וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בטח כבר מכירים

על שלל תאריה, וזכרונות נעימים מבאר שבע, ברצלונה מחכה לבית"ר ירושלים או ויסלה. הכירו את היריבה, ואת אלה שכבר הדיחו אותה

יותר אטרקטיבי מזה, לא יכול להיות. אם בית"ר ירושלים תעבור בשבוע הבא את ויסלה קרקוב, היא תפגוש את אחת הקבוצות המפוארות בכדורגל העולמי, ברצלונה.

הקבוצה הספרדית נמצאת בעיצומו של תהליך בנייה מחדש. המאמן ההולנדי פרנק רייקארד סיים את תפקידו לאחר חמש שנים, ופינה את מקומו למאמן ברצלונה ב', פפ גוארדיולה. זאת לאחר עונה רעה במיוחד, שכללה סכסוכים בין רייקארד לשחקנים בכירים, התפרקות טוטאלית בחודשים האחרונים, וירידה למקום השלישי, מה שמחייב את הקבוצה להשתתף במוקדמות ליגת האלופת.

המאמן החדש החל מיד ברענון השורות. הכוכב הגדול, רונאלדיניו נמכר למילאן, דקו עזב לצ'לסי, ומעמדו של סמואל אטו לא ברור. בעוד גוארדיולה הודיע שהקמרוני יעזוב, הנשיא לאפורטה, אליו נגיע בהמשך, הודיע שהוא רוצה לראות אותו ממשיך. גם ג'יובאני דוס סנטוס המקסיקני הצעיר נמכר לטוטנהאם.

הקיץ של ברצלונה היה סוער גם בגיזרה הניהולית, שם שרד הנשיא ז'ואן לאפורטה הצבעת אי אמון, לאחר שחברי המועדון האשימו אותו בניהול לא תקין. למרות שהושגו 60 אחוז להדחת הנשיא, הרוב הדרוש היה 66 אחוז, והנשיא, שהפנים את הביקורת, לא נאלץ להתפטר.

מסי יגיע?

במקומם צורפו מספר שחקנים: המגן הברזילאי הנפלא דני אלבש הגיע מסביליה, ויחד איתו הגיע גם סיידו קייטה. הבלם האורוגוואי מרטין קאסרס הגיע מויאריאל והקשר הבלארוסי הבינלאומי, אלכסנדר חלב הצטרף מארסנל. עוד שחקן שחזר הביתה הוא ז'ררד פיקה, שגדל בברצלונה, ושיחק במנצ'סטר יונייטד.

גוארדיולה הודיע שהוא מתכוון לבנות את הקבוצה סביב הכוכבים הצעירים ובראשם, ליאו מסי. אך עדיין לא ברור אם מסי ישחק במפגש הכפול. הארגנטינאי יחמיץ בוודאות את המשחק הראשון בשל השתתפותו באולימפיאדה, שתסתיים יומיים או שלושה לפני המפגש השני, שיהיה בישראל, אם בית"ר אכן תעפיל. עוד בסגל של הבלאוגרנה: אלופי אירופה, אינייסטה, קרלס פויול וצ'אבי, שנבחר לשחקן המצטיין של היורו, וכמובן יתר הכוכבים: תיירי הנרי ואריק אבידל הצרפתיים, בוז'אן קרקיץ', ויקטור ואלדז וגבי מיליטו.

ברצלונה נראית עד כה נפלא במשחקי ההכנה, כשביום רביעי היא השיגה ניצחון מרשים 1:3 על פיורנטינה האיטלקית.

בלי קשר למסי, בברצלונה עדיין מחפשים לחזק את הקבוצה בחלוץ. המועמד המוביל שנמצא על הפרק הוא עמנואל אדבאיור מארסנל, כשגם דידייה דרוגבה על הכוונת. כך או כך, כל שחקן חדש שיצטרף לברצלונה, עד למשחק, לא יוכל להשתתף בו, על פי חוקי אופ"א.

ברצלונה היא קבוצה עמוסת תארים. המועדון הקטאלוני, שנוסד בשנת 1899, זכה ב-18 אליפויות ספרד (האחרונה ב-2006), 24 גביעי המלך (האחרון ב-1998), כמו כן ברצלונה זכתה בגביע האלופות פעמיים, כשהאחרונה לפני שנתיים בניצחון 1:2 על ארסנל, בנוסף לארבעה גביעי אירופה למחזיקות, ושני סופר קאפ אירופיים.

בכל 15 שנות קיומה של ליגת האלופות, במתכונתה הנוכחית, ברצלונה הופיעה 13 פעמים בשלב הבתים. בשנה שעברה כזכור, בעונת הפרידה מרייקארד, הגיעה הקבוצה לחצי הגמר המפעל והודחה על ידי מנצ'סטר יונייטד.

התקווה

ברצלונה כבר הגיעה בעבר לישראל, כששיחקה בשנת 1995 מול הפועל באר שבע בגביע אופ"א. המשחק הראשון נגמר ב-0:7 לבארסה בבאר שבע, בקאמפ נואו הקטאלונים ניצחו "רק" 0:5. בית"ר, אם תעפיל, תקווה לגורל קצת יותר טוב.

שלוש פעמים בעבר הודחה ברצלונה בשלבים מוקדמים של המפעלים האירופיים על ידי קבוצות נחותות, על הנייר. בעונת 1984/5 הייתה זו מץ הצרפתית שהדהימה בקאמפ נואו בסיבוב הראשון של גביע המחזיקות, עם ניצחון 1:4, לאחר שהקטאלונים, עם טרי ונבלס על הקווים, ניצחו 2:4 בצרפת במשחק הראשון.

בעונת 1989/90 הקבוצה נכנעה לאנדרלכט הבלגית 0:2 בבלגיה, ו-2:3 בסיכום שני המשחקים. הפעם האחרונה שברצלונה ספגה הדחה מביכה, הייתה ב-1992/3, הקבוצה הגדולה של יוהאן קרויף, שנה לאחר זכייה בגביע האלופות, הודחה על ידי צסק"א מוסקבה, 3:4 בסיכום שני המשחקים, ולא השתתפה בשלב הבתים של ליגת האלופות הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully