וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה עוברת לדום

יניב בינו

6.5.2008 / 20:51

מינויו העתידי של גווארדיולה לבארסה לא נובע רק עקב חוסר ההצלחה, אלא בגלל הרצון להחזיר עטרה ליושנה באמצעות שינוי ברוח המועדון

הדיווחים על בחירתה של ברצלונה בפפ גווארדיולה למאמנה הבאה לא הגיעו משום מקום. שום דבר לא קורה באקראי בקבוצות הגדולות של הכדורגל. ההצהרה הגיעה רק יממה לאחר זכייתה השנייה ברציפות של ריאל מדריד באליפות ספרד. כדי להקהות את כאבם של אוהדי הבלאוגראנה, נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה והמנהל הטכני צ'יקי בגירסטיין, הכינו להם הפתעה בדמות מאמן עם דם קאטלוני. ג'וסף, או כמו שהוא ידוע בכינויו פפ גוארדיולה, יהיה מאמנה הבא של ברצלונה החל מ-30 ביוני 2008.

בשנה שעברה ניסו בבארסה להקהות את הכאב עם החתמתו הרעשנית של תיירי הנרי מארסנל. החיבור של ארבעת הכוכבים (רונאלדיניו, מסי, אטו והנרי), קיוו בבירת קטאלוניה, יעשה את שלו, אלא שאחרי הכישלון החרוץ, זו השנה השנייה ברציפות, הבינו בבארסה כי הם חייבים לא רק להביא או להחליף מספר שחקנים, אלא לשנות קוסנפציה של ממש. זאת, הם ידעו, אפשר לעשות רק על ידי החלפת מאמן.

מודל לחיקוי: יוהאן קרויף

פפ גוארדיולה, 37, הפך מאמן רק לפני שנתיים בעונת 2006. הוא קיבל לידיו את קבוצת ברצלונה ב', שמשחקת אי שם בליגה הרביעית בספרד ועשה עימה חיל. למרות חוסר הניסיון שלו, לא נמנעו בחבר המנהלים של ברצלונה לתת את המפתחות לאחד משחקני העבר הכי גדולים של המועדון ולהעדיפו על פניהם של ז'וזה מוריניו, מיכאל לאודרופ, שגם שיחק בעבר בקבוצה, מאמן ויאריאל מנואל פלגריני, ולורן בלאן, מאמן בורדו הצרפתית.

המודל לחיקוי של גוארדיולה הוא יוהאן קרויף. שחקן העבר האגדי של אייאקס, ברצלונה ונבחרת הולנד, שאימן בעבר את הקבוצה בשנות ה-90' והצעיד אותה להישגים רבים. גאורדיולה, שאימן את גיא אסולין, החלוץ הישראלי הכשרוני, שאב את שיטות המשחק של קרויף וגם דוגל בכדורגל התקפי. במשחקי הבית של ברצלונה ב' היה נוהג פפ לעלות במערך התקפי של 3:4:3, בעוד במשחקי החוץ נזהר יותר עם 3:3:4. כמו שבקאמפ נואו אוהבים.

סדר ומשמעת במקום הראשון

עוד לפני שיכתיב את דרישותיו לגבי השחקנים שהוא רוצה לראות בעונה הבאה בקאמפ נואו, הרי שגוארדיולה מתכנן להתוות ראורגניזציה במצבת כוח האדם של הצוות המקצועי והרפואי של המועדון, כמו גם שינוי עמוק בתוכן החשיבה של המועדון. לא עוד כוכבים גדולים סוררים, אלא משמעת וסדר קפדניים ביותר. אחרי הכאוס ששרר בתקופה האחרונה אצל פרנק רייקארד, הרי זה מה שבברצלונה הכי רוצים לראות.

את רעיונותיו שואב גוארדיולה מהמודלים האיטלקיים. שם הכול מתנהל בתוך מתחמי האימון הענקיים של הקבוצות. כך הוא גם רוצה שיקרה בברצלונה. המאמן הבא מתכנן אימוני בוקר בשעות הבוקר המוקדמות, ארוחות בוקר וצהריים משותפות וכן שיחות בקרב שחקני ואנשי המועדון אחר הצהריים. כל אלה ייערכו בקומפלקס המושקע של הקבוצה בסאן חואן.

ביו היתר, גוארדיולה מתכנן לרכוש שחקנים רבים, ביניהם את דני אלבס, שבעבר פורסם כי כבר סיכם בקבוצה, פבריציו קולוצ'יני, בלמה המצוין של דפורטיבו לה קורוניה, כריסטיאן פאולסן, קשר סביליה, וכן את מגן באיירן מינכן, פיליפ להאם.

רייקארד לאקוני

ומה יש לרייקארד, שיעזוב את המועדון אחרי תקופה ארוכה של חמש שנים, לומר על זה? המאמן ההולנדי אמנם הצעיד את הקבוצה לאחד מהעונות הגדולות ביותר שידע המועדון הקטאלוני (2005/6), אבל היה מאוד לאקוני לגבי מינויו של גוארדיולה: "הוא יהיה טוב לקבוצה". לגבי המשך דרכו אמר ההולנדי: "עוד לא חשבתי על העתיד שלי. יותר חשובה לי מכול הצלחתו של המועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully