וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל פתוח, ואולי בעצם לא

19.4.2008 / 9:47

הצפיפות חסרת התקדים בצמרת המערב מבטיחה לנו פלייאוף מטורף מתמיד. אסף רביץ מנתח את הסיבוב הראשון, מאמין בכריס פול וחוזה שחורות לאלופה

איך היו אומרים בשידורי קשת- הלילה זה מתחיל!! בזמן שאנחנו נהיה עסוקים בשאלה מתי כבר האוכל, פלייאוף ה-NBA ייצא לדרך עם מפגש בין קליבלנד לוושינגטון ב-19:30 ומיד אחריו המשחק הראשון בסדרה הגדולה בין סן אנטוניו לפיניקס. אחרי שהתכוננו למזרח, הגיע הזמן לנסות לעשות קצת סדר במערב הפרוע. צפויות לנו ארבע סדרות גדולות עמוסות בכשרון, נסיון ומוטיבציה ושמונה קבוצות שמאמינות ביכולתן להגיע רחוק.

בגלל השוויוניות הנהדרת במערב, חלק גדול מהסדרות יוכרעו בהתאם למאץ' אפ - למי מהקבוצות נוח יותר לשחק מול השנייה, האם יש לקבוצה כלים לעצור את היריבה נגדה היא תשחק וכדומה. לכן החלטנו להתמקד בסיקור המערב בניתוח המאץ' אפ בכל סדרה. אבל חשוב לזכור שפרט למאץ' אפ יש גם הבדלים בכשרון, נסיון, מסורת, אימון, אופי ותחושת דחיפות שיכולים להכריע את הסדרה גם לטובת הקבוצה שקיבלה יריבה שלא נוחה לה. שנתחיל?

לוס אנג'לס לייקרס (25:57) – דנבר נאגטס (32:50)

משחק ראשון: יום ראשון, 22:00.
מאזן בעונה הרגילה: 0:3 ללייקרס.

מפגש הקצוות במערב עומד בגדול בקריטריונים של הכשרון ואבק הכוכבים - מצד אחד קובי, גאסול, אודום, פיל ג'קסון והצוות המסייע הנפלא, מצד שני אייברסון, כרמלו, קמבי, קיי-מארט וג'יי אר סמית' המטורף מהספסל. אצל שתי הקבוצות ההתקפה טובה יותר מההגנה, מה שמבטיח משחקים עם הרבה מאוד נקודות, ריצות ומהפכים. הלייקרס מגיעים לסדרה הזאת בכושר טוב ועם הרבה מאוד בטחון לאחר שהצליחו לזכות במקום הראשון במערב ולהבטיח ביתיות עד לגמר. לראשונה מאז ימי שאקובי יש בסטייפלס סנטר תחושה שניתן ללכת עד הסוף. דנבר מגיעה במצב רוח טוב אחרי שהעפילה לפלייאוף ברגע האחרון בזכות יכולת להתעלות במשחקים החשובים. יש לנאגטס מספיק כשרון כדי להדיח כל קבוצה אם פתאום הכל יתחבר.

המאץ' אפ, מה הוא אומר: אין כמעט התאמה בין שתי הקבוצות האלה, אף אחת לא יכולה לעצור את השנייה. לדנבר אין סטופר שיכול להפריע לקובי והבעייה הגדולה ביותר שלה בהגנה היא מניעת שלשות מהיריבה, מה שינוצל בקלות ע"י חבורת השלשנים של הלייקרס - פישר, רדמנוביץ', וויצ'יץ' ופארמר. אולי לפחות ההגנה של קמבי וקיי-מארט על גאסול ואודום תהיה סבירה, גם זה בכלל לא בטוח. בצד השני של המגרש, ללייקרס אין שומר קלאסי לא לאייברסון ולא לכרמלו. קובי הוא השומר הטוב בקבוצה, אבל הוא יתקשה להתמודד עם הזריזות של AI ועם הפיזיות והגובה של מלו, אותם הוא למד לנצל השנה ביעילות מקסימלית. את העבודה ייאלצו לעשות פישר וכנראה אודום, לא שני שומרים גדולים, וגם גאסול הוא לא הנוכחות המאיימת בצבע שתמנע חדירות. הדבר היחיד שהלייקרס יכולים וחייבים לעשות הוא שליטה בקצב, לא להתפתות לריצה המטורפת של דנבר.

תחזית: יהיה כיף, יהיו הרבה נקודות, אבל לא בטוח שיהיו הרבה משחקים. ההבדל בין הקבוצות הוא לא בכשרון אלא בכך שאחת מהן מאורגנת יותר, מאומנת טוב יותר, עקבית יותר, עושה הרבה פחות טעויות ויש לה מנהיג שמוכן להסתער על כל הקופה. קבוצה שאחד משני הכוכבים שלה (כרמלו) נתפס לפני פחות משבוע נוהג שיכור בארבע בבוקר זאת לא קבוצה שמוכנה לפלייאוף. הלייקרס בחמישה משחקים.

ניו אורלינס הורנטס (26:56) – דאלאס מאבריקס (31:51)

משחק ראשון: בין שבת לראשון, 2:00.
מאזן בעונה הרגילה: 2:2.

בדיוק בהתאם לציפיות מפתיחת העונה, רק להיפך. זאת הסדרה של ביזארו וורלד - ניו אורלינס בתפקיד הפייבוריטית שלא בטוח שתדע לעמוד בציפיות, דאלאס בתפקיד האנדרדוג שדווקא צריך לקחת ברצינות. בסוף רק חמישה משחקים מפרידים בין הקבוצות, אבל התחושה היא של הרבה יותר. ההורנטס מגיעים לסדרה הזאת לאחר עונה גדולה סביב המועמד ל-MVP כריס פול, קבוצה חזקה, מתואמת ויעילה שבעונה הרגילה לא פחדה מאף אחד. דאלאס מגיעה לאחר עונה משונה ומרובת עליות וירידות ואחרי טרייד אחד גדול ושנוי במחלוקת שהביא לה את ג'ייסון קיד. הגורל החליט שקיד ייאלץ לפרוע שטרות כבר עכשיו ודווקא נגד הרכז הטוב בעולם ברגע זה. במשחק האחרון בעונה קיד דווקא כיכב מול פול עם טריפל דאבל, 27 נקודות ונצחון, אבל בפלייאוף צפוי סיפור אחר.

המאץ' אפ, מה הוא אומר: שלדאלאס יש כלים להפתיע כאן. אם יש שאלה שכל קבוצה שרוצה לצלוח את המערב השנה חייבת לשאול את עצמה, השאלה הזו היא: איך ההגנה שלנו מול פיק נ' רול? דאלאס הוכיחה שיפור רציני בתחום הזה בשבועיים האחרונים, בעיקר תודות לפוינט גארד החדש-ישן. קיד יודע לעבור חסימות, מנצל את הגובה שלו כדי להפריע לשחקן מולו למסור ומאפשר לדאלאס להשתמש באופציית החילופים האוטומטיים כי הוא מצליח לעצור גם את שחקן הפנים. דאלאס חזקה גם ברוטציות בהגנה, מה שעוזר לה לנטרל את המסירה לקלעים. לניו אורלינס אין כלים לנצל את החולשה ההגנתית הבולטת של דאלאס - המחסור בסטופר. בצד השני של המגרש זה יהיה מבחן רציני לדייויד ווסט שישמור על נוביצקי, ובכלל לא בטוח שהוא ייכשל בו. בכל מקרה, כשיגיע המאני טיים דאלאס תתקשה לעשות סל כמו תמיד, ניו אורלינס היא לא קבוצה שמחלקת מתנות בהגנה. הקרב על הקצב יהיה משמעותי במיוחד במפגש הזה - דאלאס רוצה לרוץ, ניו אורלינס רוצה לשחק בעמידה. בפלייאוף היתרון הוא של הקבוצות העומדות, אבל לא בטוח שלהורנטס יש מספיק נסיון כדי להכתיב קצב מול ג'ייסון קיד.

תחזית: הולך להיות קרב צמוד שיוכרע על השאלה כמה גדול כריס פול. האם בסדרת הפלייאוף הראשונה שלו, מול הגנה אידיאלית לעצור בדיוק אותו, הוא יצליח לעשות את ההבדל? אסור לשכוח שגם לו יש כלים אידיאליים למשחק הפיק נ' רול - הוא יכול לשחק בין שניים עם דיוויד ווסט, להרים להנחתה לצ'אנדלר, להוציא לקלעי השלוש הנהדרים, לעלות לקליעה בעצמו או לחדור. כל השנה הוא עשה את זה נהדר, כולל במאני טיים, האם גם הפעם? התחושה שלי - הוא גדול, הוא גדול, הוא גדול. ניו אורלינס בשבעה משחקים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סן אנטוניו ספרס (26:56) – פיניקס סאנס (27:55)

משחק ראשון: שבת, 22:00.
מאזן בעונה הרגילה: 1:3 לפיניקס.

הגענו למנה העיקרית. בצד ימין נמצאת האלופה הגאה שמחפשת ריפיט ראשון ולא איבדה אף אחד מהכלים שהיו לה בשנה שעברה (ואפילו הוסיפה כמה). בצד שמאל עומדת הקבוצה שמרגישה שהאליפות נגזלה ממנה בשנה שעברה, מחוזקת בשחקן שלא מזמן היה המפחיד בליגה. דאנקן ושאקיל בהתמודדות ראש בראש על הצ'אנס, אולי האחרון, להגיע לטבעת מספר חמש; נאש רוצה, כמה שהוא רוצה, רק טבעת אחת; מאנו ג'ינובילי ואמארה סטודומאייר בעונות קריירה מאיימים להשתלט על העניינים; טוני פרקר הוא עדיין ה-MVP המכהן של סדרת הגמר; ורוברט הורי ידאג כבר לזרוק משהו או מישהו מכריע. הספרס מגיעים במומנטום יחסית שלילי אבל למדנו כבר לא לזלזל בהם אף פעם, פיניקס מגיעה עם תחושה טובה מתובלת בתהיות לגבי הכושר של נאש. איזו סדרה הולכת להיות כאן. יש מצב לוותר על חד גדיא הפעם? אלוהים יסלח, גם הוא רוצה לראות (בהנחה שיש לו אינטרנט).

המאץ' אפ, מה הוא אומר: הוא אומר פיניקס. שאלתי אותו בקול סמכותי אם הוא בטוח, אם הוא לא רוצה חבר טלפוני, והוא ממשיך להתעקש: פיניקס! הסאנס ניצחו בשני המפגשים בין הקבוצות מאז נחיתת הדיזל ובמשחקים האלה עלו העניינים הבאים - גם היום שאקיל עוצר את דאנקן טוב יותר מכל אחד אחר, הנוכחות של שאקיל מקשה גם על החדירות של מאנו ופרקר ועוזרת להחביא את אמארה בהגנה, הנסיון של הספרס לנצל את החולשה של שאקיל מול פיק נ' רול נכשל כי פרקר לא שחקן של עצירה וקליעה ודאנקן לא שחקן של קאץ' אנד שוט, גרנט היל שומר טוב על פרקר ואמארה יוצר בעיות רציניות לספרס בהגנה (מה שידענו עוד מימי סדרת 39 הנקודות המפורסמת). ובמילה אחת: פיניקס.

תחזית: הצצתי ללא מעט תחזיות וראיתי שההימור השולט הוא פיניקס בשישה משחקים. ואני אומר- תגידו, השתגעתם? עם כל הכבוד למאץ' אפ, להמר נגד האלופה בסיבוב ראשון, בסדרה שיש לה ביתיות, מול יריבה שעדיין לא הוכיחה שהיא יכולה להתגבר על המחסום המנטלי ולנצח אותה בפלייאוף וכוכב שלא ממש בשיאו לאחרונה? אז ההימור שלי הוא...אהמ...פיניקס בשישה משחקים, אבל הקונצנזוס לגבי ההימור הזה מבלבל אותי. זאת תהיה הפתעה ענקית אם זה יקרה.

יוסטון רוקטס (27:55) – יוטה ג'אז (28:54)

משחק ראשון: בין שבת לראשון, 4:30.
מאזן בעונה הרגילה: 1:2 ליוטה.

למפגש הזה יש פוטנציאל להישכח ליד שלושת האחרים, אבל לא חסרים לו מטענים ומוזרויות. יוסטון מארחת, ולמרות זאת היא אנדרדוג מובהק. טרייסי מקגריידי לא עבר סיבוב פלייאוף בחייו, אבל השנה אף אחד לא מצפה ממנו לעשות זאת. בשנה שעברה הן נפגשו בדיוק באותו סיבוב ובדיוק מאותם מקומות ואז זה נגמר בנצחון חוץ של יוטה במשחק השביעי לאחר נצחונות בית בכל השישה הקודמים. הפעם יוטה תקווה לסגור עניין מהר יותר. יוסטון מגיעה לאחר עונה מטורפת שכללה את רצף 22 הנצחונות והפציעה של יאו מינג שמשאירה אותה דלילה בכשרון לעומת שאר היריבות במערב. יוטה מגיעה לאחר עונה שקטה וסולידית ותנסה לגנוב את ההצגה באותו שקט מופתי שמאפיין אותה. שני המאמנים, ריק אדלמן מצד אחד וג'רי סלואן מהצד השני, מחפשים צ'אנס לסגור חשבונות עבר עם פיל ג'קסון בסיבוב השני.

המאצ' אפ, מה הוא אומר: הפעם יש לו שאלה - מה נסגר עם קירילנקו? השחקן המצטיין באליפות אירופה בקיץ הלך ודעך ככל שעונת ה-NBA התקדמה והפך את ההתעקשות של יוטה לשמור עליו להזויה במיוחד. הדירוג סידר ל-AK צ'אנס לחזור לעניינים - קיים סיכוי גבוה שהוא יקבל את המשימה לנטרל את טימאק, אולי כהכנה לקובי בסיבוב הבא. בסדרה הזאת נדע אם קירילנקו מסוגל להמציא את עצמו מחדש כסטופר לעת מצוא. אם הוא יצליח, ההתקפה של יוסטון תישאר בלי כלום. בצד השני ההגנה של הטילים תסתדר עם בוזר הרבה יותר טוב משנה שעברה, אבל היא תתקשה מול העליונות של יוטה בריבאונד, בעיקר בדקות בהן מוטומבו לא ישחק.

תחזית: יש לי המון סימפטיה למה שקורה ביוסטון השנה, אבל השמיכה שלה קצרה מדי. היא תפסיד בגלל ההתקפה, או בגלל הריבאונד, או בגלל שיוטה יותר טובה במאני טיים, או פשוט בגלל שיוטה יותר טובה. יוטה בשישה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully