וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף לאומי

4.7.2008 / 17:10

עם חמש עולות לליגת העל ויורדת שמידרדרת עד לקבר של ליגה א', הקבוצות בליגה הלאומית מתכוננות לקרב רצחני ועונה הרבה יותר מעניינת מליגת העל

כשנכנס שמעון הדרי, מאמן אחי נצרת, אל חדר ההלבשה בו חיכו לו שחקניו בפעם הראשונה העונה, ביום תחילת האימונים, הוא היה חדור רוח קרב. משהו גדול עמד באוויר. סוג של ההתרגשות לקראת עונה חדשה הטומנת בחובה הזדמנות ענקית. "אנחנו עולים לליגת העל השנה", פתח המאמן את השיחה עם שחקניו. "לפני שנה וחצי הגעתי לקבוצה בשביל להשאיר אותה בליגה, בשנה שעברה רציתי רק לבסס את המקום שלנו והשנה אנחנו נעלה לליגת העל. אין עוד מטרות עבורנו. רק ליגת על". הדרי יודע על מה הוא מדבר. הנהלת הקבוצה הגדילה עבורו את התקציב במיליון שקל וכשמהליגה הלאומית יעלו חמש קבוצות לליגת העל והשישית היא עולה פוטנציאלית, הדרך לליגת העל המורחבת נראית קלה מתמיד.

התכונה בנצרת לקראת העונה המטורפת שהולכת לעבור על הליגה הלאומית, היא רמז למה שמצפה לנו. לא בכדי אמר לאחרונה אריאל שיימן ממכבי הרצליה כי בעקבות השינויים במבנה הליגות, הליגה הלאומית הולכת להיות הרבה יותר מעניינת מליגת העל. בשנים האחרונות הליגה הלאומית סיפקה לנו דרמות והפתעות עד לרגע האחרון של העונה. כל קבוצה אשר צברה שש נקודות ברצף, הפכה בין רגע למועמדת בכירה לליגת העל. קבוצה שחלילה איבדה את אותן שש הנקודות מיד סבלה מסערה רבתי, כיסאו של המאמן החל מתנדנד והליגה השלישית המאיימת נראתה קרובה תמיד.

עכשיו תכפילו בשלוש, ותבינו איזה ליגה לאומית מטורפת הולכת להיות לנו בעונה הבאה. כשקבוצות כמו אחי נצרת, בני לוד, רמת השרון, הפועל ירושלים ואפילו הפועל עכו, רואות את עצמן כקבוצות ליגת על לגיטימיות והן ישחקו יחד עם הפועל רמת גן, הפועל באר שבע והפועל חיפה, שעבורן המטרה תמיד הייתה ותהיה חזרה לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי, כולם הולכים לריב על המתנה הלא צפויה שאבי לוזון סידר להם. כמו מסעדה חדשה שנפתחה ומחלקת ליום אחד אוכל חינם ללקוחותיה. כולם, או לפחות כמעט כולם, רוצים ואפילו יכולים ליגת העל. יאללה, מלחמה.

כל הדרכים פתוחות לליגת העל

"גם כשהייתה ליגה רזה יותר, 75 אחוז מהקבוצות ראו עצמן כמועמדות לגיטימיות לעליית ליגה", מסביר גילי לנדאו, מאמן בני לוד בעונה הבאה. "על אחת כמה וכמה כשיש חמש עולות, כל קבוצה מבינה שזה צ'אנס גדול מאוד וכולם נערכים וחולמים על עלייה. יש פה בעצם בשורה של ההתאחדות לקבוצות הקטנות וכל קבוצה בהתאם משקיעה את כל מה שיש לה בשביל לעלות ליגה".

את אותם הדברים של לנדאו יגידו כל אנשי הכדורגל אשר הליגה הלאומית היא עיקר עיסוקם בשנים האחרונות. ראשי קבוצות כבר תופרים את החליפות לקראת המשחקים המרגשים בליגת העל בעוד שנתיים, שחקנים אלמוניים חולמים על השידורים החיים מליגת העל ועל מספר הצופים הרב יותר בליגה של הגדולים. "אנחנו הולכים להיאבק עד הסוף", אומר אלון קיטלמן, יו"ר הפועל רעננה בנושא. "הליגה הזו תהיה אש. כולם רוצים לעלות. אין שום סיכוי שהליגה תהפוך ללא מעניינת באמצע העונה כי ההבדלים בין הקבוצות אף פעם לא היו גדולים. מספיק שיש לקבוצה כלשהי חלוץ שפתאום עושה עונה נהדרת, אז היא מיד מועמדת לעלייה. אנחנו נעשה את הכול, במסגרת היכולות שלנו, לעלות לליגת העל".

ומה יקרה אם אכן תעלו לליגת העל? כמה כסף תוכלו להשקיע בשביל להעמיד קבוצה אטרקטיבית בליגה הראשונה של ישראל?

"אם זה יקרה, אתה תשמע ממני בדיוק את אותם המשפטים: נעשה את הכול במסגרת היכולת שלנו על מנת לשרוד בליגה", אומר קיטלמן בחיוך.

גם ירון קוריס, יו"ר הפועל רמת גן, מחזק את דבריו של הקולגה מרעננה. "הליגה הזו הולכת להיות המעניינת ביותר מבין כל הליגות. אין בזה שום ספק. אם אנחנו בהפועל רמת גן עושים הכול כדי להתחזק, כמו למשל להביא את רפי כהן כשוער, ג'ורג' דאוטרו, מור גולן, רוני אוחנה, אבי סופר ועוד שחקנים שאנחנו נביא וכבר מביאים, זה מראה על המלחמה שהולכת להיות על העלייה. לאף קבוצה לא הולכת להיות שנה קלה בגלל שעולות הרבה קבוצות".

זהירות, ליגה א'

את צחצוחי החרבות וההכנות לקראת העלייה לליגת העל שומעים עד המשרדים בקומות העליונות של בנייני ההתאחדות לכדורגל. אולם השמחה וההתרגשות לקראת העלייה, שנראית קרובה מאי פעם, היא לא כל הסיפור. קבוצה אחת בודדה תסיים במקום האחרון ממנו יורדים ליגה, הקבוצה שמעליה תיאלץ להתמודד במבחנים עם קבוצה מהליגה השלישית. הפעם הירידה תהיה הרסנית במיוחד. לא עוד ירידה לליגה הארצית. הפעם, הקבוצה שתרד ליגה, תמצא את עצמה בליגה א'. כן, ליגה א' הידועה לשמצה. "ליגה א' זו בהחלט מכת מוות עבור כל קבוצה", מודה ירון קוריס האורדוני. "אני לא חושב שיש קבוצה אחת בליגה הלאומית השנה שתיקח את הסיכון לרדת לליגה א' ולהתפרק באופן סופי. כל הקבוצות יתחזקו ויעמידו סגלים רחבים על מנת לא להיקלע בכלל למאבקי התחתית".

ערן קוליק, מאמן בני לוד בעונה שעברה, שכמעט והעלה את הקבוצה לליגת העל כנגד כל הסיכויים, נדרש לנתח את הסכנה: "אם קבוצה מתכוונת להתחיל את העונה לא מוכנה, היא תמצא את עצמה מהר מאוד עם סדרת הפסדים שתגלגל כדור שלג שלך תדע איפה הוא יעצור", אומר קוליק. "אם ראשי קבוצות יגידו לעצמם-'לי זה לא יקרה, אנחנו לא נרד ליגה', אז יש סיכוי גבוה מאוד שהם יתמודדו על הירידה לליגה א'. ההבדל בין התחתית לצמרת בליגה הזו הוא קטן מאוד. המקרה של ראשון לציון בעונה שעברה יכול ללמד הרבה על הליגה הלאומית. זו קבוצה שהתחילה את העונה מצוין, אבל למרות שכולם ידעו שההצלחה היא מקרית והם חייבים חיזוק, הם העדיפו ליהנות מההצלחה הרגעית ובסוף ירדו ליגה".

משקיעים עכשיו, מתפרקים אחר כך

אם הליגה הלאומית התאפיינה עד כה במתח רב שהוביל למערכות לחוצות ולא יציבות, חלום עליית הליגה שכל הזמן יראה כה קרוב ומוחשי ייתן את האות לעונה מלאת חלומות ואולי נטולת לחצים. "עד עכשיו, כמה הפסדים היו משגעים את יושבי הראש של הקבוצות לחלוטין", מסביר קוליק את הטענה. "השנה אני חושב שיהיה הרבה יותר שקט תעשייתי. אם בעונות הקודמות, השקט התעשייתי היה תלוי בניצחונות שהשיגה הקבוצה בלבד, השנה השקט התעשייתי ייגרם מתהליכים אחרים לגמרי. כל הקבוצות ירגישו את עצמן קרובות מאוד לחלק העליון של הטבלה ולעליית ליגה. זה יכול לשקר מבחינה אופטית. אנשים יראו שהמרחק בינם לבין עלייה היסטורית עומד על 2 נקודות בלבד וזה דבר שיעודד וידרבן מאוד את הקבוצות מצד אחד, ומצד שני ייתן את השקט שנחוץ כל כך למאמנים, מבלי שראשי הקבוצות יישבו להם על הזנב כל היום".

כאמור, יכול מאוד להיות כי בעוד שנה, פחות או יותר, נמצא את עצמנו עם ליגת על מנופחת, שמכילה בתוכה קבוצות קטנות נטולות אוהדים או אצטדיונים ראויים, אך את הקבוצות מהלאומית זה לא ממש מעניין. הן משקיעות עכשיו, וישברו את הראש אחר כך. מי שתעלה, תצטרך למצוא הרבה יותר כסף כדי לשרוד. מי שלא תעלה, תצטרך להחזיר את ההשקעה ולהתמודד עם התסכול.

למרות הציפיות לעונה מותחת ומהנה במיוחד, בעיה אחת בוודאי לא תיפתר: רמת הכדורגל. "השם של הקבוצות בליגה הזו הוא הרבה יותר גדול מהאיכות שלהן", מסכם איל לחמן, שיאמן את מכבי הרצליה בעונה הבאה. "אם זה הקבוצה שלי ואם זה הפועל חיפה, והפועל באר שבע והפועל רמת גן ועוד, כולן שמות גדולים בכדורגל הישראלי אבל עם בעיות קשות. כבר כמה שנים שחקנים צעירים לא מקבלים הזדמנות בכדורגל הישראלי והענף הזה עומד על עברי פי פחת. יש היצע שחקנים מאוד נמוך והתופעה המרכזית שאנחנו נראה בליגה השנייה היא שקבוצות ירצו להביא שחקנים ולהתחזק, אבל לא יהיה את מי להביא".

כלומר?

"הפערים יהיו מאוד מאוד קטנים ויהיה עניין בליגה עד הרגע האחרון, אבל שחקנים טובים ורמה גבוהה לא יהיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully