וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליצור רמלה ניצחה 67:74 את רמה"ש

מישל סנואו הוליכה את רמלה של אלי רבי לניצחון ברמה”ש 67:74, עלתה לגמר, ותפגוש את בנות השרון שניצחה את 84:98 רמת חן

העונה המסעירה שעברה על ליגת הנשים הגיעה הערב (חמישי) לישורת האחרונה, ובסיומה, עלתה אליצור רמלה לגמר הפלייאוף של הנשים, לאחר שניצחה במשחק חם ולוהט, 67:74, את אלקטרה רמת השרון. בגמר היא תפגוש בבנות השרון, שהביסה את מכבי רמת חן, 84:98. המשחק היה חם ומהיר, כיאה לשתי הענקיות של הליגה, ויתרון 9 של רמת השרון ברבע הראשון, הפך ליתרון 9 של רמלה בשני. במחצית השניה היו השתיים צמודות, כשטטיאנה טרוינה מצד אחד ומישל סנואו מהצד השני נאבקו זו בזו, אבל עבירה חמישית של טרוינה, והתעוררות מאוחרת של שי דורון, הובילו את רמלה לניצחון גדול.

אין הרבה היגיון במה שקרה למכבי רמת חן. הקבוצה של עדן ענבר כבר הוליכה ביתרון 0:2 בסדרה והיתה בדרכה הבטוחה לפגוש את המנצחת בין רמת השרון לרמלה בגמר, אבל אז, במשחק השלישי, התעוררו שחקניותיו של שיקי פלח, השיגו ניצחון, ומשם המומנטום הביא אותן עד לשיוויון בסדרה. אלא שאם מישהו עוד היה צריך איתות לכך שבנות השרון הן לא עוד הפתעה שתחלוף, הגיע המשחק המכריע, וקבוצתו של פלח, שעלתה מלוע של תותח, ברחה כבר ברבע הראשון ליתרון דו ספרתי, אותו לא שמטה עד לסיום, למרות ניסיונות חזרה של רמת חן, כל זה ביום חלש יחסית של טנישה רייט, וניצחה 84:98. עם יכולת קבוצתית שכזאת, הגמר נראה פתוח לחלוטין.

אלקטרה רמה"ש - אליצור רמלה 74:67

רמת השרון עלתה בחמישייה עם ג'יה פרקינס, נעמי קולודני, טטיאנה טרוינה, דאדה ויליפיץ' ומוניק קוקר.

רמלה פתחה עם מישל סנואו, קטיה אברמזון, שי דורון, שריל בייקר ולייני סלווין.

שתי הקבוצות עלו עם הרבה התלהבות, והציגו משחק ריצה מהיר, כשרמת השרון תופסת פיקוד ועולה ליתרון מוקדם, 4:6. טרוינה נראתה מצויין, ושוב קלעה, אבל שי דורון סידרה אסיסט נהדר לבייקר, שלא נתן למארחות לברוח. רמת השרון חטפה, פרקינס הריצה מתפרצת, ואינה גורביץ' במהלך טיפשי ביצעה עבירה בלתי ספורטיבית וסל, ורמת השרון עלתה ל-10:19. ג'ונסון וסנואו החלו לקחת אחריות וצימקו ל-21:17 בסיום הרבע הראשון.

שריל בייקר פתחה טוב את הרבע השני עם לייאפ, ולאחר החטאה של המארחות, העלתה את רמלה בהתקפה הבאה ליתרון 21:22, עם נקודות מתחת לסל. רמת השרון המשיכה לאבד את הראש, ודורון ניצלה זאת כדי לסיים מתפרצת, שקבעה ריצה של 0:13 לרמלה, שעלתה ליתרון 21:30. רמת השרון קיבלה עזרה מהשופטים, כשרייניש שרק לבלתי ספורטיבית לשי דורון אחרי עבירה על פרקינס. טרוינה חזרה לקחת אחריות, ושלשה ואסיסט שלה, בצירוף שלשה של לימור מזרחי מהספסל, החזירו את היתרון, 32:33. קולודני רצה למתפרצת, ובשניה האחרונה סחטה סל ועבירה, שהורידה את רמת השרון ביתרון 37:43.

נעמי קולודני פתחה את הרבע השלישי מצויין עם סל ועבירה, אבל אברמזון, שלא מצאה נקודות עד לאותו רגע, אספה ריבאונד התקפה וצימקה ל-44:41. הקצב המשיך להיות מטורף, ורמת השרון החלה להראות סימני בריחה, אבל דורון בלייאפ, ומיד אחר כך אסיסט לבייקר, השאירו את קבוצתו של רבי קרוב, וסנואו הורידה את הקבוצות בסיום הרבע השלישי בשיוויון 56:56.

סנואו שוב פתחה את הרבע עם נקודות, וגורביץ' העלתה את רמלה ליתרון 56:60 בפתיחת הרבע האחרון. אבל טרוינה שוב התעוררה, ושתי שלשות שלה הביאו לריצת 0:8, שהעלתה את רמת השרון ל-65:66. אבל אז הגיעה דורון למשחק, צלפה שלשה, וסלווין עשתה את זה 67:72. המארחות איבדו את הראש, שוב החטיאו, בייקר קלעה מהעונשין, ורמלה החלה לחגוג עלייה ענקית לגמר מול בנות השרון.

קלעו לרמלה: מישל סנואו 19 (9 ריבאונדים), שריל בייקר 18 (7 ריבאונדים, 3 אסיסטים), שי דורון 13 (7 אסיסטים), ג'קי ג'ונסון וקטיה אברמזון 7 כל אחת, לייני סלווין ואינה גורביץ' 5 כל אחת.

קלעו לרמת השרון: טטיאנה טרוינה 21 (5 ריבאונדים, 4 אסיסטים), ג'יה פרקינס 17 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), נעמי קולודני 9, דאדה ויליפיץ' 8 (8 ריבאונדים), מוניק קוקר 6 (9 ריבאונדים), לימור מזרחי 4, מירב דורי 2.

המאמן המנצח, אלי רבי, אמר בסיום: "היה משחק מאוד אגרסיבי שתי הקבוצות לא רצו להפסיד. אני כל כך שמח שניצחנו. כל מה שאנחנו עושים העונה הזו זה מדהים. לקחת אליפות במצב שלנו, עם כל הקשיים זה יעשה לנו המון". על היריבה הבאה שלו, בנות השרון, אמר רבי: "זה לא נגמר. מי שחושב שאנחנו אלופים טועה. זה הולך להיות קשה מאוד".

אורנה אוסטפלד, אמרה לאחר ההפסד: "רמלה שיחקו במאני טיים יותר טוב מאיתנו והם ניצחו בזכות וזהו. איך אמרה סקרלט ב'חלף עם הרוח'? מחר זה יום חדש. היתה לנו עונה נהדרת עם תהפוכות, אבל זה טיבו של כדורסל".

בנות השרון - מכבי רמת חן 84:98

אחרי שהפסידו שני משחקים רצופים, האורחות רצו לעלות באנרגיות חיוביות, אבל בנות השרון שוב הפתיעו, פתחו בצורה נהדרת את הרבע הראשון, וניצלו את השאננות של רמת חן כדי לעלות ליתרון מוקדם, 6:14. מיסטי וויליאמס המשיכה להריץ את הקבוצה, שהגיעה עד יתרון 7:21, אבל אז התעוררו ברמת חן, וצימקו את הפער ל-8 בלבד. אלא שבנות השרון שוב פתחו מבערים, וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 15:28.

הרבע השני התחיל בדיוק מאותו מקום, ולמרות שהאסית של המארחות, טנישה רייט לא קלעה נקודות, בנות השרון עלו עד 29:43. דווינה בראון עוד ניסתה להחזיר את האורחות למשחק, אבל שליטה מוחלטת של בנות השרון, הגדילה את הפער עד למחצית, וסל של שירי שרון בשניה האחרונה רק צימק ל-38:54.

טנישה רייט התעוררה בפתיחת המחצית השניה, ו-4 נקודות שלה העלו את בנות השרון ליתרון 41:63. אלא שרמת חן לא הגיעה עד כאן רק כדי להרים ידיים, ונקודות של מקוויליאמס ופרייס בהתקפה בצירוף כמה עצירות הגנתיות מן העבר השני, החזירו אותה עד לפיגור 72:61 בסיום הרבע השלישי.

אלא ששם נעצרה רמת חן, בנות השרון המשיכו להיאבק על כל ריבאונד ולהקשות את ניסיון הקאמבק של האורחות, ונקודות של אורנית שוורץ העלו ל-78:90. טאג' מקוויליאמס לא ויתרה ושברה את פער 10 הנקודות כשהורידה ל-82:90, אבל זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי, ובנות השרון חגגה היסטוריה, כקבוצה היחידה אי פעם שחזרה מפיגור 2:0 כדי לנצח את הסדרה.

שיקי פלח, ששכתב את ההיסטוריה עם חזרה הירואית לסדרה וניצחון, אמר: "זהו יום שמח. הסדרה התחילה רע מאוד עבורנו. כשהיינו ב-2:0 אמרתי לשחקניות שייעלו לנצח". לגבי היריבה הבאה שלו, אמר המאמן: "אני חושב שרמלה קבוצה עם המון מסורת במעמדים האלו. יש להם מאמן מצויין ושחקניות טובות אבל לנו יש יתרון, אנחנו לא שבעים. ואני מאמין בבנות האלה".

המאמן המפסיד, עדן ענבר, אמר בסיום: "התחלנו לא טוב ונוצר פער. חזרנו למשחק אבל הם ניצחו בצדק. אני בן אדם שלא מנסה להנמיך ציפיות. המטרה היתה לקחת תואר ולא הצלחנו. קשה לסכם עונה במשפט. שחקניות ברמות האלו נמדדות במטרות שלשמן הביאו אותן. לא הצלחנו להביא שחקניות שעמדו בכל המעמדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully