וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמת הטקוואנדו, בת אל גטרר, סיימה את דרכה באולימפיאדה

בעקבות ההפסד של מרטינה זובצ’יץ’ הקרואטית, לוחמת הטקוואנדו הישראלית הודחה מהמשחקים ולא תגיע לבית הניחומים

עריכת וידאו: ארנון מעוז

פחות מיממה לאחר ששחר צוברי הביא לנו את המדליה הראשונה באולימפיאדת בייג'ינג, המשלחת הישראלית חזרה הבוקר (חמישי) לסורה, כשבת אל גטרר סיימה את דרכה בטורניר הטקוואנדו אחרי כבר אחד בלבד.

בקרב הראשון שלה, בשלב המוקדמות, רשמה גטרר הפסד כואב 4:3 מול הקרואטית מרטינה זובצ'יץ', שלמעשה סיים את דרכה. גטרר קיוותה שזובצ'יץ' תמשיך לנצח ותגיע עד לקרב הגמר, אך הקרואטית הפסידה, ומנעה מהישראלית את האפשרות להתברג בבית הניחומים כדי להילחם על מדליית הארד.

גטרר פתחה את הקרב בצורה טובה ואגרסיבית ועלתה ראשונה ליתרון 0:1, אבל הקרואטית תפסה את המומנטום בהמשך והצליחה להשוות ל-1:1 לקראת סיום הסיבוב הראשון. גטרר לא נבהלה וחזרה להוליך בזכות בעיטה מוצלחת שתי דקות בתוך הסיבוב השני, ומיד לאחר מכן הצליחה לבלום ניסיון תקיפה של זובצ'יץ' ולהגיב בבעיטה חדה נוספת שהקנתה לה יתרון 1:3 בסיום הסיבוב השני. דקה לאחר פתיחת הסיבוב השלישי והאחרון צימקה זובצ'יץ' ל-2:3, ו-15 שניות לסיום היא הצליחה להשיג בעיטה מדויקת לראשה של גטרר, שהעניקה לה שתי נקודות ואת הניצחון בקרב.

גטרר בת ה-20, המתחרה בקטגוריה של עד 57 ק"ג, הייתה לוחמת הטאקוונדו השניה שמייצגת אותנו במשחקים האולימפיים, אחרי שמאיה ערוסי עשתה זאת לפני ארבע שנים באתונה, שם הודחה כבר לאחר הקרב הראשון שלה.

נועה שמידע, המאמנת של גטרר, האשימה בסיום הקרב את השופטים בהפסד: "בת אל היתה הרבה יותר טובה מהקרואטית, אני הייתי מנקדת אותה קצת יותר. בבעיטה של הקרואטית בסוף לא היתה פגיעה משמעותית בראש, והיא לא היתה צריכה לקבל את הניקוד הזה, וזה מה שעשה את ההבדל כי בעיטה בראש שווה שתי נקודות. זה חבל מאוד כי הקרב באמת היה של בת אל. הרגל של הקרואטית עברה מעל הראש של בת אל, וזו לא היתה פגיעה. זו טכניקה של הקרואטית שאנחנו מכירים ובת אל היתה בסדר מול זה, אבל אין מה לעשות מול השופטים. זה מאוד מתסכל".

לגבי המשך התחרות אמרה שמידע: "עכשיו נעודד כמה שאפשר את הקרואטית כדי שתגיע לגמר. באנו לכאן בלי ציפיות, אבל לפי הרמה שבת אל הציגה היום היא בהחלט ברמה של מדליה, ואם הקרואטית תפסיד מאוד נתאכזב".

לגבי העתיד אמרה שמידע: "לא באנו במטרה להביא מדליה, אלא במטרה לעשות את המקסימום. אני לא יודעת על איזה ציפיות דיברו, אבל בת אל בכלל מיועדת ללונדון 2012, יש לה עוד דרך ארוכה לשם והיא עדיין יכולה להיות הכי טובה בעולם".

עדכון ראשון: 5:38
עדכון אחרון: 12:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully