וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירים חוזרים להתייעצות

16.7.2008 / 14:22

בן חיים ללא קבוצה, אוואט ללא כיוון, בניון התנדנד ונשאר בקושי, יצחקי בדרך חזרה, כמו גם טועמה, ורמוט ומגרלשווילי. אם בקיץ שעבר חשבנו שהליגיונרים הישראלים בפריחה, הגיע הקיץ העגום האחרון. קשטן, תתחיל לדאוג

בקרוב מאוד יצטרך לואיס פליפה סקולארי, מאמן צ'לסי החדש, לבחור מיהם השחקנים שהוא מנפה ממסע המשחקים למזרח הרחוק. לסקולארי סגל של 30 שחקנים, אותו הוא רוצה לצמצם ל-25, כשטל בן חיים נמצא גבוה ברשימת הלא רצויים. ייתכן מאוד שהמאמן הברזילאי ייתן במסע הזה הזדמנות לחלק מהשחקנים המתנדנדים, אבל ממש לא בטוח שבן חיים יזכה לצ'אנס הזה. ועוד יותר לא בטוח שהוא מעונין בכך. בעונה שעברה הוא מיעט מאוד לשחק, מיעט מאוד להשפיע, מיעט מאוד להתפתח ולא הצדיק את המעבר הנוצץ שלו לקבוצה של מוריניו.

מעברו של בן חיים לצ'לסי סימן בקיץ שעבר רמז לתקופה חדשה עבור הליגיונר הישראלי. בניון עבר לליברפול, מיטב כוכבי הליגה נחטפו לבלגיה, השוק נפתח והישראלים נהרו לקבוצות רבות. ההרגשה הייתה שהשחקן הישראלי התבגר והפסיק להיות מפונק, ושהכדורגל שלנו סוף סוף עולה מדרגה. בסופו של דבר, 12 כדורגלנים ישראלים שיחקו במהלך העונה החולפת בקבוצות שונות באירופה, מספר שיא של כל הזמנים. שינוי מגמה? עד הקיץ האחרון.

מאז, מעמדו של בניון התנדנד בליברפול, בן חיים ייזרק מצ'לסי, בן סהר רק הלך אחורה, לדודו אוואט אין עדיין קבוצה, ברק יצחקי בדרך חזרה לישראל, ולפי פרסומים שונים, כך גם גיל ורמוט, חיים מגרלשווילי וסלים טועמה. שניים בלבד עשו את הדרך ההפוכה: אבי סטרול וגל אלברמן. אחרים, תפסו בעיקר כותרות שליליות בהקשר של עזיבה או בעיות. כשמוסיפים לכך את הפציעות של רוברטו קולאוטי ופיני בלילי, גם ההצלחה האדירה של אליניב ברדה, עם 16 שערי ליגה בגנק, לא מחפה על התמונה העגומה. פחות מחודשיים לפני פתיחת מוקדמות המונדיאל, זה הזמן להביט על הפצעים.

אתה תהיה לואיס גרסיה

כשיוסי בניון הגיע לליברפול בקיץ שעבר, הודבק לו תקן מיוחד, המחליף של לואיס גרסיה, שעזב לאתלטיקו מדריד כמה ימים קודם לכן. ההחתמה של בניון פתחה דיון שהתנהל בין פובליציסטים, פרשנים, בלוגיסטים ואוהדים בשאלה שליוותה את הישראלי לאורך כל העונה: האם הוא יהיה טוב יותר מלואיס גרסיה?

"אני יודע שלואיס כבש הרבה שערים עבור ליברפול, אבל אני שחקן שונה. אני לא נמצא בתחרות לכבוש יותר שערים ממנו", אמר בניון למגזין הכדורגל של ליברפול בשלהי העונה. כשאוהדי ליברפול נכנסים להשוואה, הם מציינים נתון אחד: לואיס גרסיה כבש 30 שערים בשנתיים וחצי, כולל שערים מכריעים בליגת האלופות לפני שלוש שנים. "בניון צריך ללמוד להופיע למשחקים גדולים", כתב אחד האוהדים בפורום של הקבוצה והוסיף: "אחרת, הוא לעולם לא יהיה טוב כמו לואיס".

אחת הבעיות של בניון היא שלמאמן שלו קוראים רפא בניטז. הספרדי הוא טיפוס מחושב והכדורגל שלו הוא מתמטי. דקות המשחק של השחקנים שלו מתוזמנות בקפידה, בהתאם לשיטת הרוטציה, איתה הוא מזוהה. כך גם לגבי החילופים. מדובר במאמן אובר טקטיקן, לכל שחקן יש תפקיד ברור. בכל עמדה יש לו מספר שחקנים שחולקים בה. לכן שגרסיה עזב, בניטז מילא את הואקום ויצר לבניון נעליים גדולות להיכנס אליהן.

זאת ועוד, הסכסוך של בניטז עם ההנהלה באנפילד ובראשם הבעלים האמריקאיים, יצרו מצב בו הוא חייב לשחרר שחקנים כדי להחתים אחרים. את הבאת גארת בארי הייתה אמורה לממן מכירת צ'אבי אלונסו. בשביל אנדרה דוסנה, הוא ויתר על ג'ון ארנה ריסה. בשביל דויד וייה, הוא היה מוכן לוותר על פיטר קראוץ' ובניון. אלא שהישראלי לא קרא את המפה נכון. הדיווחים הבלתי פוסקים על עזיבה אפשרית, שלחו את קפטן נבחרת ישראל למתקפה רבתי. "רפא אוהב אותי, ויש בינינו כימיה טובה. הוא הביא אותי ולא מוכן לשחרר אותי בכל מחיר", אמר בניון וזכה לתגובה צינית: "הדברים שהוא אמר מרגשים", כתב דיוויד פרנטיס בציניות בטורו האישי באתר "ליברפול אקו". "הציטוטים האלה מתאימים יותר לרומן רומנטי. רק 24 שעות אחר כך בניטז אמר: 'אני גאה בהתקדמות שלו... הוא הוכיח מקצוענות אמיתית והוא אדם נחמד'. חבל שהוא דיבר על קראוץ' שעזב. אז יוסי, היזהר".

"השחקן המיותר בכל הזמנים"

טל בן חיים הוא סמל למקצוענות. שחקן שעלה לגדולה בגלל עבודה קשה באימונים, והביא עצמו למעמד של בלם לגיטימי בפרמיירליג. אבל את העונה שעברה, הוא יעדיף לשכוח. בצ'לסי זוכרים לו את הטעויות שהובילו לספיגת שערים במשחקים מול ליברפול ומנצ'סטר יונייטד בתחילת העונה, את ההשתלחות חסרת הרסן באברהם גרנט ואת הפציעה של פטר צ'ך.

"תודה בן חיים, אתה ללא ספק השחקן הכי חסר תועלת שדרך בסטמפורד ברידג' בכל הזמנים, ועכשיו גם פצעת את השוער הטוב בעולם", כתב אוהד צ'לסי מתוסכל, לאחר התיקול המפורסם של הבלם, ששלח את פטר צ'ך לעוד ניתוח שכלל 50 תפרים. גם ההתקפה על גרנט הייתה טעות טקטית של בן חיים. הבלם אולי זיהה שהמאמן שלו לא ימשיך בעונה הבאה וחשב כנראה שהצטרפות להתקפה החזיתית עליו, תעזור למעמדו בעידן שאחרי גרנט.

הטעות של בן חיים הייתה כפולה. ראשית, הוא לא נמצא במעמד זהה לזה של למפארד, אסיין ודרוגבה שיצאו מהתקפות דומות ללא פגע, ושנית, לגרנט לא הייתה כל בעיה לקנוס את השחקן, לשלוח אותו להתאמן עם הנוער ולפגוע בתדמיתו. בשורה התחתונה, בן חיים, אחרי עונה שכללה 13 הופעות ליגה בלבד, הוא הראשון להיפגע מדילול הסגל של סקולארי.

בן חיים ימשיך כנראה בפרמיירליג, אבל התקשורת האנגלית סקפטית לגבי מעברו האפשרי למנצ'סטר סיטי. "העזיבה שלו ממש לא מפתיעה, מה שכן מפתיע זה ההתעניינות של הסיטי. לא ברור כיצד הוא ישתלב במרכז הגנה שכולל כבר את מיקה ריצ'ארדס וריצ'ארד דאן", נכתב ב"גרדיאן". כך או כך, בן חיים יודע שהעונה הוא יצטרך לחזור ליסודות שהביאו אותו לגדולה: לעבוד קשה, ובעיקר לשתוק.

הסיוט של פרודום וסולייד

בתחילת חודש מארס, במשחק ביתי מול סנט טרוידן ממעמקי התחתית, למישל פרודום נמאס סופית מסלים טועמה. הוא הוציא אותו בדקה ה-59 לאחר עוד משחק נרפה, ושלח אותו לעוד התייבשות ארוכה על הספסל עד לחגיגות האליפות. האמת שלפרודום נמאס מטועמה הרבה קודם. המאמן לא אהב את הציטוטים שיוחסו לשחקן בתקשורת הבלגית והישראלית - "אעזוב אם פרודום יישאר". טועמה הוזמן לשיחה, וטען שהדברים הוצאו מהקשרם.

אך בכל פעם שקיבל הזדמנות טועמה אכזב את פרודום, שבא בטענות בעיקר להיעדר הפיזיות שלו ומשחק ההגנה הלוקה בחסר. דקות המשחק של הישראלי נעלמו בהדרגה. על פי התקשורת הבלגית, טועמה היה היחיד שלא חייך בתום המשחק שהביא לסטנדרד ליאז' אליפות לאחר 25 שנה. "אני שמח מהאליפות, אבל עצוב שלא שיחקתי", צוטט הקשר וחזר על איום העזיבה. מספר שבועות מאוחר יותר הוא צוטט שוב: "המאמן אוהב שחקנים עם כוח, אני לא כזה ולעולם לא אהיה. לשני הצדדים יהיה עדיף אם אעזוב".

הגישה הבעייתית של טועמה, ככל הנראה, תשאיר אותו מחוץ לקבוצה בעונה הבאה, למרות שפרודום אכן עזב. כשהמאמן החדש, הרומני לאסלו בולוני, הגיע לאימון הבכורה, שאלו אותו העיתונאים לפשר היעדרות מספר שחקנים. בולוני שהיה מבולבל ולא שלט בשמות שחקני הסגל, לא ידע לענות מה קורה עם טועמה וגמגם: "צריך לשאול את ההנהלה". דובר המועדון נחלץ לעזרתו של המאמן וענה: "ההנהלה אישרה לו לאחר".

טועמה אכן הגיע לליאז'. בשני משחקי ההכנה הראשונים מול קבוצות חובבים הוא קיבל הזדמנות. במשחק הרציני הראשון שנערך השבוע, מול קבוצה מליגת המשנה, הוא נכנס רק לקראת הסיום. בולוני, שבינתיים כבר הבין מי נגד מי שחרר הצהרה: "אני לא מרוצה, יש לנו בעיות קשות באגף השמאלי". לטועמה אמנם יש חוזה בליאז', אבל התקשורת בבלגיה מדווחת על כך שהוא יעזוב בוודאות. בינתיים הובאו שחקנים למשבצת שלו, ונראה כי הרצון האמיתי של השחקן הוא לחזור להפועל תל אביב.

פרודום אמנם עזב את ליאז', אבל עכשיו הוא צריך להתמודד עם ישראלי אחר, ורמוט. לטרונד סולייד, המאמן הנורבגי של גנט, יהיה הרבה מה לספר למחליפו. ורמוט לא הסתיר במהלך העונה שעברה את רצונו לעזוב בכל הזדמנות. כבר בתחילת חודש דצמבר, חודש לפני פתיחת חלון ההעברות, ורמוט אמר במפורש שהוא רוצה לשחק או להשתחרר. דנדר ומכלן היו מעוניינות וכך גם הפועל ומכבי תל אביב, אבל המעבר לא יצא אל הפועל. סולייד, שלא אהב את העובדה שבסגל שלו יש שחקן מתוסכל שמעביר עליו ביקורת, צמצם את דקות המשחק של ורמוט. גם פרודום, שכנראה שבע מהתנהגותו של טועמה, לא סופר את הישראלי ולא בונה עליו לעונה הבאה. ניפגש בנתב"ג.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

למכירה: שוער בינלאומי עם ניסיון

המצב של דודו אוואט הוא הגרוע מכולם. בניגוד לבן חיים, לאוואט אין הצעות קונקרטיות לעונה הבאה, ונראה שתדמיתו ירדה לשפל חסר תקדים. אייל ברקוביץ' היה טיפוס בעייתי, אבל תמיד ידע לצאת ממצבים קשים. הוא התגבר על תקרית ג'ון הארטסון, על האיום על אוהדת הסיטי ועל הביקורת ששלח לעבר קווין קיגאן, ומצא קבוצות חדשות בחוזים גבוהים. אוואט, שנזנח על ידי מאמנו, מתקשה למצוא קבוצה. ואל תשכחו שמדובר בשוער בינלאומי, עם דרכון אירופאי, ושלוש שנות ניסיון כשוער ראשון בליגה הספרדית.

לא לגמרי ברור מה באמת הוביל לאגרוף ששלח גוסטבו מונואה לפניו של הישראלי, אבל מה שבטוח הוא שהמאמן לוטינה לא רוצה לשמוע משני השוערים. התקשורת בגליסיה מדווחת שהשניים הם פצצת זמן מתקתקת, ושהמתח ביניהם בלתי נסבל. לוטינה, מצידו, מנהל מלחמה פסיכולוגית. השבוע, לאחר שהודיע קבל עם ועדה שהשניים לא בתוכניות שלו, הוא השפיל אותם עוד קצת. לאחר שהקבוצה שבה ממשחקי ההכנה בדנמרק, השניים עבדו באימון הבוקר עם מאמן השוערים ויחד עם שוער הרכש, דני ארנזוביה. "המתח היה בשיאו והשקט היה נוראי", דווח. בערב, כשכל הקבוצה עסקה במשחקי אימון פנימיים, השניים נשלחו להתאמן בצד. למען יראו וייראו.

אוואט לא מדבר עם התקשורת בספרד, אבל הציטוטים שלו בישראל מתורגמים ומועברים ישירות ללוטינה, שממשיך בשלו. מצד אחד, השוער הוא בעל אחת המשכורות הגבוהות בקבוצה, אך בספרד מדווח שמצבו החברתי בקבוצה מעורער מאוד. הנשיא לנדוירו, בינתיים, לא מתערב ומתעקש על מכירה שתכניס לו כסף. מי שמדבר בשם אוואט הוא סוכנו הספרדי לשעבר, גוסטבו קרנקו. "אני לא רואה לזה פיתרון", אמר קרנקו השבוע. "המצב של דודו מסובך מאוד, ולהנהלה לא היה מושג שהמאמן לא ירשה לו להתאמן עם הקבוצה". קרנקו רמז על פיתרון אפשרי: "מה שקורה לאוואט קרה לשני שחקנים אחרים בדפורטיבו (ליונל סקאלוני ודייגו טריסטן, שקנו את חוזיהם מהקבוצה – ע"מ). אני מבין שיש החלטות מקצועיות, אבל לא מקבל פגיעה אנושה בתדמית של דודו בספרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully