וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולקציה החדשה של אברמזון

נבחרת הנשים של ישראל פגשה במוקדמות אליפות אירופה את ליטא החזקה, אבל 15 נקודות של קטיה אברמזון סייעו לה לנצח 47:63

ברני ארדוב

במהלך השנים האחרונות, נבחרת ישראל בנשים מתקשה בכל הנוגע להעפלה לאליפות אירופה, ולרוב היא נדרשת למאמצים רבים ולא מעט מזל כדי להגיע אל הבמה הגדולה. אלא שבתקופה האחרונה ניתן להרגיש שכדורסל הנשים עלה רמה, והערב (רביעי) שלחה הנבחרת הישראלית איתות לשאר יריבותיה באירופה שהעידן הקודם נגמר, כשגברה על נבחרת החזקה של ליטא, 47:63.

בבית א' בו נמצאת הנבחרת נוכחות גם גרמניה, אוקראינה אנגליה וכמובן ליטא, כששתי הראשונות יעפילו אוטומטית לאליפות אירופה, כמו גם השלישית בעלת המאזן הטוב ביותר, והשאר ייאלצו להיאבק על הכרטיס האחרון בטורניר ההזדמנות האחרונה. הניצחון של הנבחרת הערב נותן תקווה רבה לנבחרת בכחול לבן להמשך.

הליטאיות החזקות מדורגות במקום השישי באירופה ועלו כפייבוריטיות, אבל נבחרתו של אלי רבי לא הורידה את הראש, והציגה הגנה קשוחה שעצרה את היריבה שלה על 3 נקודות בלבד ברבע השני, שסייעו לו לתפוס יתרון של 17 נקודות בשלהי המשחק. אלא שאז הורידו הישראליות הילוך ואיפשרו לאורחות לחזור עד פיגור של 5 נקודות, אבל לחץ הגנתי נהדר של הנבחרת וחטיפה גדולה של אברמזון 2 דקות לסיום סגרו סופית את המשחק, והעניקו ניצחון יוקרתי במשחק הראשון לנבחרת של רבי.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל העלתה בחמישייה את ליעד סואץ, לירון כהן, לייני סלווין ג'ניפר פליישר ושי דורון.

הליטאיות הלכו חזק פנימה בפתיחה, והרבו להשתלט על הכדורים החוזרים, מה שסייע להן לתפוס יתרון מוקדם, אלא שלייני סלווין עם 4 נקודות מתוך 6 הראשונות של הנבחרת, ונקודות ראשונות של סואץ העלו את ישראל ליתרון 7:10. ליטא צימקה ל-13:15, אבל כניסתה של קטיה אברמזון הכניסה חיים בשורות הנבחרת, ו-7 נקודות שלה, ביחד עם שלשה גדולה של שי דורון, הורידו את הנבחרת ביתרון 17:22 בסיום הרבע הראשון.

הנבחרת בכחול לבן המשיכה את המומנטום בפתיחת הרבע השני כשסואץ העלתה את ההפרש ל-18:26. באותן דקות ההתקפה הישראלית נראתה מצויין, פליישר ולויצקי לא הצליחו לסיים מתחת לסל, אבל לירון כהן נכנסה ובחדירה נהדרת יחד עם עוד נקודות של אברמזון העלו ל-20:30. הליטאיות חיפשו בעיקר את הסלים מבחוץ ונתקעו על 3 נקודות עלובות בכל הרבע, בעוד לירון כהן מפציצה מחוץ לקשת וסוגרת את התוצאה על 20:33 במחצית.

הנבחרת הישראלית חטפה צעקות מאלי רבי במחצית על הגברת האגרסיביות, אבל לרבע השלישי היא עלתה מבולבלת בהתקפה, ונדרשו לה 4 דקות עד שמצאה נקודות ראשונות. הליטאיות עלו על הלוח, אבל המשיכו להטיח את הכדורים מבחוץ, ושלשה ענקית של מירב דורי ביחד עם עבירה העלו את הנבחרת ל-24:39, ושי דורון חיקתה את דורי בסל ועבירה משלה והעלתה ל-17 הפרש. אלא שהליטאיות לא אמרו נואש, ובפוש של דקה וחצי חזרו עד פיגור 42:33 בסיום הרבע השלישי לקראת המאני טיים.

גם הרבע האחרון נפתח בתורה חלשה מאוד על ידי שחקניותיו של רבי, והדבר איפשר לאורחות לצמק את הפער עד כדי 5 נקודות בלבד. אלא שאז הופיעה שוב שי דורון, ועם שלשה גדולה וסל בהתקפה שלאחר מכן, קבעה 41:50. הליטאיות עוד הצליחו שוב לצמק, אבל חטיפה ענקית של אברמזון שהסתיימה עם סל בצד השני, סגרה את המשחק עם ניצחון ביתי גדול.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: שי דורון 16, קטיה אברמזון 15 נקודות (7 ריבאונדים), ליעד סואץ 10, לייני סלווין 8, לירון כהן ומירב דורי 5 כל אחת, ג'ניפר פליישר 4.

קלעו לליטא: ראזמייט 10, סטאקניויצ'נה 9, ואלוצייט וסטאוגייטין 8 כל אחת, ולנטינה וצ'יאודריאנה 3 כל אחת, בימבאייטה, פטרונייטה וזגלייטה 2 כל אחת.

"הבנות התעלו על עצמן"

מאמן הנבחרת, אלי רבי נשמע מרוצה, וזקף את הניצחון לזכות ההגנה: "זה היה משחק פתיחה והיה חשוב לנו להביא את הניצחון. ניצחנו את המשחק בהגנה, וזה לא מאפיין אותנו. הבנות התעלו על עצמן ואני גאה בהן".

ליעד סואץ, שפתחה מצויין את המשחק, אמרה: "אני גאה בבנות. כל אחת שעלתה על המגרש נתנה 110 אחוז. ניצחנו את ליטא, מקום 6 באירופה". כשנשאלה האם יצאו השחקניות לחגוג, אמרה סואץ: "היום נחגוג, אבל ביום שבת יש כבר את גרמניה. הקהל פה היה מדהים".

מירב דורי, ששלשה ועבירה שלה החזירה את ישראל למשחק, אמרה בסיום: "הראנו הרבה אופי. הובלנו 17, הן חזרו ל-5, אבל השחקניות שלנו הראו אופי. ברגע שאנחנו משחקות יחד ושומרות, אין קבוצה שאנחנו לא יכולות לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully