וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו ישראלים הכי מתאימים למכבי?

17.3.2008 / 13:53

האלופה הישראלית נתקלה העונה בקשיים בליגה, כפועל יוצא של החוק הרוסי. אוהד גרינוולד ניגש לבדוק מי ראוי, מי פנוי וכמה זה יעלה

מאיר טפירו

קר רוח, מנוסה, מנהיג, ווינר, רעב לתואר. "מאיר הוא שחקן הקלאץ' הגדול ביותר שאימנתי", אמר עליו אפי בירנבוים לפני מספר שבועות, לאחר שטפירו חיסל במו ידיו את מכבי תל אביב והעניק לבני השרון ניצחון ליגה היסטורי בהיכל. הרגליים של הווטרן אולי זזות לאט מאי-פעם ואת משחק ההגנה הס מלהזכיר, אבל עדיין מדובר באחד הגארדים המשובחים והמרגשים ביותר שייצר הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות. חיזוק מצוין לקו החוץ הבעייתי של מכבי, שסובל ממחסור חמור באסרטיביות (יותם הלפרין), באישיות (וונטיגו קאמינגס), בקבלת ההחלטות (וויל ביינום) או מבעיות בריאות (טל בורשטיין). מעבר לכך, טפירו יוכל לקחת את הלפרין כפרויקט אישי, לקלף מעליו את שכבת הפאסיביות שנותרה בו ולקדם אותו צעד נוסף אל עבר משבצת הישראלי הטוב בליגה.

סטאטוס: מחזיק בחוזה לעונה נוספת בשרון, אולם בעקבות מערכת היחסים המצוינת בין אנשי מכבי למשפחת רקנאטי, בעלת השליטה בקבוצה, קיימת אפשרות לשחרור תמורת פיצוי כספי או טרייד.

שווי שוק מוערך באירופה: 400,000 יורו.

גיא פניני

המכביסט האולטימטיבי, אירוני ככל שזה יישמע, משחק דווקא באלטרנטיבה מירושלים. פניני, שגדל במחלקת הנוער של מכבי, פרץ בשנתיים האחרונות והפך מעוד פרוספקט ישראלי לשחקן שמתחיל לקיים. ווינר בנשמתו, פייטר אדיר, שעבורו ניצחון הוא חזות הכל ולמענו כל האמצעים כשרים, גם אם מדובר במכות מתחת לחגורה, צביטות ודחיפות, טראש-טוק בלתי נגמר ועוד שלל הפתעות וחידושים ששולף מהשרוול מידי ערב. ואולם מעבר לפרובוקציות, פניני הוא גם שחקן כדורסל מצוין: הוא מכדרר וחודר ומוסר ומוריד ריבאונדים ופוגע משלוש, ובחודשים האחרונים שיפר דרמטית את רמת קבלת ההחלטות. משחק ההגנה המצוין הוא הדובדבן שבקצפת. לא סתם הפך בגיל 21 לקפטן בני השרון.

והנה עוד סיפור קטן, שטרם סופר ויכול להעיד טוב מכל על אופיו המיוחד: במהלך המשחק בין ישראל ליוון ביורובאסקט האחרון נשלח פניני לפרקט כדי לבצע סיכול ממוקד בתיאו פפאלוקאס, הרכז הטוב באירופה בשנתיים האחרונות והשחקן היקר והמדובר ביבשת. מיד כשנכנס למגרש, דרך פניני על רגלו של הפוינט גארד היווני. פפאלוקאס נדהם. "דו יו נואו הו איי אמ? מיי ניים איז תיאו פפאלוקאס! הו דה פאק אר יו?", הטיח בישראלי האלמוני. פניני לא התבלבל. "הו דה פאק איז פפאלוקאס? מיי ניים איז גיא פניני!". פפאלוקאס, אם תהיתם, יצא מאיזון.

סטאטוס: מחזיק בחוזה לעונה נוספת בהפועל ירושלים עם אופציית יציאה לחו"ל בלבד, תמורת פיצוי זעום. הפך לאחד מחביביו של צביקה שרף, אך צירופו צפוי לפגוע בעומרי כספי. כנראה שהמעבר למכבי ימתין לקיץ הבא.

שווי שוק מוערך באירופה: 380,000 יורו.

יניב גרין

בכל זאת, עדיין מדובר בסנטר הישראלי הטוב ביותר בשוק. גרין בזבז שלוש שנים מחייו על ספסלה של מכבי ובקיץ האחרון, עם סיום חוזהו, נמלט מיד אליהו כל עוד נפשו בו. לאחר שעזב, החליטה מכבי לשנות פאזה ולראשונה זה מספר שנים וויתרה על גיבוי ישראלי לניקולה וויצ'יץ' (דיון תומאס, גרין עצמו, ג'יימי ארנולד). מכבי, אולי גם מתוך שיקולי מאץ'-אפ בליגה, שינתה הקיץ פאזה והשקיעה כסף גדול בחיזוק עמדות הפורוורד, אבל דווקא העונה, עם מכת הפציעות הקשה בקו הקדמי, מכבי זקוקה לגרין יותר מתמיד. עודד קטש חיזר אחריו בקיץ, אם כי ללא הצלחה, ולפני מספר שבועות זכה גרין לגישושים נוספים מצד אנשי מכבי, אבל לא התפתה. גרין מכיר היטב את המועדון ונחשב בזמנו לאחד מחביבי הקהל, שהעריך את המחויבות והלחימה הבלתי מתפשרת שהביא לפרקט בכל רגע נתון. היום מרוויח גרין ברוסיה סכומי כסף גבוהים הרבה יותר מאלו שהרוויח במכבי, ובסביבתו מספרים שהוא התבגר מאוד בשנה האחרונה ורוצה להמשיך תקופה נוספת באירופה. השאלה היא האם יצליח לעמוד פעם נוספת במכבש הלחצים של מוני ושמעון.

סטאטוס: מסיים חוזה בסמארה, סוכניו מחפשים לו קבוצה באירופה.

שווי שוק מוערך באירופה: 380,000 יורו.

דרור חג'ג'

גם חג'ג', כמו טפירו, יכול היה לשדרג העונה את הקו האחורי של מכבי ולהעניק לצוות המקצועי שלה מרחב תמרון גדול הרבה יותר בליגה הישראלית. תואר אהוב הקהל היה מובטח לדינמו הקטן, שמחזיק על כתפיו הצנומות את קו החוץ של הפועל ירושלים. חג'ג' הוא מעין גרסא משופרת של דרק שארפ: לצד מהירות מסחררת, נחישות אדירה ויד טובה מכל הטווחים, הוא מוביל כדור מצוין וניחן באינטליגנציית משחק גבוהה. הרגליים שלו עדיין טריות, ומדובר אולי ביורש האידיאלי לקפטן האגדי. הבעיה היא מערכת יחסים לא טובה במיוחד עם צביקה שרף, שעשויה לחסום בפניו את הדרך למכבי. למרות שמבחינה מקצועית, הוא בהחלט הרוויח בכבוד את המעבר לעיר הגדולה.

סטאטוס: הופך הקיץ לשחקן חופשי. מכבי צפויה לגשש בכיוונו.

שווי שוק מוערך באירופה: 320,000 יורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מורן רוט

שחקן נוסף שגדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א. שיחק בליגה הלאומית ועבר במספר קבוצות קטנות בליגת העל. זכורה התקרית בעונה שעברה, בה עזב במפתיע את הגליל ועבר לרמת גן. מביא לפרקט המון אנרגיות, בהגנה ובהתקפה. חודר מצוין. למרות גילו המתקדם (25) ולעומת שמות אחרים ברשימה, רוט נחשב לחסר ניסיון במעמדים הגדולים, אולם יכול להוות פיתרון טוב עבור מכבי מהספסל.

סטאטוס: מסיים הקיץ חוזה בהפועל חולון והופך לשחקן חופשי. אל תתפלאו אם תראו אותו לובש גופיה צהובה בעונה הבאה.

שווי שוק מוערך באירופה: 240,000 יורו.

ג'יימי ארנולד

במכבי התקשו בזמנו לפצח את האניגמה ששמה ג'יימי ארנולד. מצד אחד, היה מדובר במקצוען לעילא ואיש משפחה למופת, שלעולם לא סבל מבעיות משמעתיות; מנגד, ארנולד נחשב לשחקן אדיש ואנוכי ובלשון המעטה נאמר שלא היה לאחת הדמויות האהודות בחדר ההלבשה. מה שנקרא, אאוטסיידר דה-לוקס.

תחת פיני גרשון, ולאחר מכן נוון ספאחיה, נדרש ארנולד לעבור מטמורפוזה מקצועית ומנטאלית: משחקן שהיה לסקורר ואיש המפתח כמעט בכל קבוצה בה שיחק בעבר, הפך המתאזרח לשחקן ספסל ולכינור שביעי-שמיני ברוטציה. מבחינה אישית, תקופתו במכבי נחשבה בסך הכל למוצלחת והסתיימה, כזכור, בסל האליפות הגדול בפיינל פור אשתקד, אלא שבקיץ לא הסכימה מכבי לשלם את הסכומים הגדולים שדרש וארנולד עזב פגוע.

למרות שבכל הקשור למשחק ההגנה נוטה ארנולד להסתפק בנפנופי ידיים ובמבטים, עדיין מדובר במכונת התקפה משומנת ובאחד הסקוררים הגדולים שנחתו בישראל. ובכל מקרה, יסכים גם שמעון מזרחי, עדיף ג'יימי ארנולד ממורמר על הספסל שלך, מג'יימי ארנולד עצבני וכעוס בחמישייה של דן שמיר.

סטאטוס: מחזיק בחוזה לעונה נוספת בירושלים.

שווי שוק מוערך באירופה: 675,000 יורו.

רביב לימונד

בדומה לחג'ג', גם יחסיו של לימונד עם שרף אינם שפירים. אחרי עונה גדולה אשתקד במדי נהריה, ערך לימונד את השדרוג לרמת היורוליג והפך לאחד השחקנים החשובים במערך של לה-מאן הקטנה. בעונת הבכורה שלו במפעל התחיל לימונד לממש את ההבטחה, כאשר קלע באחוזים גבוהים משלוש והעמיד יחס אסיסטים-איבודים מצוין. לימונד דורש ומקבל את הכדורים האחרונים, ויכול להוות חיזוק מצוין לספסל של מכבי. הבעיה: דורך על המשבצת של יותם הלפרין.

סטאטוס: מחזיק בחוזה לעונה נוספת בלה-מאן.

שווי שוק מוערך באירופה: 235,000 יורו.

יוגב אוחיון

אם יש ישראלי נוסף שיעשה בשנים הקרובות את הדרך מהגליל העליון לרחוב יגאל אלון, ככל הנראה יהיה זה יוגב אוחיון. אתלט אדיר ומוסר מצוין, שבניגוד לרוב הרכזים הישראלים הגדולים בעבר, מציג יכולת גבוהה לא פחות בחלק ההגנתי. אם אוחיון ישדרג את הקליעה משלוש, הוא יהפוך לחבילה השלמה ומעברו להיכל יהיה בלתי נמנע. הגרסא המרגשת והמלהיבה יותר של יותם הלפרין, שסומן מגיל צעיר כמי שיהפוך לגארד הישראלי הטוב ביותר.

סטאטוס: החוזה בגליל לא באמת רלוונטי. יגיע למכבי, אם זו באמת תרצה אותו. עדיין זקוק לתקופת התחשלות נוספת באוניברסיטה של הדיקן עמית גל.

שווי שוק מוערך באירופה: 235,000 יורו.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully