וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה לא קלה

לנסקי נפצעה באליפות ישראל ולא תגיע לבייג’ינג. אברבוך, שהבטיח את מקומו בסין, פרש בגלל כאבים. האליפות שודרה בערוץ הספורט

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

אברבוך השאיר את הקהל מאוכזב

אולימפיאדת בייג'ינג הולכת ומתקרבת בצעדי ענק, ואליפות ישראל באתלטיקה קלה שנפתחה אתמול (רביעי) היתה אמורה לספק לחלק מהספורטאים את ההזדמנות האחרונה להשיג את הקריטריון לאירוע של הגדולים, ולאחרים לערוך הכנה אחרונה. מי שמושך את תשומת הלב הגדולה ביותר בשנים האחרונות באליפות ישראל הוא הקופץ במוט, אלכס אברבוך, שנוטה לנצל את הבמה המקומית כדי להציג יכולת גבוה ולספק את הקהל. אלא שהיום התברר כי אברבוך ייאלץ לאכזב את הקהל, לאחר שפרש מהתחרויות.

אברבוך קיבל הבוקר טיפול שגרתי לקראת התחרות, במהלכה קיבל זריקה ברגלו. לאחר הטיפול, הרגיש הקופץ במוט שרגלו נרדמה, ונאלץ לבטל את השתתפותו. אברבוך היה אמור לקבל את הזריקה מחר, אך הרופא שהיה אמור לספק אותה היה אמור לטוס לחו"ל, ולכן נאלץ הקופץ לקבלה היום. למרות שקיבל הבטחה שהזריקה לא אמורה להשפיע, חווה כאמור אברבוך תופעת לוואי, ולאחר שניסה לערוך חימום קל, הודיע אברבוך למארגנים כי לא יתחרה.

כזכור, קבע אברבוך את הקריטריון לבייג'ינג ביום שישי האחרון בתחרות הזמנה, אז עבר גובה של 5.55 מטרים, ובעצם אי הופעתו באליפות ישראל בעיקר מאכזבת את קהל חובבי האתלטיקה. בלעדיו, ניצח יבגני אולחובסקי עם 5.23 מטרים בקרב הישראלים בעוד שבתחרות עצמה ניצח איגור פאבלוב הרוסי עם תוצאה של 5.60 מטרים.

לנסקי נפצעה ופספסה את בייג'ינג

עם פתיחת התחרות עם המקצה ל-110 משוכות נשים, נחלנו את האכזבה השנייה, כשאירנה לנסקי נפצעה במהלך הריצה מפגיעה של אחת המשוכות, נאנקה מכאבים ובכך פספסה את ההזדמנות להגיע לבייג'ינג. לנסקי, שהייתה חייבת לקבוע 12.96 שניות, נפגעה בשריר הירך. לנסקי פונתה לאיכילוב ויש חשש לקרע בשריר.

יוליה קונדקובה הרוסיה, שהגיעה כדי למשוך את לנסקי, סיימה את המקצה במקום הראשון. מבין הישראליות סיימה רותם בטאט ראשונה (13.98 שניות) וסיימה את הריצה שנייה, ובכך השלימה דאבל אחרי שאתמול זכתה בזהב בקפיצה לרוחק.

דורית מאור זכתה בתואר בהטלת כידון לנשים עם תוצאה של 42.37 מטר. האורחת מקפריסין, אלאני מברודי, סיימה חמישה ס"מ פחות במקום השני. בקפיצה משולשת לנשים סיימה ראשונה ניבה זיו עם מרחק של 12.60 מטר ושמרה על התואר. בהדיפת כדור ברזל לנשים שוב ניצחה סיון ג'אן את סיון אבלי אחרי שקבעה 15:96 מטר ואבלי 15:34 מטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורמן הסתפקה ב-1.78 מטר

אכזבה הגיעה גם בקפיצה לגובה לנשים, כאשר מעין פורמן, שהרשימה כבר באליפות ישראל האחרונה כשקפצה 1.81 מטר, הסתפקה בגובה של 1.78 מטר. מיד לאחר שעברה את הגובה הזה היא פסלה שלוש פעמים ב-1.81 ובכך סיימה את התחרות כשהיא נשארת רחוקה משיאה האישי. גרגורייבה הרוסיה סיימה את התחרות ראשונה עם 1.83 מטר.

במקצה ל-400 מטר משוכות גברים סיים ראשון טרס שצ'רנקו, שקבע זמן של 52.05 שניות, והישווה את שיאו בנוער. אצל הנשים במקצה לאותו מרחק אולגה דוגדקו סיימה ראשונה עם זמן של 1:01:28 דקות. במקצה ל-800 מטר נשים סיימה טטיאנה אדמנקו ראשונה עם זמן של 2:13:97 דקות. במקצה המקביל לגברים מבין הישראלים סיים ארארו אסמארו, שקבע שיא אישי של 1:53:51 מטר אחרי רץ מגיאורגיה. השיאן הישראלי בהטלת כידון, ואדים בביקין, סיים את התחרות עם מרחק של 67.15 מטר.

במקצה 200 המטרים לנשים השלימה ריטה פוגרלוב דאבל, כשניצחה בתוצאה של 24.78 שניות. כזכור, פוגרלוב זכתה אמש ב-100 מטרים, ולמרות שהתוצאה שלה ב-200 היתה רחוקה משיאה האישי, היא ניצחה בפער גדול מאוד את שאר יריבותיה. במקצה המקביל לגברים זכה מיכאל אילין, שעצר את השעון על 21.54 שניות והשלים דאבל אחרי שזכה גם ב-110 משוכות אתמול.

בתחרות הקפיצה לרוחק זכה יוחאי הלוי, שקפץ 7.50 מטר. בזריקת הדיסקוס ניצח פליקס גרומצקי עם 51.51 מטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully