וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן באסטן: "זה מראה את החוזק שלנו"

מאמן נבחרת הולנד, מרקו ואן באסטן, נשמע מרוצה מהניצחון בהרכב החסר על רומניה. רובן: "שיחקנו סביר". פיטורקה: "הלחץ עלינו היה עצום"

ככל שעוברים הימים ביורו הנוכחי, התמונה הולכת ומתבהרת. למעשה, היא הולכת ונעשית כתומה יותר ויותר כתומה. נבחרת הולנד שדרסה את איטליה וצרפת בשני המשחקים הראשונים החליטה לעלות עם ההרכב השני שלה לקראת המשחק האחרון בשלב הבתים, אשר לא קבע עבורה דבר, וגם עם הרכב הטלאים הזה, הצליחה לגבור 0:2 על נבחרת רומניה. בשלב הבא תפגוש הולנד את רוסיה או שבדיה, אבל עם יכולת שכזו מההרכב השני, רק נותר לפנטז עד כמה רחוק יכולים ה-11 הראשונים של ואן באסטן להגיע.

עבור רומניה מדובר היה באכזבה גדולה. הנבחרת של ויקטור פיטורקה עשתה עבודה טובה מול צרפת ואיטליה כשהצליחה להוציא משתיהן נקודה חשובה, והגיעה למשחק הקריטי מול האורנג' בעמדת שליטה. אך אם מול הרכב ב' של נבחרתה של הולנד לא מסוגלים הרומנים למצוא את הניצחון, או פחות מזה, אפילו את הרשת, לא נראה שמגיע להם להיות בשמונה הנבחרות הבכירות ביבשת.

"שיחקנו סביר"

בתחילת המשחק נשלחו לא מעט חיצים כנגד מאמן הולנד, מרקו ואן באסטן, שהעלה הרכב משני למשחק כדי להימנע מפציעות. עכשיו, 90 דקות מאוחר יותר, ואן באסטן נראה כגאון. "זה נהדר עבורנו, כי שוב שיחקנו טוב", אמר המאמן. "היו לנו שלושה משחקים נהדרים עם שחקנים שונים. הפתיחה לא היתה מושלמת, אבל שיחקנו טוב וניצחנו. אני מאוד מרוצה מהסגל כולו. הגיע לנו לנצח, וזה מראה את החוזק שלנו, כמו גם נותן לנו ביטחון עצמי".

אריאן רובן, שהיה פעיל במיוחד במרכז השדה של האורנג', הסביר כיצד הושג הניצחון: "יצאנו למגרש כדי לנצח. עשינו את זה כדי לשמור על הביטחון העצמי שלנו, ואני חושב ששיחקנו משחק סביר. לא מבריק כמו שני המשחקים הראשונים, אבל סביר, וכמובן התוצאה היתה טובה". כוכב ריאל מדריד מצא נקודת אור בשיתוף 9 שחקנים חדשים בהרכב: "האם זה חשוב להימנע מפציעות? כן, אני חושב שזה הדבר החשוב ביותר, להיות עם סגל של 23 שחקנים לרבע הגמר. כולם בכושר טוב כרגע, אין לנו מורחקים אז אנחנו מאוד מרוצים".

כשנשאל האם הוא מופתע מיכולת הנבחרת, אמר רובן: "לא, לא ממש. אני משער שהיינו מעט מופתעים כי הכל הולך ממש ממש טוב. אבל אני חושב שאנחנו צריכים להישאר עם הרגליים על הקרקע, ולקחת את זה משחק אחרי משחק. כרגע יש רק משחק אחד שחשוב וזה רבע הגמר. אנחנו עולים לשם עם הרבה ביטחון, אבל אנחנו חייבים להישאר ממוקדים, ולא להיות מושפעים מכל מה שקורה מסביב. כולם אומרים עלינו שאנחנו פייבוריטים, אבל כולם יודעים שהם חייבים להיות מרוכזים, ככה שאני לא חושב שזאת בעיה".

"הלחץ עלינו היה עצום"

הפנים של שחקני רומניה והצוות המקצועי בסיום המשחק אמרו הכל. ההזדמנות ניתנה להם על מגש של כסף, אלא שנראה שהרומנים הביטו יותר מדי על המגש, ולא על ההזדמנות. מאמן נבחרת רומניה, ויקטור פיטורקה, נשמע מאוכזב במיוחד בסיום: "חבל מאוד, כי היה לנו סיכוי ולא הצלחנו לנצל את היתרון שייצרנו בשני המשחקים הראשונים".

על יריביו שניצחו אותו עם הרכב משני שכלל רק 2 שחקנים מההרכב הראשון, מצא פיטורקה הסבר מעניין לעליונות ההולנדית: "ההולנדים היו טובים וטריים מאיתנו היום. העובדה היא שהפסדנו לקבוצה טובה יותר". המאמן הרומני ציין כי נבחרתו הגיעה כשעיניי האומה כולה עליה, מה שהוביל שבין השאר לתצוגה החלשה הערב: "הלחץ על הקבוצה שלנו היה עצום. אחרי שאיטליה כבשה את השער הראשון, זה העלה את הלחץ עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully