וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ראשל"צ זכתה באליפות המדינה בכדוריד

הופעה גדולה של שוער הפועל ראשל"צ הובילה את האדומים לניצחון על היריבה העירונית במשחק המכריע בגמר-יד ולאליפות

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יועד כהן

מראיין: אור שקדי

חיכו לזה ארבע שנים

הפועל ראשון לציון עלתה למשחק החמישי והמכריע בגמר-יד בידיעה שתיקו יספיק לה כדי לזכות באליפות ראשונה אחרי ארבע שנים. לא מעט אנשים הזהירו בפני תיקו, מפני שארבעה משחקים בין הפועל ליריבתה העירונית מכבי, הסתיימו העונה ללא הכרעה. וככה זה נגמר, תיקו 25:25 בגן נחום, שסידר לאדומים אליפות סימלית, שקטעה את הדומיננטיות של הצהובים בכדוריד הישראלי בעשור הנוכחי.

ואיזה משחק זה היה, כיאה לסדרות הגמר בליגת הכדוריד והרבה יותר מזה. הותק של עידן מיימון וג'ון אונשה הוביל את האדומים ליתרון של שישה שערים במחצית הראשונה, ההתלהבות של השחקנים הצעירים יותר מהצד השני הביאה לשיוויון ואפילו למהפך במחצית השניה. בסופו של דבר, המשחק הזה הוכרע הרבה בזכות האיש בין הקורות של הפועל, אנדריי קמישב, שנתן הופעה פנומנלית לאורך כל סדרת הגמר, ובמיוחד במשחק החשוב ביותר. זה התחיל בעצירות של התקפות מתפרצות במחצית הראשונה, של פנדלים, והשיא היה בעצירת כדור דקה לסיום, שמנעה מהצהובים אפשרות לנצח במשחק הזה ולזכות באליפות רביעית ברציפות.

הפועל ראשון לציון חזרה להיות אלופת המדינה, וזה רק נותן טעם של עוד לקראת העונה הבאה. לנו נותר רק לקוות שאל שתי הקבוצות המדהימות האלה, תצטרף לפחות עוד קבוצה אחת שתטען לכתר.

מהלך המשחק

ג'ון אונשה פתח את המשחק עם שני שערים מרהיבים, והוביל את הפועל ליתרון 1:3. מהצד השני, יוב נאמן החטיא פעמיים מול קמישב מקו השש, והצהובים השיגו שער שני במשחק רק אחרי 6:50 דק'. מאותו רגע, רצף של טעויות של האדומים הביא לשיוויון 4:4, אחרי שערו הראשון של נאמן במשחק הפועל שרדה בהצלחה שני הרחקות לשתי דקות, ועלתה ליתרון 4:7 כשמהצד השני המארחים המשיכו להסתבך עם השוער קמישב. למכבי גם לא היו תשובות לג'ון אונשה, שעשה צחוק מההגנה שלהם וכבש את שערו השישי במשחק, כדי להעלות את הפועל ל-5:10 אחרי 19 דקות. גלעד מאור לקח פסק זמן, רק כדי לראות את אונשה כובש את השביעי שלו בפנדל לאחר מכן. שתי דקות לסיום המחצית הראשונה, עומר דבדה העלה את האדומים ליתרון 6:12, אבל הצהובים הגיבו בשני שערים וירדו להפסקה בפיגור 12:8.

תום מטלון השיג את שערו הראשון במשחק רק בתחילת המחצית השניה, ומכבי צימקה למינוס שלוש. אחרי שש דקות, גל אברהם וחן בירנבאום ניצלו יתרון מספרי ופתחו מחדש את המשחק,, כשצימקו ל-14:13. האדומים לא הפסיקו לאבד כדורים ולתום מטלון הישווה לראשונה מדקות הפתיחה של המשחק. ובכל זאת, הצהובים לא השיגו את השער המיוחל כדי להביא למהפך, ומהצד השני שחר מיארה העלה את הפועל ל-15:17. בדקה ה-46, עידן יעיש כבר החזיר אותם ליתרון של שלושה שערים. הפועל שמרה על ההפרש במשך שבע דקות, אלא שש דקות לסיום גל אברהם כבש שני שערים רצופים והישווה ל-21:21. בדקה ה-25 הגיע המהפך, כשדב ישועה חטף כדור ושלח אסיסט לבירנבאום, שהעלה ל-22:23. הפועל לא הצליחה לייצר שערים בדקות האלו, אבל אברהם דווקט כן, והשער ה-11 שלו במשחק העלה את מכבי ליתרון של שני שערים. הפעם זה היה תורו של גיל יעקב לכבוש פעמיים ולהשוות, כשנותרה דקה וחצי לסיום. 20 שניות לסיום, גיא כהן כבש מהפינה והעלה את האדומים ל-24:25.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מאור: "לא רצו שניקח היום אליפות"

מאמנה של מכבי ראשון לציון, גלעד מאור, היה בטוח לפני שבוע שהוא בדרך לאליפות רביעית ברציפות. בסיום המשחק הוא נראה מופתע ונסער, אבל לא שכח גם לפרגן: "קודם כל אני רוצה לומר כל הכבוד להפועל ראשון. מה שקרה פה היום זה שמכבי ראשון חזרה בפיגור והובילה, בצד השני שחקנים עושים פאול אבל אין פנדלים. אני אגיד דבר כזה, עשינו 4 שנים מדהימות ולא רצו שניקח היום אליפות". מאור המשיך והתייחס למשחק עצמו: " חזרנו כמו גדולים ואני שמח שאנחנו מתים יפים, עם הנשמה והאמונה. לבוא למשחק כזה ולפגר זה קשה. כשבאתי לפה, למכבי ראשון היו חמישה תארים פחות. צריך לדעת גם להפסיד לפעמים. הקבוצה הזו סיימה 4 שנים מדהימות ואני חושב שהוצאתי את המקסימום ממה שהיה. אם אני מסכם 4 שנים, כל אחד היה רוצה לקחת תואר אחד. אני לקחתי 5 מתוך 8".

הקפטן המפסיד יואב נאמן סיכם: "אני לא חושב שנגמרה תקופה במכבי. הפסדנו את האליפות, הפועל היא האלופה בזכות, אבל אנחנו נישאר קבוצה מספיק טובה בשנה הבאה ונהיה פה שוב. איבדנו שני תארים וזה מאוד כואב, אבל זה לא אומר שנגמרה השושלת של מכבי ראשון לציון. העונה היתה מאוד צמודה והפועל היו קצת יותר טובים. אני מקווה שבשנה הבאה אנחנו נהיה קצת יותר טובים".


עידן מיימון, שכל כך התגעגע לתואר הזה: "אני לא יכול לתאר כמה חיכיתי לרגע הזה. שלוש שנים בלי אליפות זה יותר מדי, והיום אני חוגג את האליפות ה-12 שלי שהיא המתוקה ביותר. אף אחד לא האמין שהפועל תהיה אליפות השנה. עמדנו מאחורי המאמן, מגיע לסער צל"ש ענק ואני כל כך מאושר בשבילו. עשו לו את המוות השנה, אבל באנו למאני טיים, והוכחנו בגללו שאנחנו קבוצה גדולה".


המאמן המאושר, סער פרנקל, השתדל לשמור על צניעות בסיום המשחק ואמר: "האמנתי כל הזמן, גם בניגוד לאחרים. ידעתי מאיזה חומר עשויים השחקנים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully