85. רבי: "נשלים את המשימה מול בריטניה"

תאגיד כאן

התקציר באדיבות ערוץ 1
www.iba.org.il

הסיטואציה שבפניה ניצבת נבחרת הנשים הייתה נוחה מאוד: ניצחון הערב (רביעי) בקייב על אוקראינה והכרטיס לאליפות אירופה שתפתח ב-7 ביוני 2009 בלטביה, בכיס. נבחרת הנשים שיחקה מצוין, הוליכה ברוב שלבי המשחק ונהנתה מיתרון בדקות הסיום, אך איבוד ריכוז ומשחק לחימה של המארחת הובילו להארכה אחרי שוויון 75:75 בתום 40 דקות. ללא ליעד סואץ המצוינת ושי דורון, לנבחרת לא נותרו כלים בארסנל, ושחקניותיו של אלי רבי הפסידו 90:85. טעם של החמצה.

כדי להעפיל לאליפות אירופה, נבחרת ישראל תהיה חייבת לנצח בשבת את בריטניה בארץ. ישראל תקווה שגרמניה לא תנצח בבריטניה בהפרש של נקודה או שתיים, כך שגם אם תפסיד, המשחק האחרון בשבת יהיה חסר חשיבות עבור הבריטיות.

מהלך המשחק

החמישייה של נבחרת ישראל כללה את לירון כהן, קטיה אברמסון, ליעד סואץ, שי דורון ולייני סלווין. ישראל פתחה עם שלשה של לירון כהן, וסלים של שי דורון ולייני סלווין, בדרך ל-2:7. אינה יגורובה הרגיעה מעט את נבחרתה, סואץ (20 נקודות במשחק) ביצעה עבירת תוקף, והאוקראיניות נעזרו במסה ובכוח של אלכסנדרה גורבונובה. המארחות שלטו מתחת לסלים ועלו ל-10:13. סלווין חדרה ומסרה, ובעזרת סואץ המצוינת (8 נקודות ברבע הראשון) ישראל החזירה לעצמה את היתרון עם ריצת 5:13. בתום הרבע הראשון הוליכה ישראל 20:23.

נעמי קולודני ומירב דורי פתחו ברבע השני, אך יתרון הגובה האוקראיני החזיר את היתרון למארחות, שהידקו את הגנתן. משחק בין שתיים של כהן ואברמסון הסתיים בסל של האחרונה, והנבחרת נשארה קרובה ליריבתה. ליובוב אליושקה ואינה ביריוק צימקו לאוקראיניות מהקו, ושחקניותיו של אלי רבי הציגו בדקות האחרונות של הרבע הגנה קשוחה ויעילה. במחצית הוליכה ישראל 34:37 מסל של סואץ לפני הבאזר.

ישראל פתחה את הרבע השלישי באותו קצב, ושמרה על יתרונה, אך יכולת ריבאונד רעה מול היריבות הגבוהות לא אפשרה לשחקניותיו של רבי להגדיל את יתרונן. המארחות המשיכו לאסוף ריבאונדים בהתקפה, וישראל הוליכה בסוף הרבע השלישי 52:56. האוקראיניות פתחו את הרבע הרביעי בשמירת לחץ, שי דורון ביצעה עבירה רביעית והנבחרת התקשתה לייצר מהלכי התקפה. נקודות של סלווין מהקו ומחטיפה, שמרה על היתרון הישראלי. ליעד סואץ המשיכה להפציץ ו-3 דקות לסיום הנבחרת הוליכה 62:68. סל גדול של שי דורון ובלבול בקרב האוקראיניות אפשר לישראל לשלוט במשחק. המארחות צימקו מהקו, הנבחרת לא הגיעה למצב זריקה, ו-11 שניות לסיום, הנבחרת הוליכה ביתרון נקודה בלבד. 9 שניות לסיום לירן כהן עמדה על הקו, החטיאה את הראשונה ודייקה בשנייה. האוקראיניות הישוו בצעד וחצי, והמשחק הסתיים בשוויון 75:75, והמשיך להארכה, ללא סואץ ודורון שיצאו בחמש עבירות.

אף נבחרת לא הצליחה לפתוח פער בהארכה, והמשחק נותר צמוד. לירון כהן לקחה את המשחק על כתפיה, אבל נקודות של המארחות מחוץ לקשת סיבכו את ישראל. שלשה כבירה של לירון כהן צימקה למינוס 3, אבל זה היה מאוחר מדי.

קלעו לישראל: ליעד סואץ 20 נקודות ו-6 ריבאונדים, לירון כהן 19, שי דורון 17, לייני סלווין 16, קטיה אברמסון 11, מירב דורי 2.

בלטו באוקראינה: אלכסנדרה גורבונובה 26 נקודות ו-10 ריבאונדים, אירנה ביריוק 15.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

רבי: "זה היה אחד המשחקים הטובים שלנו בקמפיין"

מאמן הנבחרת, אלי רבי, אמר בסיום המשחק: "זה היה אחד המשחקים היותר טובים שלנו בקמפיין הנוכחי. הבנות נתנו מלחמה הרואית מול קהל שהטריף את הנבחרת שלו לאורך כל שלבי המשחק. לצערי, בדקה וחצי האחרונות, חוסר ריכוז ושריקות אכזריות של השופט הביאו את המשחק להארכה כשאנו ללא שתי השחקניות המובילות שלנו, שי דורון וליעד סואץ. כל זה, בתוספת חוסר אוויר של השחקניות, מנעו מאיתנו אפשרות לנצח את המשחק ולסגור את הסיפור כבר הערב.

"בשבת נארח את הנבחרת הבריטית ב'זיסמן' למשחק האחרון בקמפיין ושם נקווה כי נשלים את המשימה".

עוזר מאמן נבחרת ישראל, מאיר אליהו, אמר: "זה היה משחק ברמה גבוהה מאד. שיחקנו נגד נבחרת חזקה וברמה גבוהה. היה משחק באולם מאוד ביתי והשחקניות התעלו בו. בסופו של דבר, כדורסל זה משחק של טעויות. עשינו בסוף המשחק שתיים- שלוש טעויות ועליהן שילמנו את המחיר. נרים את הראש, נגיע למשחק ברמת-גן כשאנו מפוקסים ושם ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully