וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו: הולנד הביסה 0:3 את איטליה

20 שנה חיכינו לראות את הולנד האמיתית, זו של הטוטאל פוטבול האהוב, וקיבלנו אותה עם 0:3 מוחץ על אלופת העולם איטליה. יש לנו מועמדת

אחרי שלושה ימים, שישה משחקים והרבה כאב לב, הוא סוף סוף הגיע: משחק כדורגל טוב, מהיר, עם יותר משני שערים. הולנד גברה היום (שני) על איטליה 0:3 במסגרת המחזור הראשון בבית ג' משערים של ואן ניסטלרוי (27), סניידר (32) וואן ברונקהורסט (79), ולראשונה באליפות אירופה הקהל בבית יכול היה לשחרר חיוך קטן וליהנות משתי נבחרות טובות והתקפיות.

כמובן שאין צורך להתלהב יתר על המידה. לא מדובר פה ב-2:4 בלתי נשכח, גם לא בתיקו 3:3 דרמטי, אבל יחסית למה שהורגלנו עד עכשיו, בהחלט מדובר בשיפור משמעותי. הולנד נראית עד עתה כמועמדת הכי רצינית לתואר, ולכל אלה שגדול והעריצו את האוראנג' של 74', 78' ואפילו 88', לא נותר לנו אלא לאחל: שימשיכו ככה.

הולנד של המחצית הראשונה העניקה הרבה חמצן לחובבי הכדורגל. ואן דר וארט וסניידר המצוינים הבריקו במרכז השדה, ואן ברונקהורסט ליהטט באגפים, ואן ניסטלרוי חזר להיות חד ונחוש, אנחלאר התגלה כהברקה מבטיחה, והכל הצליח להתחבר מול לא אחרת מאשר אלופת העולם. אומנם במחצית השנייה ההולנדים נסוגו לאחור מול ניסיונות ההתקפה האיטלקיים וניצלו לא פעם בזכות יכולת פנומנלית של השוער ואן דר סאר, אבל גם אז האוראנג' ידעו לעקוץ ולכבוש את השלישי.

איטליה, מנגד, נראתה כנבחרת שבעה ועייפה, אשר נמצאת מעבר לשיאה. אפילו ההגנה האיטלקית, מקור הגאווה של הכדורגל בארץ המגף, נראתה חדירה ומחוררת מול ההולנדים הנמרצים. לקראת המשך הטורניר, דונאדוני יודע שהוא חייב שינוי.

ואן באסטן, מנגד, יודע שהמשימה שלו היא אחרת: להוריד את שחקניו לקרקע. להולנדים יש מסורת ארוכה של נבחרות מלהיבות ואטרקטיביות, שכושלות ברגעי האמת בגלל נאיביות. לאור המצב העגום עד כה בטורניר, נקווה שהיא תמשיך איתנו עד הסוף.

מחצית ראשונה

דקה 3 - כבר בפתיחה די נטאלה קיבל כדור טוב ברחבה, אבל לא הצליח למצוא את טוני.

דקה 11 - ואן דר וארט שלח בעיטה חזקה ושטוחה מחוץ לרחבה, בופון קלט.

דקה 13 - גאטוסו הגביה מדויק לרחבה ומצא את טוני, שנגח החוצה ממצב נוח.

דקה 18 - קויט מצא את ואן ניסטלרוי בכדור גדול, החלוץ כבר חלף על פני בופון, אך מעד ופספס הזדמנות מצוינת.

דקה 19 - כדור שנהדף מההגנה האיטלקית הגיע לסניידר, שבעט טיל מ-18 מטר, מעל לשער.

דקה 27 - גול! בופון הדף היישר לרגליים של ואן ברונקהורסט, המגן בעט כדור חד לעבר השער, וואן ניסטלרוי, בעמדת נבדל ברורה, דחק פנימה מקרוב. 0:1 להולנד. צילומי הטלוויזיה הראו מגן איטלקי לפני החלוץ, אך מחוץ לתחומי המגרש. בסופו של דבר גם אם השער לא היה חוקי, לפי המתרחש במגרש - הוא בהחלט מוצדק.

דקה 32 - גול! ואן ברונקהורסט הציל כדור מהקו אחרי קרן איטלקית, והולנד טסה למתפרצת. קויט הוריד קטנה עם הראש לסניידר, האחרון כבש מקרוב מול בופון, וכבר 0:2 להולנדים. שער מצוין.

דקה 40 - מסירה רעה של קויט הגיעה לקאמורנסי, אבל הקשר לא הצליח למצוא את טוני הבודד ברחבה.

דקה 43 - מסירת אמן של ואן דר וארט מצאה את ואן ניסטלרוי לבד מול בופון הודות לחור של מטראצי הכבד, אבל החלוץ ההולנדי הפעם בעט לרגליים של השוער.

דקה 45 - כדור ארוך של בופון הגיע לדי נטאלה סמוך לרחבה ההולנדית, אבל הבעיטה שלו עלתה מעל לשער.

מחצית שנייה

דקה 54 - זאמברוטה התנהל באגף השמאלי ושלח בעיטה מפתיעה לפינה הרחוקה, החוצה.

דקה 62 - פירלו בעט כדור חופשי מפתיע שכמעט שתפס את ואן דר סאר לא מוכן, אבח הכדור חמק החוצה.

דקה 65 - דל פיירו השתחרר ושלח כדור מצוין מ-15 מטר, ואן דר סאר קלט.

דקה 76 - קסאנו בנגיעה הראשונה מצא את טוני לבד מול השוער, אבל החלוץ בעט בצורה מרושלת מעל לשער.

דקה 78 - ואן דר סאר המשיך שרשרת של הצלות, והפעם הדף מהקו גול בטוח מכדור חופשי של פירלו. הולנד יצאה למתפרצת מהירה, ואז...

דקה 79 - גול! קויט הגביה מול ההגנה האיטלקית המדולדלת, וואן ברונקהורסט נגח פנימה. 0:3 להולנד.

הרכב נבחרת איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, כריסטיאן פאנוצ'י, מרקו מטראצי (פאביו גרוסו, 55), אנדראה ברזאגלי, ג'יאנלוקה זמברוטה, מאסימו אמברוסיני, ג'נארו גאטוסו, אנדראה פירלו, מאורו קאמורנסי (אנטוניו קסאנו, 76), אנטוניו די נטאלה (אלסנדרו דל פיירו, 64), לוקה טוני.

הרכב נבחרת הולנד: אדווין ואן דר סאר, אנדרה אוייר, חאליד בולהארוז (ג'ון הייטינחה, 77), יוריס מאתיסן, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, נייג'ל דה יונג, אורלנדו אנחלאר, דירק קויט, רפאל ואן דר וארט, ווסלי סניידר, רוד ואן ניסטלרוי (רובין ואן פרסי, 70).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully