וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מרלף

ארונו של המאמן האגדי הוצב ביד אליהו, ומאות אנשים הגיעו כדי לחלוק לו כבוד אחרון. מיקי ברקוביץ': "הותרת מורשת גדולה, אני אוהב אותך"

מערכת וואלה!

(צילום ועריכת וידאו: ארנון מעוז. החומר הארכיוני באדיבות ערוץ 1, www.iba.org.il)

דרכו של רלף קליין אל מנוחת עולמים החלה הבוקר (שישי) בהיכל הספורט ביד אליהו, בו חווה את הרגעים הגדולים בקריירה שלו כמאמן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל. ארונו של קליין, שהלך אמש לעולמו בגיל 77, הוצב במרכז ההיכל, ואלפי בני אדם, בהם ראשי הכדורסל הישראלי, שחקני עבר גדולים של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, חברים ואוהדים, חלפו על פניו וחלקו כבוד אחרון למאמן האגדי.

על ארונו של קליין הונחה גופייה עם הסיפרה 11, אותה לבש כשחקן פעיל, ועליה טבוע שמו. מאוחר יותר נערך בהיכל טקס קצר לזכרו של קליין בו נשאו דברים יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, שחקני העבר מיקי ברקוביץ' וטל ברודי, וכן בנו של קליין, ערן. לקראת שעות אחר הצהריים הגיע מסע הלוויה אל בית העלמין של אבן יהודה, שם נטמן קליין. משפחתו ביקשה מהציבור הרחב שלא להגיע להלוויה.

מיקי ברקוביץ': "היית בעל מסור, אב, מחנך, אדם צנוע בעל לב רחב"

"כבר בגיל צעיר התמזל מזלי לפגוש אותך במגרש הישן של מכבי תל אביב", ספד מיקי ברקוביץ' למאמנו לשעבר. "בפגישה נוצר בינינו קשר חזק . רלף, היה לך חלק נכבד בעיצוב האישיות שלי כשחקן ואדם. לולא הצטלבו דרכינו לא הייתי מגיע להישגי. הרגעים הגדולים שלך הם הרגעים הגדולים שלי. במשך שנים רבות גיבשת קבוצת שחקנים שהפכו לחבורת לוחמים. מוטי, שוקי, טל ואולסי. מצב הרוח של המדינה ביום שישי, היה תלוי בתוצאות שלנו ביום חמישי.

"היית בעל מסור, אב, מחנך, אדם צנוע בעל לב רחב", הוסיף ברקוביץ'. "היה לך כישרון לומר את המילה הנכונה בזמן הנכון. להחדיר בנו את ההרגשה שאנו השחקנים הכי טובים בשבילך. בביקורי האחרון בביתך צפינו יחד בקלטות, וראית אותך חווה את המשחקים. אם הייתה לך אפשרות היית מבקש פסק זמן ואומר לי לשנות את קצב המשחק. בימים האחרונים הרגשתי בפעם האחרונה שאתה מרים ידיים. זה היה קשה עבורי לדעת שאתה, בעל האמונה, מוותר. הותרת מורשת גדולה, אני אוהב אותך".

גם טל ברודי, שזכה כקפטן להניף את גביע אירופה הראשון בו זכתה מכבי בהדרכתו של קליין בשנת 1977, נשא דברים. "רלף היה מתרגש לעמוד פה כשחקן ואדם. דיברו עליך כל כך יפה, ראיתי בטלוויזיה וברחוב את האוהדים. בלי לדעת עברית, הגעת לארץ כעולה חדש, ודרך מגרש הכדורסל ומכבי תל אביב ידעת להתעלות מעל כל המכשולים. אתה ויהושע רוזין מאבות הכדורסל בארץ. היום השחקנים משחקים בשביל הכסף, הזמנים השתנו. כולם זוכרים את השיחות עם השחקנים לפני המשחקים הגדולים. ידעת איך להעלות את כולם לרמה אחרת, הסברת כמה המורל במדינה חשוב, והעברת את זה לשחקנים. נתנו 100 אחוז בשבילך, בשביל המועדון והמדינה, וכולנו פה מודים לך. אני מודה לך אישית על מה שנתת לי, נהוג עפ"י המסורת להגיד סליחה ברגע כזה, אז אני אומר 'סליחה'. אוהבים אותך ותמיד נזכור אותך".

  • עוד באותו נושא:
  • רלף קליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully