וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום היום בבייג'ינג: ההצלחה הסינית נמשכת

הצמד וו מיקסיה וג'ו ג'ינג'ינג זכו בזהב בקפיצה המסונכרנת למים לנשים, הג'ודוקאית דונגמיי ומרים המשקולות קינגקואן הוסיפו מדליות מוזהבות

ההצלחה של ספורטאי סין נמשכת גם בקפיצות המסונכרנות למים לנשים (שלושה מטרים). הזוג וו מיקסיה וגו ג'ינג'ינג זכו בזהב. הרוסיות יוליה פחאלינה ואנסטסיה פוזדניקובה זכו במדלית הכסף, ואילו הגרמניות דיטה קוציאן והייקה פישר זכו במדלית הארד. הניצחון של הצמד הסיני, שנהנה כמובן מעידוד הקהל המקומי, היה ברור. מיקסיה וג'ינג'ינג זכו ל-343.5 נקודות, לעומת 323.61 בלבד של הרוסיות.

ג'ינג'ינג מקווה להשיג את הזהב גם בקפיצה האינדיבדואלית, מה שהצליחה להשיג באולימפיאדת אתונה. הסינית, לה זו האולימפיאדה האחרונה, תהפוך לקופצת למים הטובה בהיסטוריה, אם תצליח לזכות בזהב גם בקפיצה האישית.

הקלע הצ'כי, דוד קוסטלצ'קי, זכה במדלית הזהב בירי בצלחות חרס, כשהשיג 146 נקודות. קוסטלצ'קי השיג מדלית זהב שניה לצ'כיה במקצוע הקליעה, לאחר שקתרינה אמונס זכתה אמש (שבת) במקצה ל-10 מטרים ברובה אוויר. האיטלקי, ג'יובאני פליילו זכה במדלית הכסף. הרוסי, אלכסיי אפילוב, שזכה בזהב באתונה, לקח את מדלית הארד בקרב ראש בראש מול האוסטרלי מייקל דיאמונד.

נבחרת הנשים של דרום קוריאה בקליעה בחץ וקשת, זכתה בפעם השישית ברציפות במדלית הזהב. סין זכתה בכסף, צרפת לקחה את הארד.

בג'ודו זכתה הסינית צ'יאן דונגמיי במדלית הזהב לנשים עד משקל 52 ק"ג. דונגמיי שמרה על התואר שלה מאתונה כשגברה בגמר על אן קום-מי הצפון קוריאנית, שהסתפקה בכסף. בארד זכו שתיים: מיסטו נקאמורה היפנית הצעירה וסורייה חדאד מאלג'יריה. בגברים למשקל עד 66 ק"ג שמר מאסאטו אוצ'ישיבה על התואר מאתונה, כשזכה בזהב. בנג'מין דרבלה הצרפתי לקח את הכסף, מירלי שריפוב מאוזבקיסטן ויורדניס ארנצ'יבה מקובה, הסתפקו בארד.

במירוץ הכביש באופניים לנשים זכתה בזהב הבריטית, ניקול קוק, שהקדימה את השבדית אמה יוהאנסון (כסף) והאיטלקיה טטיאנה גודרזו (ארד). בהרמת משקולות לנשים (עד 53 ק"ג) זכתה בזהב התאילנדית פרפאוודי ירונטאנטראקון. יון ג'ין-הי מדרום קוריאה לקחה את מדלית הכסף ואנסטסיה נוביקאבה מבלארוס זכתה במדלית הארד. בהרמת משקולות לגברים עד 56 ק"ג זכה במדלית הזהב לונג קינגקואן מסין. הואנג אן טואם מוייטנאם זכה במדלית הכסף, אקו יולי אירוואן מאינדונזיה זכה בארד.

נבחרת ארצות הברית בכדורסל פתחה ברגל ימין את הופעותיה באולימפיאדה, כשהביסה את המארחת, סין, 70:101.

בסיכום היום הסינים מובילים בטבלת המדליות עם 6 מזהב ו-2 מכסף. במקום הני בטבלה ניצבת דרום קוריאה המפתיעה עם 3 מדליות זהב ו-2 מכסף. ארצות הברית שלישית עם 2 מזהב, 2 מכסף ו-4 מארד.

המים בבריכה סוערים מתמיד

אירועי השיא של היום היו בבריכה. האמריקאי מייקל פלפס עשה צעד ראשון לעבר שיאו של מרק ספיץ, כשזכה במדלית הזהב במשחה 400 מטרים מעורב, תוך שהוא קובע שיא עולם חדש 4:03.84 דקות. לסלו צה ההונגרי זכה בכסף וריאן לוכט האמריקאי הסתפק בארד. טיווהן פארק הקוריאני השיג מדליית זהב כשזכה ב-400 מטר חופשי (3:41.86 דקות). לין ז'אנג הסיני זכה בכסף ולארסן ינסן האמריקאי בארד.

גם בקרב המשחים בנשים חווינו רגעים מרגשים. סטפאני רייס האוסטרלית השיגה מדליית זהב ראשונה לאוסטרליה עם 4:29.45 דקות, ושיפרה את שיאה הקודם בשנייה וחצי. קירסטי קובנטרי מזימבבווה יצאה מאוכזבת מהבריכה עם מדליית כסף. קייטי הוף האמריקאית סיימה שלישית וזכתה בארד.

בגמר הנשים ב-4X100 מ' חופשי ניצחה הרביעייה ההולנדית המצוינת, עם שיא אולימפי של 3:33.76 דקות. האמריקאיות, עם דארה טורס בת ה-41 שקפצה לראשונה לבריכה האולימפית, זכו בכסף עם 3:34.33 דקות, והאוסטרליות הסתפקו בארד.

קייטי הוף מארצות הברית שברה שיא אולימפי במקצה המוקדמות שלה ב-400 מטרים חופשי (4:03.71). אלא שעוד לפני שהאמריקאית החלה לחגוג, הגיעה פרדריקה פלגריני האיטלקיה במקצה שלאחר מכן ושברה בעצמה את השיא הטרי, כשקבעה תוצאה נהדרת של 4:02.19.

נו, והישראלים גם חגגו בבריכה? ועוד איך. יום נפלא עבר על השחיינים שלנו. אניה גוסטמלסקי סיימה את מוקדמות 100 מטר גב במקום השני, עם שיא ישראלי נהדר של 1:01.87 דקות. זה אומנם לא הספיק להעפלה לשלב הבא, אבל זה בהחלט הישג מכובד.

מי שכן הצליח להפעיל לחצי גמר, הוא גיא ברנע, ששחה 100 גב ב-54:50 שניות, שיפור של ארבע עשיריות משיאו הישראלי הקודם. גם נמרוד שפירא בר-אור עלה לחצי גמר, כששחה 200 מטרים חופשי בזמן מצוין של 1:47.78 דקות, שיפור של כמעט שניה מלאה משיאו הישראלי הטרי שעמד על 1:48.76 דקות.

מחר: נדאל ופדרר נכנסים לפעולה, פלפס כבר חזק בעניינים

מי שירכז סביבו תשומת לב רבה ביום התחרויות השלישי יהיה הקופץ הבריטי למים, טום דיילי בן ה-14, שיתחרה בצוותא עם בן זוגו בלייק אולדריג'.

לא רחוק משם, בבריכה האולימפית, יחולקו מדליות במקצים ל-100 מטרים פרפר נשים, 100 מטרים חזה גברים ו-4X100 מטרים חופשי לגברים. במשחה האחרון (4X100) ישתתף מייקל פלפס, שינסה לאמץ לחיקו מדליית זהב שנייה בבריכה (06:23 שעון ישראל). עוד קודם לכן, פלפס ישחה גם בחצי גמר ל-200 מטרים חופשי (05:19 שעון ישראל).

משחקי הטניס, שנדחו בגלל הגשם, יפתחו מחר ורוג'ר פדרר יפגוש את הרוסי דמיטרי טורסונוב במסגרת הסיבוב הראשון. רפאל נדאל יחבוט את דרכו לזהב מול האיטלקי פוטיטו סטאראקה. אנדי מארי הבריטי, שמצוי העונה בכושר נפלא, יתמודד מול הטייוואני לו ין-הסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully