וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נמשיך כך, הכל אפשרי"

האמיט אלטינטופ והטורקים חגגו עוד ניצחון דרמטי. ביליץ': "השחקנים נתנו תצוגה הירואית". ניקו קובאץ' שוקל פרישה מהנבחרת

צילום ועריכת וידאו: אמיר לב, שליח וואלה! ספורט ביורו 2008
מראיין: שגיב ברעם, שליח וואלה! ספורט ביורו 2008

נבחרת טורקיה כבר הרגילה אותנו לניסים ביורו 2008, אבל הנס שהיא חוללה הערב (שישי) בוינה כבר היה באמת שיא השיאים. אחרי 119 דקות משמימות במיוחד מול קרואטיה ברבע הגמר ספגו הטורקים הלוחמניים שער מראשו של איבן קלאסניץ', וראו את חלום חצי הגמר שלהם מתנפץ.

אבל אז הגיע שער מדהים של סמיח סנטורק, ששלח את שתי הקבוצות לדו קרב פנדלים, בו כבשו הטורקים את כל שלושת הבעיטות שלהם, וראו שלושה קרואטים קופאים ברגע האמת ומחמצים. בסיום חגגה טורקיה ניצחון 1:3 בבעטות ההכרעה, וזכתה במקום בחצי הגמר שם תפגוש את גרמניה המאיימת ביום רביעי הבא באיצטדיון בבאזל.

"נשארנו רגועים ברגעי ההכרעה"

המאמן המנצח, פאתיח טרים, ניסה למצוא מחמאות חדשות לשחקניו על עוד תצוגת גבורה עילאית: "נלחמנו ונלחמנו, והשחקנים כל פעם התעלו על עצמם עוד ועוד", אמר טרים החוגג בסיום. "עכשיו הקהל שלנו יכול לצאת לחגוג. זה ניצחון חשוב מאוד בשבילנו, ואם הקהל שלנו גאה בנו, אנחנו גאים בקהל שלנו".

האמיט אלטינטופ, מגיבורי הניצחון שכבש את אחד הפנדלים הגורליים לא ידע את נפשו לאחר המשחק: "זה היה בלתי ניתן לתיאור. אם נמשיך לעשות דברים כאלה ולהאמין בעצמנו, הכל אפשרי" אמר קשרה של באיירן מינכן, שנולד בגלזרקירשן ויפגוש בחצי הגמר את חבריו הגרמנים. "נשארנו רגועים ברגעי ההכרעה, וזה משהו שלא הצלחנו לעשות בעבר. היום נשארו קרים כמו קרח בסיום".

גם ניהאט המאושר המשיך את הקו של נבחרת טורקיה, שחשה כי היא רושמת מחדש את דפי ההיסטוריה של הכדורגל העולמי. "אנחנו רק צעד אחד מהגמר, ואני כבר מחכה לספרד שם", אמר החלוץ הטורקי, המשחק בויאריאל בסיום. "נתנו הכל עד לשניה האחרונה, וזה הצליח היום. הגענו לחצי גמר היורו, ונכנסו לדפי ההיסטוריה של טורקיה. אנחנו מאוד מאושרים".

החלוץ הטורקי נפצע בדקה ה-117 ונאלץ לרדת מהדשא, ועדיין לא ברור מה מצבו לקראת חצי הגמר. "אני לא יודע מה שלומי. אני אעבור בדיקת MRI, אבל כרגע אני לא חושב על כך". כשנשאל על היריבה הבאה שלהם, גרמניה, אמר ניהאט: "הם קבוצה חזקה שיהיה קשה לנצח, אבל עכשיו יש לנו הרבה יותר ביטחון בעצמנו. בואו נראה אם נוכל להגיע בפעם הראשונה בהיסטוריה שלנו לגמר".

"לא רוצה לחוות את זה בחיים"

בצד המפסיד נאלץ סלאבן ביליץ' לחזות בחלומו למפגש חוזר מול גרמניה, אותה כבר ניצח בשלב הבתים, נמוג ברגע דרמטי אחד בדקה ה-120. "אני רוצה לברך את שתי הנבחרות על משחק כדורגל נהדר", אמר ביליץ' בסיום. "המשחק הזה הראה מדוע הכדורגל הוא הספורט הכי דרמטי והכי פופולרי בעולם. השחקנים שלי נתנו הצגה הירואית ואין לי שום תלונות על ההופעה שלהם. פנדלים זה כמו הגרלת לוטו, ולכל השחקנים שלי היה מספיק ביטחון כדי לקחת את הבעיטות".

מי שלקח את ההפסד בצורה קשה במיוחד הוא ניקו קובאץ', קפטן קרואטיה, ששיתף את העיתונאים לאחר המשחק במחשבות הפרישה שלו מהנבחרת: "אני אשן על זה הלילה ואז אגש להחלטה הזאת בראש שקט", אמר קובאץ', "אבל יש חבר'ה צעירים שמוכנים לתפוס פיקוד על הנבחרת. אמרתי כבר לפני האליפות שאני עשוי לפרוש אחרי היורו ולהמשיך הלאה ודעתי לא השתנתה". קובאץ' התייחס גם למשחק עצמו, אותו הפסידה נבחרתו ממש לקראת סיום. "אומרים שהמזל הולך עם האמיצים. אנחנו היינו אמיצים הערב, ולא קיבלנו את הפרס על כך. רצינו להשיג את השער השני ונענשו על כך".

איבן קלאסניץ' המאוכזב נתן קרדיט בסיום לקבוצתו של טרים, אבל פחות ליכולת שלה, ויותר למה שהוא מכנה מזל. "אם הדברים ימשיכו ככה, הנבחרת של טרים תהפוך ליוון החדשה", אמר חלוץ ורדר ברמן, כשהוא מתייחס לזכייתה של יוון ביורו הקודם. "אם לטורקיה יש כזה סוג של מזל, הם עשויים להיות דומים ליוון. היו הרבה יותר טובים מהם במהלך המשחק, והם בקושי יצרו הזדמנויות". באשר ליריבה הבאה שלהם, קלאסניץ' כבר לא דואג. "אני חושב שגרמניה תנצח את טורקיה בקלות, בגלל שהמזל שיש להם לא יכול להמשיך לנצח".

גם יוסיפ סימוניץ' נשמע הרוס בסיום 120 הדקות, ולא הצליח להתגבר על ההפסד הצורב בפנדלים. "אני מקווה לא לחוות סוג של דרמה שכזו בהמשך החיים שלי", אמר השחקן המאוכזב. "כדורגל הוא כזה, אבל החיים ממשיכים. עדיין, אני מקווה לא לחוות דבר כזה יותר בחיים שלי".

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2008

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully