וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיאוס מחייך, גוטמן מזיע, דיין חושש

הכל על היריבות של הישראליות באופ"א: המהפכה בוויבודינה - יריבת הפועל ת"א, הקשיים של וארנה - יריבת נתניה, והחיזוק של ליטקס - יריבת ק"ש

פ.ק וויבודינה נובי סאד, יריבת הפועל תל אביב בסיבוב המקודמות השני של גביע אופ"א, היא אחת ההגרלות הקשות שיכלו האדומים לקבל כמדורגים. פ.ק וויבודינה נובי סאד, היא הנציגה הבכירה של העיר הממקומת בצפון סרביה, ומונה 300 אלף תושבים. הקבוצה הוקמה בשנת 1914 והיא המועדון הותיק ביותר בליגה הסרבית. וויבודינה היא קבוצת נעוריו של סיניסה מיכאילוביץ' האגדי, בלם העבר של לאציו ואינטר, וגם אירחה את משחק ההוקרה החגיגי לכבודו במהלך העונה שעברה.

וויבודינה עשתה עונה נפלאה בעונה שעברה, וסיימה במקום השלישי בליגה עם 62 נקודות, אחרי האלופה פרטיזן בלגרד וסגניתה, הכוכב האדום. הקבוצה משחקת באצטדיון קארדורדה, המכיל 21 אלף מקומות. בדיוק כמו הפועל תל אביב, אגב, וויבודינה משחקת בתלבושת אדום - לבן.

וויבודינה פתחה את הופעותיה במפעל בסיבוב המוקדם הראשון והייתה רחוקה מלהרשים. שער שוויון של איגור דוריץ' בדקה ה-86 קבע 1:1 במשחק החוץ מול אולימפיק באקו מאזרבייג'אן, ומנע הארכה לאחר שהסרבים ניצחו 0:1 במשחק הראשון.

מאמן הקבוצה הוא דרגוליוב בקבלאץ', שאימן בעונה שעברה את אלופת מקדוניה, רבוטניצקי. מלבד השינוי בעמדת המאמן, עשתה וויבודינה שינויים גדולים גם בסגל. בלם נבחרת מונטנגרו, סאבו פאביצ'ביץ' נמכר לאנרג'י קוטבוס הגרמנית והקשר הסרבי דרגומיר ווקורבאטוביץ' עבר לכוכב האדום.

במקומם הגיעו מספר שחקנים: ג'פרסון באפטיסטה הברזילאי מאתלטיקו מיניירו, פאבלו אוסטרובסקי הארגנטינאי, וכן החלוץ זארקו לאזטיץ', ששיחק בעונה שעברה בפרטיזן בלגרד. בשורות הקבוצה משחקים שני שחקני נבחרת אוגנדה: המגן נסטרוי קיזיטו והחלוץ, יוג'ין ספויה. שחקן מעניין נוסף בסגל הוא החלוץ הצעיר, דניאל אלקסיץ', שהיה מועמד למכבי חיפה, וכן שחקן אוסטרלי בשם אלכסנדר פופוביץ'.

בעונה שעברה שבה הקבוצה למפעלים האירופאיים לאחר שמונה שנים בהן נעדרה מהם. הסרבים עברו בסיבוב המקודמות הראשון של גביע אופ"א את היברניאנס ממלטה, אך הודחו על ידי אתלטיקו מדריד בסיבוב המוקדמות השני, עם הפסד כולל של 5:1 בסיכום שני המשחקים.

צ'רנו מורה וארנה - הקבוצה שזכתה מן ההפקר

במכבי נתניה בהחלט יכולים להרגיש מרוצים. הקבוצה של לותר מתיאוס נמנעה ממפגשים אטרקטיביים עם נאפולי, אא"ק אתונה ודפורטיבו לה קורוניה, וקיבלה את צ'רנו מורה וארנה, שסיימה אשתקד במקום החמישי בליגה הבולגרית.

וארנה, כלל לא הייתה אמורה לשחק העונה בגביע אופ"א, אך בשל הדחת האלופה, צסק"א סופיה מהמפעלים האירופיים וקידומה של הסגנית, לבסקי סופיה, לליגת האלופות, קיבלה וארנה את המקום השלישי של בולגריה בגביע אופ"א.

בסיבוב המקודם הראשון וארנה לא התקשתה להביס את סנט ג'וליה מאנדורה 0:9 בסיכום שני המשחקים. וארנה משחקת באצטדיון "טיקה" בעיר הקיט, הפופולארית בקרב התיירים הישראלים. האצטדיון מכיל 12 אלף מקומות ישיבה, אך אינו עומד בסטנדרטים של אופ"א, מה שיחייב את הקבוצה לשחק באצטדיון של בורגאס הסמוכה.

וארנה, המשחקת בתלבושת ירוקה לבנה, המזכירה את התלבושת של סלטיק הסקוטית, חוזרת למעשה לאירופה לאחר שנים ארוכות בהן לא הייתה במפעל, וסיימה במרכז הטבלה ובתחתית הליגה בבולגריה.

את הקבוצה מאמן ניקולה ספסוב, 50, שמתחיל עונה שניה במועדון. מלך שערי הקבוצה בעונה שעברה היה החלוץ מירוסלאב מנולוב, 23, שכבש תשעה שערים. עוד שחקן משמעותי מאוד בסגל הוא הבלם גבה הקומה, אלכסנדר אלכסנדרוב, שחקן הסגל המורחב של הנבחרת הבולגרית, שמרבה לכבוש שערים בנגיחות.

בפגרה הביאה וארנה מספר שחקני חיזוק ובראשם, החלוץ הארגנטינאי אדריאן פרננדז מסנט גאלן השוויצרית. שחקני רכש נוספים שהצטרפו: השוער המולדבי ייבגני חמרוק וכן שחקני צסק"א גיאורגי אילייב ויורדאן יורקוב. בסגל הקבוצה מופיעים שני זרים נוספים: המגן הברזילאי, פריס והקשר הפורטוגלי, ריקרדו אנדרה, 26, ששיחק בעבר בבנפיקה ב'.

ליטקס לובץ' מכה שנית

ליטקס לובץ' הבולגרית היא הקבוצה החזקה ביותר מבין שלוש היריבות שקיבלו הנציגות הישראליות בגביע אופ"א. בקרית שמונה בוודאי שמחו להימנע ממפגש עם הגדולות באמת, אך בהחלט קיבלו יריבה עדיפה, חזקה ועם מסורת בגביע אופ"א.

ליטקס סיימה את העונה שעברה במקום הרביעי בליגה, וגם זכתה בגביע הבולגרי לאחר ניצחון 0:1 בגמר על צ'רנו מורה וארנה, יריבת מכבי נתניה. ליטקס היא יריבה מוכרת בכדורגל הישראלי. בעונת 2006/7 התמודדה הקבוצה מול מכבי חיפה בשלב הראשון של המפעל, לאחר 1:1 במשחק הראשון, ניצחה חיפה 1:3 בגומלין בבולגריה ועלתה לשלב הבתים.

ליטקס, אותה אימן יצחק שום במשך חצי עונה, זכתה פעמיים בתולדותיה באליפות בולגריה (98, 99) ושלוש פעמים בגביע הבולגרי. מדובר בקבוצה עם ניסיון עשיר במפעלים האירופיים, והיא משחקת באירופה עונה עשירית ברציפות. ההישג הגדול של הקבוצה היה בעונת 2005/6. ליטקס הדיחה את גנק הבלגית בדרך לשלב הבתים, שם ניצחה את גראסהופרס ודניפרו והפסידה לאלקמאר ומידלסברו, בדרך להדחה מול שטרסבורג בסיבוב שלאחר מכן. בעונה שעברה, הודחה ליטקס על ידי המבורג הגרמנית בסיבוב הראשון של גביע אופ"א.

איבלין פופוב היה השחקן הבולט של הקבוצה בעונה שעברה עם 10 שערים. פופוב, קשר נבחרת בולגריה הצעירה בן ה-21, כבר נבחן בעבר בפיינורד ומעורר עניין רב. שחקן מעניין נוסף הוא ווילפרד ניפלור, חלוץ צרפתי שהגיע בינואר מגניון וכבש שישה שערים בחצי עונה.

בשורות ליטקס משחקים שורה ארוכה של זרים: הברזילאים: אדוארדו, סנדריניו (שכבש מול חיפה, והיה מבוקש במכבי פ"ת) ודודו. השוער הסרבי, אורוש גולובוביץ' הגיע בפגרה מלוקומוטיב סופיה, יחד עם מספר שחקנים צרפתים: ג'רמי אסדו, אלכסיס ברטין ואלכסנדר ברטה, כולם שחקנים מליגות נמוכות בצרפת.

את הקבוצה מאמן סטנימיר סטוילוב, בן ה-41, שהגיע לליטקס בקיץ האחרון, לאחר שפוטר מאימון לבסקי סופיה בסיום העונה. סטוילוב אימן בעבר את נבחרת הנוער של בולגריה ואף שימש בעבר כמאמן זמני של הנבחרת הבוגרת, במהלך קמפיין מוקדמות אליפות אירופה.

ליטקס משחקץ באצטדיון לובץ' בעיר, הממוקמת בצפון המדינה, 150 קילומטר מסופיה. האצטדיון מכיל 7,000 מקומות, והאוהדים של ליטקס, עטורים בצעיפים כתומים, בדרך כלל ממלאים את היציעים ומשרים אווירה ביתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully