וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פ"ת ניצחה 0:2 את הפועל ר"ג וחזרה לליגת העל

צפו בהפועל פ"ת מנצחת 0:2 על הפועל ר"ג וחוזרת לליגת העל. עכו ניצלה לאחר 0:4 על אחי נצרת, ראשל"צ ירדה בעקבות 1:1 ביתי עם בני לוד

ברני ארדוב

וידאו באדיבות ספורט 5

עונה שלמה החזיקה הליגה הלאומית בתואר אחת הליגות התחרותיות ביותר באירופה, כשכמעט כל קבוצה בטבלה היתה במרחק נגיעה מהצמרת, וממאבק על שני הכרטיסים לליגת העל. כיאה לעונה כה צמודה ומטורפת, המחזור האחרון שהתקיים היום (שישי) היה מותח מאין כמוהו, כשהפועל באר שבע והפועל חיפה קיוו למעידה של הפועל פתח תקווה. מעידה, שלא הגיעה. המלאבסים עשו את העבודה בסטייל אצלם בבית מול הפועל רמת גן, ניצחו 0:2 וחזרו לליגת העל.

בהפועל חיפה יצאו מאוכזבים ביותר, לאחר שחזרו עם ניצחון 1:2 ממשחק החוץ מול עירוני רמת השרון, וייאלצו לנסות את מזלם שוב רק בעונה הבאה. בבאר שבע עוד פינטזו על נפילה של שתי היריבות שלהם, אבל שכחו שבראש ובראשונה הם צריכים ניצחון, והסתפקו רק ב-1:2 אצל נצרת עילית. הפועל עכו ניצלה מירידה לאחר 0:4 גדול מכבי אחי נצרת, ו-1:1 של ראשון לציון עם רעננה.

הפועל פ"ת-הפועל ר"ג 0:2

לא היה קל להיות אוהד של הפועל פתח תקווה העונה. הקבוצה, שהיתה מועמדת משמעותית לעלייה בתחילת העונה, רשמה פתיחה נוראית, הופעות עלובות, ושחקניה לא אחת הציגו יכולות שלא מזכירות כדורגל. אלא שבחודשים האחרונים הבוצה החלה להאמין בעצמה, ואיתה חזרה האהבה הגדולה של הקהל, שהיום מילא את יציעי האורווה בחגיגה צבעונית במיוחד, כדי לחגוג את העלייה לליגת העל, המקום בו מרגישים בפתח תקווה שהוא מקומם הטבעי.

האורחים מרמת גן, שגם הם היו בתמונת העלייה עד לא מזמן, רצו לקלקל את המסיבה בכחול, ובמשך רגעים ארוכים הצליחו לגרום לאוהדים הביתיים ללא מעט דפיקות לב, אבל שער גדול של שמעון אבו חצירה במחצית השניה, שקבע 0:2, נתן את האות לחגיגה הגדולה להתחיל.

בדקה ה-4 קפץ הקהל האדיר בכחול על רגליו, לאחר שיניב לוזון ניצל טעות בהגנה, שלח כדור רוחב ושגיב כהן שעלה בהרכב לא התקשה לדחוק מקרוב, כדי לקבוע 0:1. המארחים לא הסתפקו בשער הבודד והחלו ללחוץ על שערה של רמת גן, אבל לא הצליחו למצוא את הרשת עד למחצית. בדקה ה-54 שמעון אבוחצירה פרץ לרחבה, עבר בקלות את אלי לוי, ובמקום לסגור עניין החמיץ ממצב מצוין. 8 דקות מאוחר יותר קיבלו המארחים הזדמנות פז, לאחר שכדור של רמת גן שהלך לקורה הפך למתפרצת בצד השני, כשאבו חצרה, לוזון ושן הגיעו שלושתם מול השוער, אבו חצרה שלח כדור לשן שהיה בנבדל, שעוד לפני השריקה החמיץ ממצב נוח.

האורחים הזכירו לקהל בכחול שלא יקחו את היתרון כמובן מאליו, ובדקה ה-68 שלח ג'ורג' דטורו כדור נהדר שעברים סנטימטרים מהקורה, אבל החוצה. אלא שאז הגיעה הדקה ה-72, והרגע הגדול של פתח תקווה. שן ניסה את מזלו בבעיטה מ-18 מטרים, אבל במקום ללכת אל השער, היא מצאה את שמעון אבו חצירה, שמחמישה מטרים לא התקשה להכניע את השוער, לקבוע 0:2, ולרוץ לאוהדים המאושרים ביציע.

עירוני רמה"ש-הפועל חיפה 2:1

אריק איינשטיין כתב בעבר על אוהדי הפועל תל אביב המסכנים שאוכלים להם את הלב, אבל אוהדי הפועל חיפה בהחלט יכולים להרגיש שהשיר הזה נכתב עליהם, במיוחד כשגם הקבוצה האדומה שלהם מאכזבת אותם כל פעם מחדש. החיפאים יכולים כמובן לבוא רק לעצמם בטענות, לאחר שלא ניצלו את ההזדמנות שניתנה להם במחזור הקודם ושמו את גורלם בידיה של הפועל פתח תקווה. לפיכך, היו חייבים האוהדים באדום לראות את קבוצתם מוציאה ניצחון חוץ לא פשוט ברמת השרון, רק כדי לשמוע את החדשות הרעות מהאורווה, ולהבין שהם נידונו לעוד עונה של אכזבה נוראית.

מחצית ראשונה חסרת אירועים פינתה את מקומה ל-45 הנותרות, להן עלו האורחים בידיעה שהם חייבם להילחם כדי למצוא את הניצחון. בדקה ה-50 פרץ בן בסט מצויין לרחבה, ניסה לחתוך בין שני שחקנים, אבל הוכשל. השופט מיהר להצביע על הנקודה הלבנה, אבל ערן לוי בזבז את ההזדמנות כששלח אל ידיו של קורצקי שהדף נהדר. האורחים לא הרימו ידיים, ובדקה ה-61, סוף סוף מצאו את הרשת, כשיוסי ג'נח הסתער על הדיפה של שוער רמת השרון, ומקרוב מצא את הרשת. המארחים נראו בהלם, וחיפה ניצלה זאת עד תום, כשבן בסט ניצל אי הבנה בהגנת רמת השרון, ודקה מאוחר יותר חטף כדור מאטיאס ברחבה, ומול השוער גלגל בקלות, 0:2. איתי טואף הצליח רק לצמק למארחים דקה בתוך זמן זמן פציעות.

הפועל נצרת עילית-הפועל ב"ש 2:1

בפתיחת העונה, ניתן היה לחוש ברוחות של תקווה ביציעי וסרמיל. הגעתה של אלונה ברקת, ואולי חשוב מכך, עזיבתו של אלי זינו את הקבוצה, נתנה תחושה שאולי השנה תצליח הקבוצה הדרומית לחזור לליגה הבכירה. אלא שמהר מאוד גילו האוהדים שהחלפת בעלים לאו דווקא משנה את אופייה של הקבוצה, ובמשך מחזורים רבים היתה באר שבע קרובה יותר למאבקי התחתית מאשר לאלו של הצמרת. למשחק היום היא עלתה כשהיא יודעת שהסיכויים שגם חיפה וגם פתח תקווה ייכשלו במשחקיהן הוא נמוך.

בבאר שבע ידעו שהמצב אמנם לא תלוי בהם, אבל הם מבחינתם חייבים לעשות את העבודה. הקבוצה הדרומית פתחה בטירוף, וכבר בדקה ה-2, חנן פדידה פרץ נהדר מהאגף, והרמה טובה שלו מצאה את ראשו של לאנדרו סימיוני שנגח את שער היתרון. אלא שנצרת עילית לא הגיעה כדי להיות סטטיסטית, ובדקה ה-44 היא מצאה את השיוויון, לאחר שרותם שמול ניצל הדיפה לא טובה של שוער באר שבע, ומקרוב קבע 1:1. במשך דקות ארוכות נראה היה שאפילו ניצחון לא ייצא לבאר שבעיים, אבל אז הגיע חנן פדידה בדקה ה-83, ובמבצע אישי נהדר קבע את תוצאת המשחק.

עירוני ראשל"צ-בני לוד 1:1

אכזבה היא מונח מאוד יחסי. היא בדרך כלל מגיעה בעקבות ציפייה, שגם היא מונח מאוד יחסי. עירוני ראשון לציון שעלתה השנה מהליגה הארצית הייתה קונה בתחילת העונה את המקום העשירי בהפרש של נקודה או שתיים מהקו האדום, רק בכדי לדעת שהיא תישאר בליגה.לאחר פתיחת עונה טובה, החלו בעיר היין להישמע קולות אחרים שדיברו על עונה נינוחה באמצע, או אולי אפילו העפלה מדהימה.

לכן, לאור העלייה בציפיות, התאכזבו מאוד בקבוצה משרשרת ההפסדים שהחלה, ועם כל הפסד שהגיע גדלה עוד האכזבה, ואיתה האווירה הרעה בקבוצה, שגררה הפסד אחד הפסד. כך נכנסה ראשון למעגל הציפיות והאכזבות הטראגי, שאין בו אף פינה להתאוששות. לראשון היה ברור כי ניצחון יבטיח לה סופית ורשמית עונה נוספת בליגה, בלי קשר לתוצאות עכו.

ראשון פתחה בטירוף, וכבר לאחר שתי דקות העלה חלוצה, שלומי אדרי, את הקבוצה ליתרון קריטי, 0:1. בדקה העשירית הורחק רוני אוחנה, והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים, אך האורחים הציגו משחק הקרבה נפלא, אך בדקה ה-84 כבש אחמד סבע את השער הכי חשוב של העונה מבחינת ראשון, השער שמוריד אותם לליגה הארצית. אכזבה עצומה בעיר היין, שהיתה תלויה רק בעצמה, ומסתבר שגם זה לא היה מספיק.

הפועל עכו-מכבי אחי נצרת 0:4

ערב המחזור, הפועל עכו היתה הקבוצה הכי מתוחה בליגה. עם זאת, בניגוד לסיטואציות מסוימות במחזורים אחרונים בעבר, בהן תיקו או הפרש שערים נלקחו לחשבון, לקבוצה של ירון הוכנבוים לא היה מה להפסיד. היא היתה חייבת לנצח כדי להשאיר לעצמה סיכוי להישאר בליגה.

בעכו ידעו שמדובר בעניין של חיים ומוות, והם פתחו בהתאם. כבר מתחילת המשחק הכתיבו קצב מצויין ולחצה על שערם של האורחים. כבר בדקה ה-4, הקפיץ אלון זיו את הקהל המקומי על רגליו, כשכבש מהנקודה הלבנה והעלה את קבוצתו ליתרון. משם והלאה נראה היה שבנצרת ויתרו על המשחק, ועכו הוציאו את כל התסכול מהעונה שלהם עם אלכס לויט שכבש פעמיים בדקה ה-70 -89, ותומר תייר חתם את התוצאה דקה מאוחר יותר, ושלח את השחקנים לחגוג את ההישארות עם החדשות מצויינות מכיוונה של ראשון לציון.

הכח עמידר ר"ג-הפועל רעננה 3:3

משחק האליפות של הכח עמידר רמת גן אמור להיות כולו חגיגה בסגול. הפועל רעננה הגיעה בכדי לקלקל, ובעצם לערוך אימון אחרון לפני היציאה לקיץ, לאו דווקא מהקשים שלה העונה. עד לפני מספר מחזורים, רעננה קיוותה שהיא תספק את הפתעה העונה ותוכל לעלות לליגה הבכירה, אך היא איבדה גובה והיא מסיימת את העונה בנינוחות, אי שם במרכז הטבלה.

דווקא האורחים פתחו היטב, ובדקה ה-13 כריסטיאנו דוס סנטוס העלה אותם ליתרון 0:1. הכח רצתה לעשות מעט נחת לאוהדים שלה שהגיעו לחגוג את העלייה, והראתה כי גם לה יש דוס סנטוס משלה, וג'נדסון דוס סנטוס איזן ל-1:1 בדקה ה-34. את המחצית השניה פתחה הכח כמו שצריך, ובדקה ה-54 חמודי כיאל השלים את המהפך. מור שקד קבע 2:2 בדקה ה-64, והוסיף שער נוסף בדקה ה-87. חמודי כיאל קבע 3:3 בתוספת הזמן, והכח מסיימת עונה נהדרת בתוצאת תיקו, אבל מה זה חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully