וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "אגיע לאימון הפתיחה"

22.7.2008 / 20:30

ליאור אליהו הודיע כי הוא שם את כל המשקעים מאחוריו ויתייצב ביום רביעי לאימון הפתיחה של נבחרת ישראל לקראת קמפיין יורו 2009

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יועד כהן

אליהו יתייצב לאימוני הנבחרת

עושה רושם שבכל קיץ קמפיין נבחרת ישראל בכדורסל מלווה במחלוקות וסיפורים: שחקנים מבריזים, המאמן כועס, שחקנים חוזרים רק כדי להבריז שוב. היום (שלישי) ליאור אליהו שם קץ לפרשה שהסעירה את הנבחרת בימים האחרונים, כשהודיע כי הוא יתייצב לאימון הפתיחה של הנבחרת, ושהוא שם מאחוריו את כל המשקעים בינו לבין המאמן צביקה שרף.

מוקדם יותר כינס שרף מסיבת עיתונאים בהדר יוסף לקראת פתיחת האימונים למוקדמות אליפות אירופה. ישראל תתמודד עם אנגליה, צ'כיה ובוסניה, כששתי הראשונות יעלו לאליפות אירופה בפולין. מאמן הנבחרת התייחס לקמפיין הקרוב, ואמר: "הכדורסל הוא ענף הספורט הקבוצתי מספר אחד בישראל, אנחנו משתתפים באליפויות אירופה כמעט באופן קבוע אך זה לא מובן מאליו.

"הבית במוקדמות האליפות הוא לא קל. אסור לזלזל בנבחרת אנגליה, יהיה לנו מאבק קשה מאוד איתה. עם נבחרת בוסניה יש לנו היסטוריה של מאבקים, גם במשחקים מוקדמים וגם בטורניר ההזדמנות האחרונה. בנבחרת צ'כיה לא ברור מי השחקנים שיופיעו, אך גם איתם התחרנו בטורניר ההזדמנות האחרונה. הקמפיין חשוב וקשה, ואנחנו מאוד רוצים לחזור ולייצג את הכדורסל הישראלי כפי שעשינו בקמפיין האחרון, לפני שנה".

לגבי שלושה שהיו אמורים להיות מהמרכזיים בנבחרת, טל בורשטיין, דרור חג'ג' וליאור אליהו, אמר מאמן הנבחרת הוותיק: "טל עבר ניתוח אפנדציט, ואחרי שנחזור מאיטליה נבחן את מצבו הפיזי ונראה האם הוא יחזור לסגל הנבחרת או לא. דרור חג'ג' העביר את בקשתו להשתחרר מאוד מאוחר. צריך לשכנע אותו להיות איתנו. ליאור אליהו הוזמן לנבחרת, ואני חושב שהוא שחקן טוב, ההערכה שלי לא ירדה אליו לרגע. ליאור שחקן טוב, הוא צריך לבוא לנבחרת ולתרום לה. כשהוא יבוא נשמח לקבל אותו. בסופו של דבר, כשהוא ודרור יבואו, הם ייכנסו לאווירה של המחויבות. אם לא, ישחקו השחקנים המחויבים. ראינו את ההבדל בין נבחרת קרואטיה, שבאה מחויבת, לעומת נבחרת סלובניה, ששיחקו בלי מחויבות ולא הצליחו אפילו לעלות למשחק ההכרעה".

ליאור אליהו, כאמור, התרצה בהמשך היום והודיע הערב ליו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, איתן רוב, כי הוא יתייצב ביום רביעי לאימון הפתיחה. "שמתי מאחור את כל המשקעים", אמר אליהו, "אגיע לנבחרת כדי לתת את כל כולי למען הצלחתה וההעפלה למשחקי גמר אליפות אירופה".

שרף: "יש לנו צוות טוב"

באשר למינויו החדש של יורם חרוש לעוזרו, שיבח שרף את התוספת החדשה לסגל המקצועי. "יורם הצטרף לצוות הנבחרת, וזה חשוב. אצלי אין חשיבות לעוזר מאמן ראשון או שני, רוני בוסאני ויורם יקבלו את כל הבמה והגיבוי. בארבע השנים האחרונות אין יום בו לא דיברתי עם יורם חרוש על כל דבר שקורה בכדורסל הישראלי, והוא זה שמטפח ועובד עם כל הילדים הצעירים. זה צוות טוב ואני שמח שאנחנו ביחד".

שרף חשף באופן רשמי כי החליט לבחור בכריס ווטסון כמתאזרח של הנבחרת, והסביר את סיבותיו: "אנחנו יכולים לקחת רק אחד, והשיקולים מאוד מורכבים. החלטנו ללכת עם כריס ווטסון, שמאוד רוצה לבוא לנבחרת. צריך לבחון את המחויבות של השחקן לנבחרת, את השתלבותו עם השחקנים האחרים. אני לא יכול להזמין מתאזרח לנבחרת כדי להתנגח איתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איתן רוב: "שחקן צריך לדעת גם לתת"

שי שני, יו"ר האיגוד, הבהיר באופן חד משמעי כי המטרה היא עלייה לאליפות אירופה בפולין בלי טורניר ההזמדנות אחרונה, ובאשר לנושאים האחרים, הוסיף: "לשחקנים ניתן זמן סביר להודיע אם יש להם התחייבויות אחרות, ולא נבזבז זמן על בעיות משמעת. אנחנו לא יכולים להעסיק מאמן במשרה מלאה בסכומים שראוי שמאמן בכיר יקבל, לכן המאמנים מאמנים גם בקבוצות, ובמצב הנוכחי אנחנו רואים בזה יתרון".

איתן רוב, יו"ר הוועדה המקצועית, הסכים עם שני, ודיבר על נבחרות ישראל בכדורסל בגאווה. "שחקנים רואים גאווה לשחק בנבחרת ישראל. הכדורסלנים הישראלים הצעירים מקבלים הרבה מאוד מהנבחרת - במה, קידום מקצועי, חשיפה. לשמחתי, השחקנים והציבור מבינים שיש גם זמן לתת, לא רק לשאול "מה אני מקבל"".

כשנשאל לגבי פרשיית ליאור אליהו ודרור חג'ג', השיב יו"ר הוועדה המקצועית באופן חד משמעי. "הנבחרת לא של צביקה שרף, אלא של כולם. זה לא חוג במתנ"ס, ושחקן, כפי שקיבל, צריך לדעת לתת".

מאיר טפירו, קפטן הנבחרת, לא הרבה במילים. "יש לנו בית קשה. אני מקווה שנציג את אותו כדורסל מאליפות אירופה האחרונה, ומאוד חשוב לנו לתת הופעות טובות מול הקהל הביתי שלי. כל השחקנים מחכים לאימונים ולהתחיל לעבוד".

באשר ליחסו כלפי הנבחרת, אמר הקפטן: "זו זכות להיות בנבחרת. היו לי רגעים לא פשוטים או פיירים בנבחרת, אבל זה מעל הטובה האישית שלי או של כל שחקן אחר. כל אחד מסיבותיו הוא צריך להבין שהנבחרת מעל הכל".

עדכון ראשון: 11:59
עדכון אחרון: 20:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully