וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אלברמן חתם ל-4 שנים במנשנגלדבאך

אסף שקד

2.6.2008 / 18:25

קשר האלופה יצטרף לעולה החדשה לבונדסליגה, בה משחק גם רוברטו קולאוטי. אלברמן: "אני בטוח שעוד אחזור לבית"ר". בבירה רוצים את משה אוחיון כמחליף. אריאל אורטגה לפביאני: "בית"ר ירושלים רוצה אותי"

גל אלברמן חתם הבוקר (שני) על חוזה לארבע עונות בבורוסיה מנשנגלדבאך. שווי העסקה הכולל הוא 2.2 מיליון יורו, כשאלברמן ירוויח כ-550 אלף יורו בכל עונה, סכום הגבוה פי 3 ממה שהרוויח בבית"ר ירושלים. אלברמן המריא אמש יחד עם אביו לגרמניה וביחד עם איש העסקים הבלגי דוד קורן נרקמה העיסקה בין הצדדים. שחקן העונה של ליגת העל היה מחוזר מזה כחודשיים גם על ידי מנשנגלדבאך וגם על ידי פרנקפורט, אך בסופו של דבר החליט לבחור בעולה החדשה לבונדסליגה, בה משחק גם רוברטו קולאוטי.

אלברמן יחזור כבר מחר לישראל, ויצטרף בסוף החודש באופן רשמי למועדון הגרמני. בית"ר ירושלים תקבל עבור השחקן את דמי השחרור שלו, מיליון יורו, ובמקביל תפתח במשא ומתן עם קשר מ.ס אשדוד משה אוחיון שהיה אמור להגיע לבירה כבר לפני כשנתיים וחצי במקום אלברמן.

מיד לאחר שהעיסקה נסגרה, אמר אלברמן "זה רגע מאוד מיוחד בשבילי. אחרי שנתיים וחצי מופלאות בבית"ר, אני עוזב בית חם שאני בטוח שעוד אחזור אליו בעתיד. בית"ר ירושלים היא אהבת החיים שלי ולמרות שלא גדלתי בקבוצה הזאת, היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי ולמרות שאני עובר לאחת הליגות הטובות בעולם - רגע שהוא משמח עבורי - אני גם מאוד עצוב לעזוב את בית"ר ירושלים".

על הקבוצה החדשה וההחלטה להגיע אלייה אמר אלברמן: "אמרתי תמיד שאם אחזור לשחק בחו"ל זה יהיה רק בליגה הראשונה באחת מארבע הליגות הטובות ביותר - אנגליה, גרמניה, ספרד ואיטליה. ההצעה מגרמניה הגיעה כבר לפני למעלה מחודש ואחרי הרבה שיחות עם קולאוטי לקחתי את ההחלטה להגיע לכאן. זאת קבוצה עם עבר מפואר שחזרה העונה לליגה הראשונה והליגה הגרמנית היא ללא ספק אחת מהליגות הבכירות ביותר שיש בעולם. אני רוצה להודות לדוד קורן, דני לובלסקי, מורן מאירי ולאבא שלי שבזכותם סיכמתי את העסקה הזו. העדפתי את ההצעה הזו על הצעות שהיו לי מרונן קצב".

אחת מקבוצות הפאר בגרמניה

אלברמן, 25, גדל במכבי פ"ת והגיע לבית"ר בחודש ינואר 2006. זוהי הקדנציה השניה שלו באירופה, לאחר חצי עונה לא טובה בטנריפה מהליגה השנייה בספרד. עם בית"ר זכה אלברמן בשתי אליפויות וגביע המדינה. לפני שנתיים, ירדה מנשנגלדבאך לליגה השנייה, אך עלתה העונה מהמקום הראשון בחזרה לבונדסליגה.

בורוסיה מנשנגלדבאך היא אחת מקבוצות הפאר בגרמניה. היא זכתה בחמש אליפויות בשנות השבעים, שלושה גביעים גרמניים ושני גביעי אופ"א. הקישור של מנשנגלדבאך לא משופע בקשרים אחוריים גדולים. אלברמן יבוא על חשבונו של שחקן הנבחרת הצעירה של גרמניה, יוג'ין פולנסקי, שחתם לאחרונה בחטאפה. בקישור האחורי של מנשנגלדבאך ניתן למצוא את פטריק פאווה ההולנדי וסבסטיאן סברד השבדי, עם עבר בארסנל.

אלברמן וקולאוטי יהיו השחקנים הישראליים הראשונים בבונדסליגה מאז דוד פיזנטי, ששיחק בפ.צ קלן בשנות השמונים. שמוליק רוזנטל, שהיה השחקן הישראלי הראשון באירופה, שיחק גם הוא במנשנגלדבאך, בשנת 1972.

אורטגה לפביאני: בית"ר מציעה לי מיליון דולר לעונה

נציג בית"ר ירושלים, עו"ד רוני מסינזון, נחת היום (שני) בארגנטינה על מנת להאיץ את המו"מ מול החלוץ האורגוואי של ריבר פלייט, סבסטיאן אבראו. אך בזמן שהמו"מ קורם עור וגידים, עולה אפשרות קלושה ביותר שאריאל אורטגה, קפטן ריבר פלייט, הוא זה שאיתו תקיים בית"ר את המו"מ.

בריבר פלייט לא אהבו לשמוע את הידיעות לפיהן אבראו מבוקש בבית"ר ירושלים. בתקשורת הארגנטינאית פורסמו הבוקר ציטוטים של ראשי המועדון המבהירים כי לא ימהרו לשחרר את השחקן, בטח שלא בסכומים שעליהם דובר בישראל. גם אבראו עצמו לא מגלה התלהבות גדולה להגיע לישראל, ולשם כך יצא נציג בית"ר, על מנת לשכנע אותו להגיע לירושלים.

במקביל, בפגישה חברתית בין אקס בית"ר ירושלים, כריסטיאן פביאני, השוהה בחופשת מולדת בארגנטינה, לבין מספר חברים ביניהם גם אורטגה ואבראו, עלה שמה של בית"ר ירושלים על הפרק. תחילה היה זה אבראו ששאל את פביאני על הקבוצה בה שיחק בעונה שעברה, וביקש ממנו חוות דעת. אבל אז הפתיע אורטגה בן ה-34 כשהתעניין יתר על המידה בבית"ר ירושלים, ואף סיפר לחבריו כי ישנה אפשרות שיגיע לבית"ר תמורת סכום של כמיליון דולר לעונה.

אורטגה ואבראו שמעו חוו דעת טובה על בית"ר מפיו של פביאני. בעוד בריבר לא מתלהבים לשחרר את אבראו, המצב של אורטגה שונה. הקשר הותיק, שהופיע בעבר 86 פעמים בנבחרת ארגנטינה ושיחק בקבוצות גדולות כמו: סמפדוריה פארמה וולנסיה, מסוכסך עם המאמן דייגו סימאונה ומעמדו בקבוצה נחלש. הצעה מבית"ר, אם תגיע, עשויה להיות אפשרית מבחינת אורטגה וריבר, גם בגלל גילו של השחקן ומעמדו בקבוצה. באורטגה מתעניינת גם קבוצה מאקוואדור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully