וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 85:92 את סיינה ועלתה לגמר

אלכס גרסיה עשה עבודה נהדרת בשני צידי המגרש וסימן למכבי ת”א את הדרך למהפך גדול מול סיינה, ניצחון 85:92 והופעה בגמר היורוליג

אם היה צריך לבחור 40 דקות שמאפיינות את העונה של מכבי תל אביב עד כה, הרי שללא ספק, אלו של חצי גמר היורוליג הערב (שישי) מול סיינה הן האנלוגיה הטובה ביותר למה שקורה באלופה הישראלית העונה. המחצית הראשונה ראתה פתיחה חלשה של הצהובים, איבוד עשתונות, ומתן נקודות קלות ליריבה. אבל במחצית השניה הראתה מכבי את החצי השני של העונה שלה: זה שמאמין בעצמו למרות המצב הקשה, זה שמופיע אל הדקות האחרונות, וכמובן, זה שמנצח. מכבי ניצחה 85:92 את סיינה, עלתה לגמר הפיינל פור, שם היא תפגוש בצסק"א מוסקבה, שניצחה 79:83 את טאו ויטוריה של נבן ספאחיה. לאחר הניצחון של הצהובים, זכו שניים מהסמלים הגדולים של המועדון לכבוד של מלכים, כשקיבלו גביעים מבוריס סטנקוביץ', מזכ"ל פיב"א לשעבר. השניים הם חלק מ-50 שחקנים ומאמנים אירופאיים שזכו בפרס מהיורוליג, כדמויות המשפיעות ביותר בכדורסל האירופאי.

פתיחת המשחק היתה כולה של האיטלקים, שעלו עם המון ביטחון עצמי, וניצלו את הידיים הרועדות של הצהובים כדי לעלות ליתרון מוקדם. באותן דקות, אי אפשר היה לנחש שדווקא מכבי תל אביב היא זאת שהגיעה עם ניסיון עשיר של הופעות בגמרים אירופאים. שחקניו של שרף הרבו לאבד כדורים, להחטיא, וסייעו לאיטלקים לעלות ל-8:20 בסיום הרבע הראשון. שרף זרק את כל מה שיש לו על המגרש, ובאופן בלתי צפוי, פגע דווקא כשהכניס את ליאור אליהו, השחקן שראה הכי הרבה ספסל מאז הגיעו של המאמן החדש, והפורוורד הישראלי גמל לו ב-8 נקודות במחצית הראשונה.

נראה שיכולתו של אליהו נתנה השראה לשאר שחקני מכבי שמורגלים לשבת על הספסל, וביינום, בלות'נטל ומעל כולם דרק שארפ ואלכס גארסיה, התפוצצו על המגרש במחצית השניה, החזירו בכל הכוח את הצהובים למשחק, כשבלות'נטל בעצמו צולף את השלשה שהעבירה את היתרון למכבי. סיינה נראתה אבודה לגמרי, ופתאום, הניסיון העצום של האלופה הישראלית במעמדים האלה התברר כשחקן השישי. שחקניו של שרף רצו ל-19:28 ברבע השלישי ו-21:31 , וצביקה שרף, שהוכיח בפעם המי יודע כמה בשנה האחרונה שהוא מאמן מהשורה הראשונה באירופה, חגג עלייה מוצדקת ביותר לגמר היורוליג. ביום ראשון הוא ינסה לסיים את העבודה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם יותם הלפרין, וונטיגו קאמינגס, טרנס מוריס עומרי כספי וניקולה וויצ'יץ'.

סיינה העלתה בחמישייה את טרל מקנטייר, רומיין סאטו, בוטסי ת'ורנטון, שון סטונרוק ובנג'מין אזה.

מכבי פתחה חלש מאוד את המשחק, כשהיא מרבה להחטיא, והספיקה לרשום 3 איבודים בשלוש דקות. מנגד, האיטלקים ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון ראשון, ושתי שלשות גדולות של טרל מקנטייר הריצו אותה ל-0:8 מהיר. מכבי סוף סוף עלתה על הלוח, וביינום צימק ל-6, אבל סטונרוק המשיך להטיח כדורים מבחוץ וקבע 4:13. באטיסטה נכנס ומצא נקודות בצבע, אבל מכבי המשיכה ללכת עם הראש בקיר, ביינום איבד שני כדורים, ולאברינוביץ' ומקנטייר העלו ל-12 נקודות הפרש, וסאטו קבע את תוצאת הרבע הראשון, 8:20 מדהים לסיינה.

ליאור אליהו פתח את הרבע השני עם איבוד משלו, אבל בהתקפה הבאה כבר תקף את הסל, ודאנק שלו הקפיץ את האוהדים בצהוב לרגליהם. דווקא אז ספג צביקה שרף עבירה טכנית על דיבור מיותר עם השופט, ומקנטייר העלה ל-12:27. אליהו המשיך ביכולת הטובה, אבל סאטו לקח ריבאונד בהתקפה והעלה ל-14:31. אליהו שוב קלע, וביחד עם נקודות מהלפרין ובלות'נטל הביאו את הצהובים עד 20 נקודות, אבל אילייבסקי צלף שלשה, והעלה את סיינה ל-36. שארפ נזרק אל הפרקט ומיד הגיב בשלשה, ומוריס הצטרף אליו עם אחת משלו שצימקה ל-10 בלבד, אבל לאברינוביץ' בכדור נהדר קלע מבפנים, וסגר את המחצית עם 33:45 לסיינה.

אלכס גארסיה פתח מצויין את המחצית השניה עם סל במתפרצת, אבל בהתקפה הבאה מוריס שוב איבד, ות'ורנטון ומקנטייר הענישו בצד השני, כדי להעלות את סיינה ליתרון 35:50. מכבי הצליחה להתקרב מעט כששארפ צלף שלשה מהפינה, וסל נוסף של גארסיה ביחד עם שלשה נוספת של שארפ, קבעה 57:49 בלבד. בלות'נטל התעורר וצלף את השלשה התורנית, ועבירה טכנית תמוהה של סיינה סייעה לשארפ לקלוע 2 מהקו, ובהתקפה הבאה גארסיה צלף שלשה עם הבאזר כדי לקבוע 64:61 לאיטלקים בסיום הרבע השלישי.

בלות'נטל פתח את הרבע האחרון עם שלשה ענקית שקבעה שיוויון ראשון במשחק מאז הפתיחה. אילייבסקי קלע, אבל בלות'נטל שוב צלף, ושלשה ענקית של יותם הלפרין קבעה יתרון 68:73 לצהובים. האיטלקים נכנסו לפאניקה, לא מצאו את הסל, ורק מקנטייר המשיך במשחק הנהדר שלו וצימק ל-2. לאברינוביץ' השווה, אבל האיטלקים לא הצליחו לעצור את האיש של הצהובים ברגעי האמת, וויל ביינום, ששוב לקח על עצמו את האחריות, קלע סל ועבירה, והאלופה הישראלית עלתה ל-78:83, ומהבור הזה האיטלקים כבר לא הצליחו לחזור, גארסיה לא החטיא מהעונשין, ומכבי חגגה עלייה נוספת לגמר הפיינל פור.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אלכס גרסיה 19, דרק שארפ (3 מ-4 ל-3) 15, וויל ביינום (7 אסיסטים) וטרנס מוריס (7 ריבאונדים) 13, דייויד בלותנטאל 11, יותם הלפרין 9, ליאור אליהו 8, אסטבן באטיסטה וניקולה וויצ'יץ' 2 כ"א. וונטיגו קאמינגס, עומרי כספי וטל בורשטיין שיחקו ולא קלעו.

קלעו לסיינה: טרל מקינטייר 26 (6 מ-14 ל-3), רומיין סאטו (11 ריבאונדים) וקשישטוף לברינוביץ' 17 כ"א, בוטסי תורנטון 10, ולאדו אילייבסקי ושון סטונרוק 5 כ"א, דרייק דינר 3, בנג'מין אזה 2. הקטור רומרו וקראטרו שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully