וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "רוצה לחגוג דאבל על הפועל ת"א"

אסף שקד ואריק רחמיאן

16.4.2008 / 8:31

מנכל" בית"ר ירושלים, שתפגוש בחצי הגמר את מכבי נתניה, כבר יודע את מי הוא רוצה בגמר הגביע על מנת לנקום את שני ההפסדים בעבר

לאחר יום לא קל שעבר על בית"ר ירושלים, הן בגזרת השחקנים ובעיקר בגזרת האוהדים, בקבוצה מסתכלים אל עבר משחק חצי הגמר מול סגנית האלופה מכבי נתניה (רביעי, 20:15, אצטדיון רמת גן, שידור ישיר ערוץ 1, רשת ב', עדכונים חיים ברדיו תל אביב). הצוות המקצועי והשחקנים יצאו היום (שלישי) למלון בתל-אביב, שם ישהו עד למשחק. יצחק שום העביר מסר לשחקנים והדגיש כי הם ניצבים בפני המשחק הכי חשוב העונה, וכי עליהם לשכוח את האירועים שקרו בטדי ביום ראשון.

השאלה הגדולה ביותר בשבוע האחרון הייתה האם המגן הצ'יליאני, כריסטיאן אלברז, יהיה כשיר למשחק. בחודשיים האחרונים זכה השחקן למנוחה, בשל רצון הצוות הרפואי לא להחמיר את מצב הפציעה ממנה הוא סובל. המטרה בכל השבועות האחרונים הייתה להכשירו למשחק הגביע, אך למרות התקוות, היום התברר כי השחקן אינו כשיר. משמעות הדבר היא שאלברז יישב משחק נוסף ביציע, ועל העמדה הפנויה ימשיכו להתחרות שמוליק קוזוקין ודוד אמסלם. לקפטן עדיפות בהרכב, בעיקר לאור הניסיון הרב שיש לו.

מי שיחזור לסגל וצפוי לפתוח בהרכב הוא הבלם שמעון גרשון, שסיים עונש הרחקה בשל צבירת צהובים. גרשון שכבר הספיק לזכות בגביעים עם הפועל תל אביב, היה במהלך השבוע האחרון על תקן "המעודד הרשמי" של הקבוצה כשסיפר לחבריו לקבוצה על החוויה בזכיית הגביע ועל החגיגות הצפויות לאחר זכייה בתואר. "זכייה בגביע זה דבר שונה לחלוטין מזכייה באליפות", מספר גרשון, "אנחנו חייבים לזכות בגביע במיוחד, אחרי שבית"ר לא זכתה בו כמעט 20 שנה".

"פעם אחרונה שהייתי במעמד חצי גמר הגביע הייתה לפני שנתיים עם מכבי חיפה והפסדנו לבני יהודה", אמר מיכאל זנדברג לאתר הרשמי לקראת המשחק מחר, "כבר ארבע פעמים רק הפסדתי במעמד הזה, ואני מקווה לשנות את זה ולציין גמר ראשון בקריירה שלי. המעמד של 30-40 אלף צופים באצטדיון רמת גן ישכיח לנו את כל העייפות והכאב וניתן הכל". זנדברג, שיחגוג מחר את יום הולדתו, סיפר: "אני מכניס את החבר'ה לטירוף, ואומר להם שחסר להם שנפסיד ביום הולדת שלי".

בית"ר ירושלים קיבלה 12 אלף כרטיסים לאוהדיה, אך אוהדי הקבוצה הצליחו להגדיל את מכסת האוהדים שתהיה נוכחת באצטדיון, בדרך די יצירתית. אוהדי בית"ר פנו לנציגי אוהדי בית"ר/שמשון תל אביב וסיכמו איתם כי הם יקבלו מהם כ-3,000 כרטיסים, ובתמורה, יעודדו אוהדי האלופה את הקבוצה מהליגה הארצית בחצי הגמר שלה נגד הפועל תל אביב. במשחקה של בית"ר/שמשון תל אביב צפויים להיות כ-10,000 אוהדי בית"ר ירושלים, שיתמכו בקבוצה. אגב, מההתאחדות לכדורגל דיווחו כי נותרו כ-8,000 כרטיסים בלבד, כולם ליציעים המזרחיים.

בית"ר ירושלים, הרכב משוער: טברקטו קאלה; יואב זיו, שמעון גרשון, אריק בנאדו, דוד אמסלם (שמוליק קוזוקין); דרק בואטנג, עידן טל, מיכאל זנדברג, גל אלברמן (אבירם ברוכיאן); עמית בן שושן, רומולו.

סדין אדום לקורנפיין

המנכ"ל איציק קורנפיין, שכבר היה בשני משחקי גמר והפסיד בהם פעמיים להפועל תל אביב, נזכר באותם משחקים, "הזכרונות שלי מהגביע לצערי לא הכי טובים", אמר קורנפיין לבית"ר.נט. "פעמיים הגענו לגמר ופעמיים הפסדנו בפנדלים ואין דבר יותר כואב מלהפסיד את הגביע שנה אחרי שנה ועוד להפועל תל אביב. אני זוכר במשחקים האלה יותר מהכל את התצוגות של הקהל, אתה רואה מולך כמות אדירה של אוהדים שהגיעו רק בשבילך. בגמר השני מול הפועל תל אביב הבכי לא עצר, הרגשתי את הכאב של האוהדים שהגיעו והתאכזבו כל כך לראות אותנו מפסידים".

על המשחק אמר קורנפיין: "אני חושב שכמיטב המסורת אצטדיון רמת גן יתמלא בצהוב שחור והנוכחות של אוהדי בית"ר תורגש באופן ברור. בכל פעם כשבית"ר הגיעה למעמדים האלה כמות האוהדים הרבה ביותר הייתה שלנו ואני מאמין שכך יהיה גם היום. אחרי היומיים הלא קלים שעברנו אני מאמין ומקווה שננצח ונזכה למעט נחת".

ומה הגמר הקלאסי לפי דעתו של קורנפיין? "אני חושב שאין דבר יותר סימבולי מזה שנחגוג דאבל מול הפועל תל אביב. זה יהיה סגירת מעגל על אותם גמרים שהפסדנו להם ויסגור עונה גדולה שלנו. אבל לפני זה אנחנו צריכים לעבור את מכבי נתניה וזה לא הולך להיות קל".

משחקה של קבוצת הנוער, שהיה אמור להתקיים היום בערב, נדחה ליום חמישי בשעה 17:30, וזאת עקב אימון הנבחרת הצעירה. המשחק יתקיים כמתוכנן באצטדיון טדי והכניסה אליו בחינם. הקבוצה, שכבר ערכה את סיבוב האליפות לפני המשחק מול מכבי הרצליה, צפויה לחגוג גם בסיום המשחק מול בני סכנין.

עטר חולם על עוקץ האלופה

13 שנים מפרידות בין מעמד חצי הגמר המפורסם ההוא, כשראובן עטר, במו רגליו, הדיח את מכבי נתניה מלהגיע לגמר כששיחק אז בהפועל חיפה. מחר, הפעם על תקן מאמן, עטר יעמוד על הקווים וידרבן את חניכיו לנצח את בית"ר ירושלים כדי להעפיל לגמר.

"אנחנו ערוכים ומוכנים לקראת המשחק ועכשיו הכל תלוי רק בנו", אמרו הערב בצוות המקצועי של נתניה והוסיפו: "הוכחנו העונה שאנחנו מסוגלים לשפר אפילו את השיאים של עצמנו, ולמרות שמצפה לנו יריבה חזקה מאוד, אנחנו מאמינים בכוחנו לעמוד ביעד שהצבנו לעצמנו ולנצח את המשחק כדי להגיע לגמר".

באימון המסכם של נתניה הערב בקופסא נטלו חלק כל שחקני הסגל, כולל הבלם אבי סטרול (סובל מכאבים בעקב) והחלוץ פרנסיס קיויו (כאבים בברך). לפני האימון קיים עטר אסיפת שחקנים שבמהלכה צפו השחקנים בקטעים ערוכים ממשחק ההפסד של הקבוצה בליגה לבית"ר בטדי.

עיקר ההתלבטות אצל עטר היא בעמדת הבלם. סטרול, שלא התאמן באופן סדיר לאחרונה בשל הפציעה, אומנם ערך אימון מלא אבל עדיין לא החלים והסיכויים שהבלם גולן חרמון יפתח לצידו של לואיס מרין הם 50-50, כפי שהיטב להגדיר זאת גורם בצוות המקצועי.

חרמון, שיפגוש את הקבוצה שבה גדל, אמר לקראת המשחק: "אין ספק שמדובר במעמד מרגש מאוד וחוויה גדולה עבורינו כשחקנים ועבור האוהדים הרבים שלנו שחיכו כל כך הרבה זמן לחוות את החוויה המרגשת הזו. למרות שהפסדנו העונה לבית"ר פעמיים, אנו מאמינים שנוכל לעשות את זה ולהגיע לגמר".

בקישור האחורי צפוי עטר לערוך שני שינויים כשאמייה טגה וחורחה קבאז'רו, שהצטיינו בשבת בניצחון על הפועל תל אביב כשנכנסו כמחליפים, צפויים לפתוח בהרכב. החלוץ פרנסיס קיויו, שלא שיחק בשני משחקי הליגה האחרונים, יפתח בספסל כשחוליית ההתקפה של נתניה תכלול את הנרי טאזמטה, אוקוצ'ה ואיתי שכטר.

הקבוצה תשהה במלון שרתון מוריה עד מועד יציאתה לאיצטדיון רמת גן החל משעות הצהריים. בנתניה מאמינים שלפחות 10 אלף אוהדים יצבעו את היציעים בצהוב-שחור, ולפחות בכך ישתפו פעולה האוהדים משני המחנות.

הרכב משוער: לירן שטראובר, קלמי סבן, לואיס מרין, אבי סטרול (גולן חרמון), דדי בן דיין, אלמוג כהן, חורחה קבאז'רו (טל מעבי), אמייה טגה (דלה ימפולסקי), תיירי טאזמטה, אוקוצ'ה, איתי שכטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully