וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותיק ומנוסה, או סתם זקן?

האם בגילו המופלג רוג'ר פדרר מסוגל לזכות באליפות ארה"ב? מקנרו מטיל ספק, בלייק מסרב להספיד, אבל לבעיה הכי גדולה שלו קוראים רפא

רוג'ר פדרר חגג את יום הולדתו ה-27 בשבוע שעבר, כשהוא נושא את דגל שוויץ בטקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ינג, ונראה מחויך, שמח וטוב לב. כמה ימים לאחר מכן הוא נזכר שבכל הנוגע לטניס, 27 זה מעט מבוגר מדי, אחרי שהודח ברבע גמר הטורניר האולימפי על ידי ג'יימס בלייק, טניסאי שפדרר נהג לנצח באופן קבוע.

בכלל, ימים לא קלים עוברים על פדרר, שעד לא מזמן הוגדר כ"גדול בכל הזמנים", והיום נראה רלוונטי כמו הגשם ד'אשתקד. אחרי שרפאל נדאל הדיח אותו מהמקום הראשון בדירוג העולמי אחרי 237 שבועות, אחרי שאיבד את התואר בווימבלדון, אחרי שהובך פעמים רבות על ידי טניסאים בינוניים - לפדרר אין ברירה אלא להודות שהדברים פשוט לא מתקתקים. ביום ראשון פדרר יפתח את ניסיונותיו לזכות בפעם השישית באליפות ארה"ב הפתוחה, אבל נראה שזה לא הולך להיות קל.

הוא זקן

"רוג'ר כבר בן 27. בכמה גראנד סלאמים זכה פיט סמפראס אחרי גיל 27?", שאל השבוע ג'ון מקנרו, אלוף ארה"ב ארבע פעמים בעברו, "אני יכול להגיד לכם דבר אחד בוודאות - זה לא הופך קל יותר".

אין ספק שהמספר שעומד בימים אלה לנגד עיניו של פדרר הוא 14. לשוויצרי יש ברזומה 12 תארי גראנד סלאם, וכדי לעבור את השיא של סמפראס הוא צריך לזכות עוד שלוש פעמים בטורנירים החשובים ביותר בעולם הטניס. כרגע, בכושרו הנוכחי ובמצבו המנטלי הרעוע למדי, זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית. פדרר מתקרב מאוד לחלום בלהות שלא קרה לו כבר חמש שנים - לסיים שנה ללא תואר גראנד סלאם.

"בוא נגיד ככה, פיט ישן בימים האלה הרבה יותר טוב מאשר לפני חמישה חודשים", אמר מקנרו, "סמפראס חושב לעצמו: 'אולי באמת יש לי סיכוי לשמור על השיא הזה'. זה כבר לא מובן מאליו ש-14 לא יספיקו לו כדי לשמור על השיא".

מה עשה סמפראס?

כאמור, פדרר לא נעשה צעיר יותר. נדאל, שרק מתחיל להבשיל, בן 22. נובאק דג'וקוביץ', השלישי בעולם, שהדיח את פדרר בינואר השנה וזכה על חשבונו באליפות אוסטרליה, רק בן 21. אנדי מארי, שמסתער גם הוא על הפסגה ונמצא בכושר נהדר, רק בן 21. מה זה אומר על הסיכויים של פדרר, הוותיק במקרה הטוב, הזקן במקרה הרע?

אולי הוא מתעודד מהעובדה שסמפראס זכה בשלושה תארי גראנד סלאם אחרי גיל 27 - האחרון שבהם היה בגיל 31 (ב-2002) בארה"ב. בכך הוא הפך לטניסאי השמיני בלבד בעידן המקצועני שזוכה בתואר גראנד סלאם מעל גיל 27. מקנרו, לשם המחשה, היה בן 25 כשזכה בתואר הגראנד סלאם השביעי והאחרון שלו. מתברר שזה מתיש להישאר בפסגה זמן כל כך ממושך.

"זה לא פשוט להישאר בפסגה כל כך הרבה זמן", אישר זאת פדרר לא מזמן, "זה בלתי נמנע, אבל בסוף הם תופסים אותך". לא ברור אם מדליית הזהב שלו מטורניר הזוגות (עם סטאניסלס ואווינקה) תחזיר לו את הביטחון מחדש, אבל בחודשים האחרונים הוא שולף שוב ושוב תירוצים מביכים - דבר שהוא כל כך לא הזדקק לו בשנים האחרונות. בתחילת השנה הוא האשים את מחלת הנשיקה, עכשיו זה את המחסור באימונים. "לא היה לי זמן להתאמן מאז פברואר", אמר, "אני יכול להאשים רק את עצמי".

מישהו מעז להספיד אותו?

ובכל זאת, למרות כל ההספדים מחד על פדרר והסופרלטיבים מאידך על נדאל, אף אחד לא מבטל את סיכוייו של השוויצרי להחזיק את הגביע שוב. "פדרר יכול להפתיע את כולם בניו יורק", אמר בלייק, "הוא אחד מהבודדים בסבב שמכיר את ההרגשה הזאת, שיודע איך לתעל את עצמו לשיא בימים האלה ולצאת כשידו על העליונה. אני מאמין שהוא יהיה בשיאו".

גם פדרר יודע שיש לו עוד שתי הזדמנויות להוציא משהו מהעונה הזאת - אליפות ארה"ב וטורניר המאסטרס בשנחאי. "אנסה להציל את העונה הזאת", סיכם פדרר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מי עוד מועמד?

אפשר לדבר על פדרר עד מחר, אבל אין ספק שהוא מרגיש את יריביו נושפים בעורפו. המועמד העיקרי לזכייה הוא רפאל נדאל, רפא בשבילכם, שבחודשים האחרונים פשוט כותש כל מה שניצב מולו, עלה למקום ראשון בעולם ואף הוכתר כפייבוריט של סוכנויות ההימורים לקראת הטורניר. "זה נהדר להיות מקום ראשון בעולם", סיפר השבוע הספרדי, "בחלומות הכי טובים שלי לא האמנתי שזה יכול לקרות השנה, אבל אין זמן למנוחה, עכשיו זה הזמן ליו-אס אופן".

* נובאק דג'וקוביץ' האמין בתחילת העונה שדווקא הוא יוכתר כיורש של פדרר (אחרי שחגג על חשבונו באליפות אוסטרליה), אבל בשבועות האחרונים המציאות טפחה על פניו, כשהיכולת המפלצתית של רפא דוחקת אותו הצדה. הסרבי כמובן שואב ביטחון מהעובדה שהוא היחיד שהצליח לעצור את נדאל בחודשים האחרונים, יחד עם הזיכרונות מחודש ינואר. "אני לא חושב שיש מישהו שיכול לבטל את הסיכויים שלי", אמר נובאק בשחצנות אופיינית.

* אנדי מארי הצליח בחודשים האחרונים לממש את הפוטנציאל שהבטיחו לנו שיש בו, אבל בו זמנית חשף מחדש את חוסר היציבות שלו. "לא התכוננתי בצורה מקצועית מספיק לאולימפיאדה", אמר אחרי ההדחה המוקדמת שלו מבייג'ינג. מעניין יהיה לראות איך הפעם, כשהוא מדורג שישי בטורניר (אחרי נדאל, פדרר, דג'וקוביץ', פרר ודבידנקו), הטניסאי המבטיח יכול לעמוד בלחץ.

* מי שעשוי להיות הסוס השחור של הטורניר הוא חואן מרטין דל פוטרו, הארגנטינאי בן ה-19, שמחזיק ברצף מצוין של 19 ניצחונות רצופים (וזכייה בארבעה טורנירים רצופים), מיקום שיא (17) והיותו בן העשרה היחידי בטופ 20. "השנה אני מדורג, וזה חשוב", יודע דל פוטרו, שאומנם מתמחה על החימר, אך טוען שאם היה יכול לזכות בטורניר אחד - הוא מעדיף את זה שבניו יורק. "זה גראנד סלאם נהדר", אמר הארגנטינאי, "אי אפשר לדעת מי יהיה, כולם פה נותנים את המקסימום. אשמח אם אגיע לרבע הגמר, אבל בינתיים אני רק רוצה ליהנות מהרגעים היפים האלה".

רודיק רוצה להפתיע

ונחשו מי עוד מגיע אופטימי? אנדי רודיק, האמריקאי הבכיר בטורניר (שמיני), נהנה מהיותו מחוץ לאור הזרקורים, וממשיך להאמין שהוא יכול להפתיע. "אני לא אחד שצריך שידברו עליו כל הזמן", טוען הטניסאי האמריקאי, "אני יותר מודאג מכושרי הנוכחי. אני יודע שיש סיפורים מעניינים יותר הקיץ, אם זה פדרר, היכולת הגבוהה של נדאל ונובאק ג'וקוביץ' או אנדי מארי שמרשים לאחרונה".

רודיק דווקא פתח טוב את השנה וניצח את כל השלישייה המובילה כבר בחודשים הראשונים, אבל פציעה בכתף עצרה אותו ופגמה בניסיון להפתיע בווימבלדון, שם הודח כבר בסיבוב השני. רודיק חזר, לדבריו, מוקדם מהצפוי, אך נכנע לפציעה נוספת שמנעה ממנו להשתתף בטורניר סינסינטי בחודש שעבר וכך גם בטורניר האולימפי.

"אני חושב שההחלטה לוותר על האולימפיאדה השתלמה לי בסופו של דבר", אמר רודיק, "התאפשר לי להשתתף בטורנירים בלוס אנג'לס ובוושינגטון ולחזור לעצמי". ימים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully