וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עננים של מהפיכה

הגשם הצפוי בווימבלדון עשוי לדחות את הגמר הגדול בין רוג'ר פדרר לרפאל נדאל, שמאיים לקטוע את רצף הניצחונות של השוויצרי על הדשא

כל משחק בין רוג'ר פדרר לרפאל נדאל הוא חוויה בלתי נשכחת, בוודאי כשמדובר בגמר טורניר ווימבלדון, ועל אחת כמה וכמה כשלראשונה מזה זמן רב קשה מאוד להצביע על זהות המנצח מראש. שני הענקים ייפגשו מחר (16:00, שידור ישיר בערוץ הספורט וב-METV - אפיק 109 ב-YES ו-72 ב-HOT) בפעם השישית בגמר טורניר גרנד סלאם, וישברו בכך את שיא העימותים בגמרים שהחזיקו עד כה במשותף עם פיט סמפארס ואנדרה אגאסי, שנפגשו חמש פעמים, כמו גם מאטס וילאנדר ואיבן לנדל.

עד כה ניצח כל אחד מהשניים על המשטח האהוב עליו - נדאל גבר על פדרר בשלושת גמרי הרולאן גארוס האחרונים, בעוד שפדרר ניצח את נדאל בשנתיים האחרונות בגמר בווימבלדון. אבל למרות שההערכה ההגיונית היא שפדרר ישלים רצף משולש דומה על המדשאות הירוקות של לונדון, השבועות האחרונים גרמו לרבים בעולם הטניס להאמין שיש סיכוי אמיתי לחזות במהפיכה אמיתית על המגרש המרכזי בווימבלדון.

אז התחזית למשחק מבטיחה לנו קלאסיקה לעוד שנים רבות, אבל לצערנו תחזית מזג האוויר לא משתפת פעולה נכון לעכשיו, והחזאים האנגלים מזהירים כי קיים סיכוי של למעלה מ-90 אחוזים למבול רציני שישטוף מחר אחר הצהריים את ווימבלדון, מה שעשוי לדחות את המשחק במספר שעות, וייתכן שאף ב-24 שעות תמימות, במידה ויהיה צורך, מה שיעלה למארגני הטורניר בהפסדים של מיליון ליש"ט בגלל פיצוי רוכשי הכרטיסים.

היסטוריה מסוג שונה?

הסיבה העיקרית לאופטימיות מכיוונם של מעריצי נדאל היא ההשפלה המוחצת שהנחיל השור הספרדי לפדרר רק לפני פחות מחודש בגמר הרולאן גארוס, בו דרס את המדורג ראשון בעולם 1:6, 3:6, 0:6. בשבוע לאחר מכן אותת נדאל על כוונתו לעונת הדשא כשזכה באופן משכנע בטורניר ההכנה היוקרתי בקווינס, עם ניצחון על אנדי רודיק בחצי הגמר ועל נובאק דג'וקוביץ' בגמר, ועד כה בווימבלדון הוא שמט מערכה אחת בלבד, מול הלטבי המוכשר ארנסטס גולביס, כשבדרך הוא מחק בשלוש מערכות חלקות את הפייבוריט המקומי, אנדי מארי. בחצי הגמר הוא חלף על פני ריינר שוטלר הגרמני, וכעת הוא קרוב להיות הספרדי הראשון מאז מנואל סנטנה ב-1966 לזכות בווימבלדון.

אבל כמובן שבדרכו לא יעמוד סתם עוד שחקן גדול, אלא ככל הנראה השחקן הגדול ביותר בהיסטוריה. רוג'ר פדרר שם את התבוסה בפאריס מאחוריו די מהר, זכה בטורניר הדשא בהאלה, ועד כה בווימבלדון הוא נראה חד מתמיד. הפנומן השוויצרי לא איבד אף מערכה מתחילת הטורניר, כשבחצי הגמר הוא התגבר ללא קושי על מראט סאפין, ורשם את ניצחונו ה-65 (!) ברציפות על הדשא, וה-40 ברציפות בווימבלדון. בעזרת הרצף הנפלא הזה הניף פדרר חמישה תארים רצופים בטורניר היוקרתי ביותר בסבב (2003, 2004, 2005, 2006, 2007), והוא נמצא על סף שבירת שיאו חמשת של ביורן בורג, שכמו פדרר זכה בו חמש פעמים ברציפות (בין השנים 1976 ו-1980), ולהתקרב עד למרחק נגיעה משיא תארי הגרנד סלאם של סמפראס, שזכה ב-14 כאלו, עם התואר ה-13 שלו.

המאזן הכללי בין השניים עומד על 6:11 לטובתו של נדאל, כשעל הדשא כל המשחקים בין שני היריבים הלכו לכיוונו של פדרר, אך פערי הרמות המובהקים ביניהם הצטמצמו משמעותית עם הזמן. נדאל עבד קשה מאוד על משחק הדשא שלו, וכמעט בא על שכרו בגמר הדרמטי בווימבלדון אשתקד, בו גרר את פדרר למערכה חמישית, בה איבד ארבע נקודות שבירה והפסיד בסופו של דבר במותחן אדיר. הפעם יגיע הספרדי הצעיר מנוסה ומחושל יותר, עם יתרון פסיכולוגי גדול בעקבות המפגש האחרון ביניהם. האם זה יספיק כדי להדיח את מלך הדשא מכסאו? כדי לדעת את התשובה ניאלץ להתאזר בסבלנות עד מחר.

"זה לא משנה אם אני פייבוריט"

לקראת הקרב הגדול נשמע נדאל מפוקס כהרגלו, ועם זאת מודע לגודל המעמד: "אם אצליח לנצח הקריירה שלי תשתנה לחלוטין, ואני מאוד מקווה שאם יהיו לי אותן הזדמנויות כמו בשנה שעברה אוכל לנצל ואתן ולנצח. ברור שהוא צריך להיות הפייבוריט, גם בגלל שהוא מדורג ראשון. לדעתי הוא כבר השחקן הגדול בכל הזמנים. אני לא יודע אם הוא הכי גדול שהיה על דשא, כי לפיט סמפראס היו שבעה תארי ווימבלדון. אני מקווה שלרוג'ר יהיו חמישה, ולא שישה".

פדרר היה בטוח בעצמו כמו תמיד, והקפיד להצניע כל חשש בקשר ליריבו המאיים: "הדרך שלי עד הגמר היתה מושלמת, אבל יש לי עוד משחק אחד. זה לא משנה אם אני פייבוריט או לא. אני נמצא בעיצומו של רצף ניצחונות מדהים על דשא, ומישהו צריך לקטוע לי את הרצף לפני שהמצב הנוכחי ישתנה".

אחד המרואיינים המבוקשים לקראת הגמר היה ביורן בורג, ששיאו המדהים עומד על סף ניפוץ. "רוג'ר משחק טניס מושלם", אמר בורג בן ה-52. "לפני תחילת הטורניר הימרתי על נדאל כזוכה רק כדי לבחור מישהו אחר, ונדאל באמת שיפר את משחקו משמעותית בשנה האחרונה, אבל אם רוג'ר ישחק באותו אופן בו שיחק עד עתה בטורניר, יהיה קשה מאוד לנצח אותו. אני מקווה שנחזה בעוד גמר בלתי נשכח כמו בשנה שעברה".

"השניים הללו דוחפים את עצמם לרמה הגבוהה ביותר, כמו שמקנרו ואני עשינו בעבר", הוסיף השבדי האגדי. "אם רוג'ר ישבור את השיא שלי ויזכה בפעם השישית ברציפות, אני לא אתרגז מאיבוד השיא. אני מאוד אשמח עבורו, כי הוא לא רק אלוף גדול, אלא גם אדם גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully