וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכאן אני מזמין את הקהל שיבוא ויעודד"

26.3.2008 / 12:43

נבחרת ישראל תפגוש את צ'ילה למשחק ידידות (19:30, ישיר בערוץ 5) וקשטן קורא לאוהדים. ההרכב פורסם, אסולין על הספסל

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

קשטן: "גדל כאן שחקן בקנה מידה עולמי"

למרות המשחק מול צ'ילה הערב (19.30), מסיבת העיתונאים של מאמן נבחרת ישראל, דרור קשטן, נסבה אתמול סביב הסיכויים של הנבחרת להעפיל בקמפיין הקרוב למונדיאל. בהמשך להצהרות הקודמות של קשטן, גם הפעם המאמן הותיק הצהיר כי השאיפה המרכזית היא להגיע למשחקים, כשהפעם ההגרלה באמת נוחה.

"המטרה המוצהרת של הנבחרת היא לעלות למונדיאל 2010 בדרום אפריקה", הבהיר קשטן. "זה שהנבחרת התקדמה, אני בהחלט מסכים. בשנתיים האחרונות היא שינתה את פניה, היא צעירה ורעננה יותר, משחקת כדורגל מאוד חיובי. בכדורגל אנו יודעים שתמיד יש ציפיות, וזה דבר טוב".

לפתע קשטן ערך השוואה עם קבוצתו של אברהם גרנט, צ'לסי, עליה אמר: "אם צ'לסי לא תזכה באליפות עם כל הכוכבים שלה, הבעלים שלה יהיה מאוד מאוכזב. בניגוד לקודמו של גרנט, הקבוצה כעת משחקת מאוד אטרקטיבי. הגיע הזמן שנבחרת ישראל תגיע לקמפיין גדול. חלק מהשחקנים משחקים באירופה, וזה נותן להם ראייה קצת שונה על הכדורגל, והם מביאים את זה לידי ביטוי באימונים". בהמשך להשוואה קשטן אמר: "אחד הדברים היפים בספורט זה שישנם הפתעות. קחו את בארנסלי שבאה למשחק מול צ'לסי, שיחקה ועשתה הפתעה מול מועדון בסדר גודל של צ'לסי, עם תקציב ענק ושחקנים גדולים".

קשטן נשאל גם על דבריו של גיא לוי במסיבת העיתונאים שנערכה מוקדם יותר, בו אמר לוי כי 'אסולין לא מתאים למסגרת שלנו למרות שהוא מוכשר'. על כך אמר קשטן: "אני עושה את השיקולים המקצועיים שלי. הדברים נבחנים על פי היכולת המקצועית של השחקנים. גדל כאן שחקן בקנה מידה עולמי, אבל צריך לתת לו זמן, צריך לתת לו להתפתח. הוא כישרון בלתי רגיל, ושחקנים כאלה יכולים להוות נדבך מוצק בנבחרת הישראלית בשנים הבאות".

על הסיבות לזימונו, אמר קשטן: "מצאתי לנכון לזמן אותו דווקא למשחק ידידות כדי לחוש את האווירה של נבחרת ישראל. הוא יליד הארץ, הוא אוהב את המדינה ורוצה לשחק בנבחרת הישראלית. הוא כישרון גדול, ולכאלה כשרונות צריך לתת הזדמנות להשתלב בהדרגה. אני בטוח שבשנים הבאות הכדורגל הישראלי יהנה משחקן מאוד כשרוני".

על המשחק עצמו מול צ'ילה, אמר המאמן הלאומי: "אנחנו משחקים מול נבחרת דרום אמריקאית, וזה כשלעצמו קצת שונה מהקמפיין שאנחנו נשחק בו, אבל גם צריך לחוות חוויה כזו ולדעת להתמודד איתה, כאשר מירב השחקנים שלהם משחקים ברחבי אירופה, בעיקר בספרד ואיטליה, כשיש להם גם נציג ישראלי אחד או שניים. אני מצפה שהיציעים לא יהיו ריקים כמו שהיו מול רומניה. מכאן אני מזמין את הקהל שיבוא ויעודד. גם בקמפיין עצמו אנחנו זקוקים לקהל שתומך וגם לתקשורת שמסקרת את הנבחרת הישראלית, מה שיגרום להתעניינות ציבורית".

אוואט: "הזדמנות לראות למה אסולין מסוגל"

בגלל הסגל הקצר של הנבחרת, מי ששותפו במשחקון שנערך אתמול באימון היו עוזר המאמן, משה סיני, כמו גם מאמן הכושר, אורי הראל. שני השוערים של הנבחרת. דודו אוואט וניר דוידוביץ', ערכו הערב אימון רגיל, אחרי שאתמול הם החמיצו אותו.

מיד לאחר מכן דיבר שוער הנבחרת, דודו אוואט, על הכוכב הצעיר והמוזמן הטרי, גיא אסולין, עליו אמר: "כאחד שכבר מכיר אותו קרוב לחמש שנים, הוא מוכשר מאוד ומדברים עליו רק דברים טובים. אפשר לראות שהוא משהו מיוחד, בוא נקווה שכל הרעש סביבו לא יעשה לו נזק, אבל הוא באמת ילד מיוחד.

"גיא שיחק בקבוצות הצעירות של ברצלונה, ובאים לראות אותו מאמנים מהנבחרות, היו דיבורים שרצו להזמין אותו לאחת הנבחרות הצעירות של ספרד, אבל משיחות איתו ועם אבא שלו הבנתי שהוא תמיד רצה לשחק בנבחרת ישראל, וזאת ההזדמנות הגדולה שלו להראות לכולם כאן למה הוא מסוגל".

על הסיכויים של הנבחרת ועל ההרגשות הפנימיות שלו לפני תחילת הקמפיין, אמר אוואט: "מבחינתי, הייתי מוכן לוותר על הרבה דברים כדי להגיע עם ישראל למפעל גדול, אבל חשוב לזכור שגם שוויץ, גם יוון וגם יתר הנבחרות בבית שלנו הן מצוינות, ואנחנו לא פייבוריטים לעלות".

ישראל תפתח בהרכב הבא: דודו אוואט, קלמי סבן, שמעון גרשון, אבי סטרול, יואב זיו, גל אלברמן, תמיר כהן, יוסי בניון, ברק יצחקי, אליניב ברדה, עומר גולן.

ביילסה קרע אותם (דוד מרואני, "הארץ")

זאת לא הפעם האחרונה שוולפסון מארח נבחרת או קבוצה לקראת מפגש עם יריבה ישראלית, אך לאף אחת מהן לא קרעו ת'תחת כפי שעשה אתמול מרסלו ביילסה לשחקני נבחרת צ'ילה.

כתבים צ'יליאנים שצפו באימון העריכו כי המאמן פשוט ניסה לכפר על העובדה שכוכבים כמרסלו סאלאס הוותיק לא הופיעו, ואפשר היה לקרוע את השחקנים האפורים.

אחרי שעתיים סיזיפיות למדי ניסה קשר באייר לברקוזן, ארתורו וידאל, להישמע דרוך: "ישראל יריבה רצינית עם שחקנים מליברפול, צ'לסי וברצלונה, ולכן חשוב לנו לצבור ניסיון מול יריבה אירופית מנוסה".

חלוץ מונטריי, הומברטו סואזו, התייחס ליכולת החלשה שהציגה הנבחרת בשני משחקיה האחרונים והם: "אנחנו נבחרת בבנייה, למרות שהשאיפה שלנו היא להגיע למונדיאל".

צ'ילה (משוער): קלאודיו בראבו, כריסטיאן אלבארז, וואלדו פונסה, ארתורו וידאל, מאוריסיו איסלה, קלאודיו מלדונאדו, הוגו דרוגט, מתיאס פרננדס, אלכסיס סאנצ'ז, מארק גונזאלס, הומברטו סואזו.

עדכון ראשון: 25.3 17:26
עדכון אחרון: 26.3 12:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully