וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש כתב אישום נגד בית"ר

התובע מאשים את האלופה בהתפרעות ופריצת קהל, הדיון המשמעתי ייערך ביום חמישי. גאידמק: "שהאוהדים יעופו לי מהקבוצה"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

כתב אישום באשמת התפרעות אוהדים והתפרצות אוהדים לשדה משחק הוגש היום (שני) נגד בית"ר ירושלים על ידי תובע ההתאחדות לכדורגל. הדיון המשמעתי ייערך ביום חמישי ב-13:00.

עוד קודם לכן התבטא היום בחריפות גורם בכיר בהתאחדות כלפי ה"מדיניות הרכה", לדבריו, שנוקט בית הדין המשמעתי כלפי בית"ר ירושלים. אותו גורם אמר הבוקר כי לדעתו צריך לקחת מבית"ר ירושלים את האליפות.

"רק אם ייקחו להם את האליפות יהיה כאן סדר, אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו במראה ולהבין כמה אנחנו מטומטמים", אמר הבכיר, "מה שצריך לעשות זה לקחת את האליפות של בית"ר ובזה הכל ייגמר. זה בדיוק מה שיפתור את הבעיה. בפעם הקודמת ששרקו בוז לרבין, בית הדין זיכה את בית"ר ואלו בדיוק ההשלכות של מה שקרה אז. כנראה שהיו צריכים לנקוט ביד קשה יותר ועכשיו הגיע הזמן לקחת החלטה חסרת תקדים".

בהתאחדות מעריכים כי בית"ר תספוג עונש של מספר משחקי רדיוס וקנס כספי. טרם הוחלט לגבי גורל המשחק, כיוון שבהתאחדות מודעים לחשיבות התוצאה על מאבקי התחתית.

ארקדי עצבני

אוהדי בית"ר ירושלים כבר הרתיחו את הבעלים שלהם לא פעם ולא פעמיים, אבל נראה שמבחינתו של ארקדי גאידמק - הגיעו מים עד נפש. לראשונה מאז רכש את הקבוצה, גאידמק יצא בגלוי נגד האוהדים של קבוצתו, ובמיוחד נגד האלפים שפרצו לכר הדשא בטדי.

גאידמק התראיין הבוקר (שני) לתכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל ואמר: "מדובר בחוסר אחריות, כי השחקנים שיחקו יפה והמנהלים השקיעו. זו בסך הכל הייתה תחרות ספורט, אבל לא היה שם שום דבר שקשור לספורט". גאידמק התבקש להתייחס להתנהגות האוהדים ואמר: "אין לי שום כבוד לאוהדים שנכנסו למגרש. רוב האוהדים של בית"ר הם אנשים טובים. נכון שמדובר באלפים שנכנסו למגרש - אבל אלה פרחחים מנוולים. זו הייתה חגיגה מטופשת, הם נשארו על המגרש חצי שעה".

לגבי המסקנות האישיות שלו מהאירועים בטדי, והמשך דרכו בקבוצה אמר הבעלים: "בית"ר ירושלים זה אני, ואני לא אעזוב אותה. הטפשים האלה צריכים לעוף מהאיצטדיון ולעזוב את הקבוצה שלנו. אני לא יודע איך להיפטר מהאנישם האלה".

על חגיגות האליפות של בית"ר ירושלים, שידחו למועד אחר, אמר גאידמק: "אין לי מה לחגוג את האליפות. השחקנים הם אלופים, גם המנהלים, אבל האוהדים האלה ממש לא".

"הם אנשים לא נורמלים"

הכל היה כמעט מוכן ומזומן לקראת האליפות השנייה ברציפות והשישית בתולדותיה של בית"ר ירושלים, אבל בדקה ה-87, במצב של 0:1, פרץ הקהל של האלופה למגרש והמשחק הופסק.

אוהדי בית"ר התגודדו דקות רבות על כר הדשא כאשר הם מפשיטים את השחקנים ולוקחים את חולצותיהם. לאחר מספר דקות, הקהל פינה את כר הדשא, אבל שחקני בית"ר ומכבי הרצליה כבר ירדו מזמן לחדר ההלבשה. שחקני בית"ר, המגן יואב זיו והקפטן דוד אמסלם, ניסו לשכנע את הקהל לפנות את המגרש, אך לשווא. גם הבעלים ארקדי גאידמק והיו"ר אלי ארזי כרזו, אבל אוהדי בית"ר התעלמו בהפגנתיות מקברניטי הקבוצה.

"מה אני יכול לעשות נגד הקהל?" אמר בתימהון הבעלים של בית"ר, ארקדי גאידמק. "הם מאוד לא אחראים. זה לא קרה בשגגה. הם אנשים לא נורמלים. הם מכבדים אותי, אבל הם אנשים טיפשים".

"אם הרצליה היו מובילים 1:2, אני בטוח שהם היו עולים ומסיימים את המשחק", אמר מנכ"ל בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. "אני בטוח שלא נקבל הפסד טכני. אנחנו עושים את המקסימום בכדי לחנך את הקהל ואני יכול להצטער על כך שהקהל פרץ".

"זה היה אמור להיות יום מאוד שמח עבור אוהדי בית"ר, ולא יום כזה עצוב. אני מקווה שאוהדי בית"ר יוכלו לחגוג את האליפות בדרך כזו או אחרת", אמר מאוכזב דובר האלופה, עודד זרגרי.

"אנחנו נקבל את הדו"ח של השופט וזה יגיע לבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל", אמר דובר ההתאחדות, גיל לבנוני. "זה לא סוד שהמשחק הופסק. יוגש כתב האישום. אני מניח שבית"ר תגיע עם טענות ההגנה שלה. אולי גם הרצליה תרצה להיות צד בעניין. בית הדין הוא עצמאי הוא יפסוק לפי ראות עיניו ולפי שיקול דעתו". הדיון בעניין יתקיים ביום שלישי או ביום חמישי, שכן ביום הקבוע של הדיונים, יום רביעי, יתקיימו משחקי חצי גמר גביע המדינה.

"לא ניתן היה לחדש את המשחק"

השופט אלון יפת העביר את דו"ח השיפוט להתאחדות.

"בדקה ה-87 התפרצו אוהדי קבוצת בית"ר ירושלים לשדה המשחק, ושחקני שתי הקבוצות וצוות השיפוט ירדו לחדר ההלבשה". כתב יפת בדו"ח, "בחדר ההלבשה הודעתי לאנשי צוות השיטור והקבוצות שניתן יהיה לחדש את המשחק לאחר שיעלו את הקהל ליציעים. כמו כן הובהר להם שלא ניתן יהיה לחדש את המשחק כאשר הקהל יהיה על המגרש מעבר לקווי האורך מאחורי עוזר השופט".

"לאחר כ-20 דקות עליתי מחדר ההלבשה לבדוק אם ניתן לחדש את המשחק, אך התברר שהקהל עדיין היה על המגרש מעבר לקווי האורך, בצורה כזו שלא ניתן היה להמשיך ולקיים משחק בעל ערך ספורטיבי, אז ביקשתי להעלות שוב את הקהל ליציעים".

"לאחר מספר דקות של נסיונות מצד כוחות השיטור בשיתוף עם אנשי בית"ר ירושלים לפנות את הקהל אל היציעים, פרצו האוהדים שוב אל המגרש. כתוצאה מכך הודעתי לאנשי הקבוצות שלא ניתן יהיה לחדש את המשחק, והודעתי על הפסקתו".

עדכון ראשון: 13.4, 22:46
עדכון אחרון: 14.4, 15:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully