וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין: "נתנו כל מה שהיה בגוף שלנו"

10.4.2008 / 23:28

הגארד של מכבי ת"א היה מאושר אך מותש בסיום הניצחון על ברצלונה. קאמינגס על העימות עם באזילה: "אף אחד לא יבעט בי, אז דחפתי אותו"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

נדמה שהעונה ראו אנשי מכבי תל אביב כמעט הכל: חילופים בעמדת המאמן (לראשונה מאז עונת 98/99), פציעות קשות של שחקני הקבוצה הבכירים, שינויים בסגל, הפסדי ליגה תמוהים ותצוגות נפל בדקות הקובעות. אולם הערב (חמישי) הוכיחה מכבי שרוח המועדון עדיין נושבת חזק במסדרונות ההיכל, כאשר התגברה על הרחקתם של שלושה שחקנים במהלך המחצית השנייה - וונטיגו קאמינגס, אסטבן באטיסטה ודרק שארפ, ניצלה את יתרון הביתיות, גברה על ברצלונה 75:88 במשחק השלישי והמכריע של סדרת רבע גמר היורוליג ושלחה את אוהדיה להתקוטט על החבילות למדריד. פיינל פור שביעי למכבי בתשע שנים, ראשון זה 17 שנה לצביקה שרף. מונטפסקי סיינה, יריבתה בחצי הגמר, כבר לא יכולה לחכות.

"אנחנו ננצח בפיינל פור"

"אני רוצה לברך את השחקנים שלי, אלה ששיחקו יותר, פחות או שהורחקו בידי השופט", אמר שרף בחיוך לאחר המשחק. "כולם גברים. התחברנו ביחד, באנו היום למשחק קשה ולא וויתרנו לאורך 40 דקות. ברצלונה טובה, אבל קשה להכניע את מכבי באולם הזה. קיבלנו הרבה מכות העונה ובכל זאת לא נשברנו. נכנסתי לתפקיד בראשון בינואר, ולא הרבה דיברו אז על העפלה לפיינל פור. אבל במשחק הראשון, באיסטנבול, באותה אסיפת קבוצה מפורסמת, אמרתי לשחקנים: אנחנו נלך לפיינל פור. אני שמח שהגשמנו את זה".

על התנהגותו של ג'יאנלוקה באזילה, שהובילה להרחקתם של 4 שחקנים (כולל האיטלקי עצמו), אמר שרף כי "באזילה שחקן גדול, הוא אנרגטי מאוד על המגרש. אבל גם במשחק השני בברצלונה הוא התנהג בצורה מגעילה, נכנס בכמה שחקנים. גם היום, כשהוא ראה שהעסק לא הולך, הוא התחיל לעשות פרובוקציות. הוא דחף את וונטיגו, שנפל אחורה ולכן נאחז בו. זו הייתה עוד פרובוקציה, אחרי שראה שאנחנו לא נותנים לו לעשות סל".

ליריבתה של מכבי בחצי הגמר, סיינה האיטלקית, חלק שרף שבחים רבים. "זו קבוצה טובה מאוד, שעלתה לפיינל פור מבית המוות. היא אלופת איטליה ולאורך העונה הפסידה בליגה רק פעמיים. היא גם היחידה שהעפילה לפיינל פור ב'סוויפ' (0:2 מול פנרבחצ'ה-אולקר, א.ג). אי אפשר לזלזל בה".

קאמינגס עצמו, שהורחק במהלך הרבע השלישי לאחר החלפת המהלומות עם באזילה, ניסה להסביר: "דחפתי אותו קצת וכשהוא נפל, הוא החל לבעוט בי. אף אחד לא יבעט בי, אז דחפתי אותו".

דיוויד בלות'נטאל, ששב לרוטציה וזכה לקרדיט נרחב, החזיר למאמנו בריבית דריבית, עם 21 נקודות. "אנחנו מאוד מתרגשים, דיברנו על זה כל השנה", סיפר המתאזרח. "אישית, זה היה עבורי מאבק עקבי כדי להישאר מרוכז ולעבוד קשה, ואני מאושר שזה השתלם הערב".

קפטן הקבוצה, דרק שארפ (הורחק לאחר שניסה להפריד בין קאמינגס לבאזילה), יחגוג במדריד פיינל פור שביעי במספר. "זו הייתה הקרבה למען הקבוצה, אבל בסופו של דבר אנחנו בפיינל פור", אמר שארפ. "אני מתייחס לפיינל פור הזה כאילו הוא הראשון שלי. כל פיינל פור הוא מיוחד, ובהתחשב בכל מה שעברנו העונה מדובר בהצלחה גדולה במיוחד".

"אף אחד לא האמין שאנחנו מסוגלים להגיע לשם"

שחקן נוסף שהציג יכולת מצוינת היה וויל ביינום, שקלע 21 נקודות. "מגיע לנו להיות פה, למרות הירידות והעליות", אמר. "כולנו עבדנו קשה לאורך העונה. לפני שהוא נפטר, אבא שלי אמר לי שאני צריך לחזור למכבי ולקחת איתה אליפויות, אז עכשיו אנחנו בפיינל פור. זה מראה איזו קבוצה אנחנו. לעשות את זה עם שלושה מורחקים זה דבר קשה מאוד".

"יש פיינל פור, כבר אין לנו אנרגיות", הוסיף יותם הלפרין המותש. "נתנו כל מה שנשאר בגוף שלנו. ברצלונה היא קבוצה מצוינת, ויש לה שחקנים טובים מאוד, אבל הצוות המקצועי עשה עבודה שהיא יותר ממדהימה. ידענו שהולך להיות משחק אגרסיבי, אבל אף אחד לא חשב שיהיו שלושה מורחקים. יש עוד זמן עד הפיינל פור. הכל אפשרי עכשיו, יש משחק אחד מול סיינה".

ניקולה וויצ'יץ', שהיה טוב בפתיחה אך לאחר מכן נחלש, אמר: "קודם כל מחכה לנו המשחק מול ירושלים, אחרי זה נדבר על הפיינל פור. אף אחד לא האמין שאנחנו מסוגלים להגיע לשם. יש לנו שחקנים מצוינים, ידענו מה המטרה שלנו, הצגנו משחק בלתי יאומן וזה מגיע לנו".

עומרי כספי, שזכה הערב לשש דקות בלבד, סיפר כי "זאת נבואה שהתגשמה, כי זה מה שתכננו בתחילת שנה. זה חלום של כל שחקן להופיע בפיינל פור של אירופה ותהיה לכולנו חוויה מדהימה. אנחנו לא באים להיות שטיח של אף אחד. אנחנו מכבי תל אביב ואנחנו באים לנצח".

דיוויד פדרמן, מבעלי הקבוצה, נראה בסיום נרגש במיוחד. "היתה עונה קשה, עונה עם הרבה מאוד עליות ומורדות. השנה לקחנו את ההעפלה הזו יותר ללב, בגלל כל הבעיות שהיו. ההרגשה טובה מאוד. העובדה שאף אחד לא ציפה לכך, ואולי גם אנחנו לא האמנו, הופכת את זה למיוחד מאוד עבורנו".

המאמן המפסיד, צ'אבי פסקוואל, לא ניסה להסתיר את אכזבתו. "אני רוצה לברך את מכבי, הקבוצה, המאמן והאוהדים, כי אני יודע מה המשמעות של זה עבורם. אני לא חושב שההפרש בין הקבוצות היה כל כך גבוה. איבדנו היום המון כדורים ונתנו למכבי את האפשרות לצאת למתפרצות, כמו שהם אוהבים.

"הפסדנו, אבל אני גאה בשחקנים שלי", המשיך פסקוואל ואמר. "ברמות האלה אתה צריך לשחק עם הראש כדי לנצח. לא קלענו טוב משלוש. כשאיבדנו את באזילה, זה היה קשה עבורנו. כששני שחקנים הולכים מכות, הם בדרך כלל מורחקים. אבל אני חושב שזה לא הוגן, כי בטלוויזיה הראו שג'יאנלוקה לא הכה את קאמינגס, אלא קאמינגס הכה אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully