וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד - רומניה: עזרה בדרך?

כשרק האוראנג' שהבטיחה את עלייתה עומדת בדרך, רומניה רוצה רבע הגמר (שלישי, 21:45, ספורט 1). ואן באסטן: "אנחנו עושים אותן הכנות"

עבור נבחרת הולנד, המשחק מחר (שלישי, 21:45, ספורט 1) מול רומניה חסר חשיבות לחלוטין. שחקניו של מרקו ואן באסטן נתנו שתי הצגות ענקיות מול איטליה וצרפת, והוכיחו כי מדובר באחת הנבחרות הטובות בטורניר, ומועמדת וודאית לזכייה בתואר. לכן, אפילו אם ימעדו במשחקם האחרון, זה לא אמור לשנות את שיזכרו מהם מהבית המוקדם.

מהצד השני, ברומניה יודעים כי אחרי שהוציאו תיקו גם מצרפת וגם מאיטליה, עכשיו הגיע הזמן לנצח. הנבחרת הצנועה, שכאשר הוגרלה לבית המוות היחס אליה היה כאל בשר תותחים, מוצאת עצמה ערב המחזור האחרון כשגורלה ברגליה, ואם היו מתארים את הסיטואציה הנוכחית למאמן הנבחרת, ויקטור פיטורקה לפני שבוע וחצי, ספק אם אפילו הוא היה מאמין. רומניה צפויה ליהנות מהרכב חסר של ההולנדים, שיתנו לחלק מכוכביהם מנוחה לקראת שלב רבע הגמר.

ימשיכו להפתיע?

שתי נקודות משני משחקים בדרך כלל לא שוות מועמדות לתואר "הפתעת הטורניר", אבל אם מסתכלים על יריבות נבחרת רומניה, איטליה וצרפת, מהם קטפה נקודה בכל משחק, אין ספק כי מדובר באחת ההפתעות המרעננות בטורניר הנוכחי. הרומנים יכולים לחלום מה היה קורה אילולי היה מבקיע אדריאן מוטו, כוכבם הגדול, את הפנדל מול איטליה, אך מצבה של האנדרדוג המובהקת של בית המוות לא רע בכלל גם בלי ניצחון על החבורה של רוברטו דונאדוני.

אם ערב הטורניר היו מספרים לשחקני הנבחרת כי במשחק האחרון גורלם יהיה בידיהם, הם היו קונים את זה באותם הידיים. כעת, כל שנותר לנבחרתו של ויקטור פיטורקה הוא משחק אחד, שניצחון בו יבטיח רבע גמר, אך גם תוצאות תיקו, ואפילו הפסד עשויות להספיק. הפסד בפחות משני שערים בתוספת תיקו ללא שערים במשחק של צרפת ואיטליה יעלה את הרומנים, כמו גם אם ישיגו תיקו מול ההולנדים והמשחק המקביל יסתיים בלא הכרעה.

קפטן הנבחרת, כריסטיאן קיבו, יודע שלמרות שלהולנדים אין על מה לשחק, לא יהיה מדובר במשימה פשוטה. "הם חיכו זמן רב לשחק כדורגל כל כך התקפי", אמר הבלם הרומני, "אני לא חושב שהם יירגעו. למרות שהם כבר עלו, הם ירצו להראות את ההמשכיות שלהם כדי להוכיח שהם פייבוריטים לקחת את התואר". שתי הנבחרות נפגשו גם במוקדמות האליפות, כשרומניה השיגה תיקו בהולנד וניצחה 0:1 בביתה.

הרכב משוער: בוגדן לובונט; קוסמין קונטרה, גבריאל תמאס, כריסטיאן קיבו, רזבן ראט; פול קודראה, פלורנטין פטרה, אדריאן מוטו, רזבאן קוסיס, באנל ניקוליטה; דניאל ניקולאי.

מנוחה לקראת רבע הגמר

הולנד היא ללא ספק הנבחרת הרשימה בטורניר עד כה. אחרי שהביסה את איטליה וצרפת בשני משחקיה הראשונים, היא קנתה לעצמה שם כאחת המועמדות המרכזיות ללכת עד הסוף. באופן מעט מוזר, שמה של נבחרת הולנד עלה יותר פעמים באימונים של צרפת ואיטליה, מאשר באלה של נבחרת רומניה. לאחר שבימים האחרונים הופרכו שמועות כאילו הולנד תוותר על המשחק כדי למנוע משתיים מאריות אירופה לעלות לרבע הגמר, מיהר מאמן הנבחרת, מרקו ואן באסטן, להרגיע את העניינים.

"אנחנו רוצים לשחק טוב ולקחת את המשחק בכל הרצינות", אמר מאמן הנבחרת הנפלאה, "ונתייחס אליו באותו ריכוז ובאותה תשומת לב כפי שעשינו בשניים הקודמים". המאמן ההולנדי מגיע למשחק האחרון בבית במצב אופטימאלי: הוא כבר הבטיח את המקום הראשון ורבע הגמר, וכעת יש לו הזדמנות לתת לחלק מכוכביו לנוח, ולהכניס את שחקני הספסל לעניינים לקראת השלבים המתקדמים. להולנדים אין שחקנים מורחקים או פציעות, אך בלי קשר ואן באסטן צפוי לעלות בהרכב משני.

הרכב משוער: אדווין ואן דר סאר; חליד בולהארוז, ג'ון הייטינחה, יוריס מאתייסן, ג'ובאני ואן ברונקהורסט; דמי דה זיוו, אורלנדו אנחלאר, רפאל ואן דר וארט; דירק קוייט, קלאס יאן הונטלאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully