וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל נשים: ישראל הביסה את ליטא 60:76

30.8.2008 / 20:42

שי דורון עם 19 נקודות הובילה את ישראל לניצחון גדול 60:76 בליטא, וקירבה את הנבחרת להבטחת העלייה לאליפות אירופה

נבחרת הנשים של ישראל עשתה הערב (שבת) צעד גדול לעבר אליפות אירופה בקיץ הבא, כשהשיגה ניצחון חוץ מצוין בליטא 60:76. בכך השלימה ישראל ניצחון כפול על הליטאיות החזקות במוקדמות, וכעת היא נמצאת בעמדת זינוק טובה לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים בבית, מהם עולים ליורובאסקט 2009 שייערך בריגה שבלטביה.

ישראל פתחה את הופעתה בקמפיין לפני כשבועיים עם ניצחון ביתי מרשים 47:63 על ליטא, הנחשבת לחזקה ביותר בבית, אבל מאז הליטאיות ניצחו את שלושת משחקיהן הבאים, בעוד שישראל ספגה הפסד ביתי מרגיז לאוקראינה, שסיבך את מצבה. אבל היצחון המרשים בעיירה דרושלינינקיי שבדרום ליטא החזיר את הבנות של אלי רבי בחזרה לדרך הנכונה.

שלושת המשחקים הבאים של ישראל יהיו בבית מול גרמניה (ביום שלישי הקרוב), מול אוקראינה בחוץ (ב-10.9) ומול בריטניה בבית (ב-13.9), ושני ניצחונות ביתיים יספיקו על מנת להבטיח את המקום השני.

המאמן אלי רבי אמר בסיום: "ניצחון גדול מאוד של הנבחרת. מסוג המשחקים שאתה טופח לעצמך על השכם אחריו. ניצחנו בריבאונד ובעוד קטגוריות שהצבנו לעצמנו. היינו במסע של משחקי חוץ של להיות או לחדול, ועברנו אותו כמו גדולים. אנחנו צריכים להיות לא לחוצים במשחקי הבית, כי אנחנו נוטים להיכנס ללחץ בבית".

מהלך המשחק

ישראל פתחה עם החמישייה הקבועה שלה, שכוללת את לייני סלווין, שי דורון, לירון כהן, ליעד סואץ וג'ניפר פליישר. הדקות הראשונות היו כולן של הליטאיות, שרצו ל-2:9 מהיר, אבל לייני סלווין שמרה את הישראליות במשחק עם שבע נקודות אישיות שהעלו את ישראל ליתרון ראשון - 10:11. דקות טובות של קטיה אברמזון עזרו לישראל לסגור את הרבע הראשון ביתרון 17:20.

ברבע השני הליטאיות שוב פתחו חזק והצליחו להחזיר לעצמן את היתרון עם 26:27, אבל הדקות הבאות היו שייכות לשי דורון. הגארדית המצוינת נכנסה לקצב וסיימה את המחצית עם 13 נקודות, מה שהוביל את ישראל ליתרון מבטיח של 32:39 בירידה להפסקה.

בתחילת הרבע השלישי היתה זו ישראל שלחצה על הדוושה, ושלשה של ליעד סואץ העלתה אותה לראשונה ליתרון דו ספרתי - 35:46. לאחר מכן הצטרפה סוף סוף גם לירון כהן לחגיגה הישראלית, והיתרון המפתיע של הבנות בכחול-לבן צמח ל-47:61 בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון המשיכה ישראל לדרוס ועלתה ליתרון שיא של 50:67, לפני שניסיון קאמבק של המקומיות החזיר אותן ל-56:67, אבל כאן אזל להן הדלק, והישראליות שייטו לניצחון מצוין, 60:76 בסיום.

קלעו לישראל: שי דורון 19 (4 ריבאונדים), לירון כהן (7 אסיסטים), קטיה אברמזון (6 ריבאונדים) וליני סלווין 12 כל אחת, ג'ניפר פליישר 11 (6 ריבאונדים), ליעד סואץ 8, נעמי קולודני 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully