וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע אופ"א: האנגליות נפלו בנקודה

אברטון ניצחה את פיורנטינה, טוטנהאם גברה על איינדהובן, אך שתיהן הודחו בפנדלים ב-1/8 גמר אופ"א. באיירן, לברקוזן וחטאפה גם בשלב הבא

ימי רביעי ידועים כקודש למשחקי ליגת האלופות, אך באין ציפור שיר, גם עורב יישמע כזמיר. שישה משחקים נערכו הערב (רביעי)במסגרת גומלין שמינית גמר גביע אופ"א וכמה מהם היו דרמטיים במיוחד.

הקבוצות האנגליות נחלו הצלחה גדולה בליגת האלופות (עם ארבע נציגות בשמונה האחרונות), אבל בגביע אופ"א הסיפור נראה אחרת. גם אברטון וגם טוטנהאם הצליחו למחוק פיגור מהמשחק הראשון, אבל שתיהן נאלצו להיפרד מהמפעל אחרי בעיטות הכרעה אכזריות מ-11 מטר. טוטנהאם ניצחה באיינדהובן באותה תוצאה בה נוצחה בביתה, 0:1, אבל כמיטב המסורת האנגלית - נפלה בפנדלים. איינדהובן, שניצחה 5:6, הייתה זו שחגגה מקום ברבע הגמר. לאברטון קרתה טרגדיה דומה. הכחולים חזרו הביתה עם פיגור 2:0 מול פיורנטינה, ניצחו באותה תוצאה בגודיסון פארק, אבל הוכרעו בפנדלים (4:2).

באיירן מינכן, שהביסה במשחק הראשון את אנדרלכט בחוץ 0:5, נחה על זרי הדפנה ונוצחה בגומלין 2:1. היא כמובן, העפילה לשלב הבא. לברקוזן נוצחה 3:2 בהמבורג, אך העפילה לשמונה האחרונות בזכות שערי החוץ. חטאפה המשיכה לעשות היסטוריה בשנתה הראשונה במסגרת אירופית, ניצחה 0:1 את בנפיקה והעפילה לשמונה האחרונות במפעל. זניט סנט פטרסבורג, אלופת רוסיה, ניצחה את מארסיי בדיוק בתוצאה שהייתה צריכה, 0:2 והעפילה לרבע הגמר.

ביום חמישי יושלם המחזור עם שני המשחקים האחרונים: ורדר ברמן תארח את ריינג'רס, וספורטינג ליסבון תארח את בולטון.

איינדהובן - טוטנהאם 1:0 (1:1 בסיכום, 5:6 בפנדלים, איינדהובן עלתה)

איזו דרמה בהולנד. 81 דקות לא הצליחו הספרס להשיג את שער השוויון הכה מיוחל מבחינתם, עד שהגיע החלוץ האימתני דימיטאר ברבאטוב הבולגרי, שכבש שער שאיזן את התוצאה בסיכום הכללי בשני המשחקים. בהארכה שתי הקבוצות שמרו על השער נקי (בעיקר בזכות גומז הנהדר) והמשחק הלך לפנדלים.

שתי הקבוצות כבשו את הבעיטות הראשונות. שוער טוטנהאם פול רובינסון עצר את הפנדל השני של לאזוביץ' מפ.ס.וו, וטוטנהאם המשיכה להוליך. ג'רמיין ג'נאס, הקפטן של הלבנים מאנגליה, היה צריך לכבוש כדי להעלות את קבוצתו לשלב הבא, אבל בבעיטה המכרעת כשל מול גומז, שוער איינדהובן. פסקל שימבונדה שלח ברשלנות את הפנדל האחרון החוצה והקפיץ בעל כורחו את הרבבות ביציעים לשמיים. הקבוצה ההולנדית בשלב הבא.

אברטון - פיורנטינה 0:2 (2:2 בסיכום, 4:2 בפנדלים, פיורנטינה עלתה)

צמד שערים של זדראבקו קוזמנוביץ' וריקרדו מונטליבו העניקו לאיטלקים ניצחון 0:2 במשחק הראשון ושלח אותם עם יתרון מבטיח לגומלין בגודיסון פארק. אלא שהעונה, הקבוצה של דייויד מויס היא לא פראיירית כלל ועיקר. כבר בדקה ה-16 אנדי ג'ונסון, חלוץ הטופיס, הרשית והחזיר את הכחולים לעניינים. אברטון המשיכה לתקוף, אך לא הצליחה להבקיע עד סיום המחצית הראשונה. 21 דקות בתוך השנייה, מיקל ארטטה כבש ואיזן את התוצאה הסיכום הכללי. מספר החמצות של איגביני יעקובו הן עד סיום הזמן החוקי של המשחק והן בהארכה, הביאו את המשחק לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים.

החמצות של איגביני יעקובו ופיל ג'אגלייקה היו בעוכריהם של הכחולים ושלחו אותם חפויי ראש הביתה. הקבוצה מפירנצה ברבע הגמר והיא ממשיכה את העונה המצוינת שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

באיירן מינכן - אנדרלכט 2:1 (2:6 בסיכום, באיירן עלתה)

זה מה שקרוי בז'רגון "משחק לפרוטוקול בלבד". הבווארים מחצו ודרסו בקלילות את האלופה הבלגית בחוץ עם 0:5. אוטמאר היצפלד, מאמן באיירן, העלה הרכב מחליפים, שיקבל קצת ניסיון. בדקה התשיעית הבלם לוסיו העלתה את המקומיים ליתרון. אלא שכאן התעשתה הקבוצה מבריסל והפנימה שהיא מושפלת עד עפר. אקין סרחאט איזן בדקה ה-20. רבע שעה לאחר מכן עשה אלכסנדר יאקובנקו את המהפך המפתיע מעט באליאנץ ארינה. התוצאה נשמרה עד הסוף ואנדרלכט החזירה לעצמה קצת מהכבוד שנרמס בבריסל. הפייבוריטית הברורה לזכות בגביע אופ"א ממשיכה את דרכה לשמונה הגדולות. אולי שם היא תקבל קבוצה שתקשה את החיים עליה קצת יותר.

המבורג - באייר לברקוזן 2:3 (3:3 בסיכום, לברקוזן עלתה)

הדרבי הגרמני במפגש הראשון הסתיים ב-0:1 קטן לבאייר לברקוזן משער של החלוץ היווני הבינלאומי, תאופניס גקאס, בדקה ה-77. המשחק השני בנורדבנק ארינה, היה דרמטי הרבה יותר. דווקא האורחים עלו ליתרון משער של סרגיי ברבארז בדקה ה-18. במצב כזה הייתה צריכה הקבוצה של הוב סטיבנס לכבוש שלושה שערים, עקב שער החוץ. שמונה דקות בתוך המחצית השנייה, פיוטר טרוחובסקי השווה והחייה את תקוותיה של הביתיים. אלא ששתי דקות לאחר מכן תאופאניס גקאס, המפציץ המצוין, העלה את באייר שוב ליתרון. אבל המבורג לא ויתרה. פאולו גררו איזן בדקה ה-64 והקפטן ההולנדי רפאל ואן דר וארט עשה מהפך בדקה ה-80. עד הסיום נשמרה התוצאה, 2:3, שכמובן לא הספיקה להמבורג, עקב שני שערי החוץ של באייר, שעולה לשלב הבא. המבורג, שחגגה מספר 200 באירופה, תנסה להתרכז יותר בבונדסליגה, במטרה להגיע למקום שמוביל לליגת האלופות בעונה הבאה.

חטאפה - בנפיקה 0:1 (1:3 בסיכום, חטאפה עלתה)

הקבוצה של מיכאל לאודרופ, ששמועות קשרו אותו לאחרונה לצ'לסי, יצאה במשחק הראשון לאצטדיון ה'אור' של הפורטוגלים וגברה עליהם 1:2. המשבר שפוקד את בנפיקה המשיך עם התפטרותו של המאמן הספרדי, חוזה אנטוניו קמאצ'ו, לפני מסםר ימים ספורים.

ב'אלופנסו קולוסיאום פרז' של חטאפה, היה קשה להאמין שבנפיקה תוכל לעשות מהפך. עד הדקה ה-79 לא נכבש שער. אז, חואן אלבין כבש את שער הניצחון ונתן את החותמת הסופית על העפלתה של חטאפה לרבע הגמר. הקבוצה הספרדית, בשנתה הראשונה באירופה, ממשיכה לעשות ניסים ונפלאות.

זניט סט. פטרסבורג - מארסיי 0:2 (3:3 בסיכום, זניט עלתה)

שמונה דקות לסיום המשחק הראשון בסטאד וולודרום כבש אנדריי ארשבין, חלוץ זניט סנט פטרסבורג ונבחרת רוסיה, שער מצמק, אחרי שלישייה של סגנית אלופת צרפת, שניצחה לבסוף 1:3. השער של החלוץ המצוין הסתבר כהכי חשוב בכל ההתמודדות.

הרוסים היו צריכים ניצחון 0:2 כדי לטפס לרבע הגמר. שש דקות לסיום המחצית הראשונה פאבל פוגרבניאק העלה את זניט ליתרון וקירב אותה עוד אל המטרה. זניט המשיכה לתקוף, ובדקה ה-78 שוב היה זה פוגרבניאק שהרשית והשיג לזניט את התוצאה הרצויה מבחינתה. מארסיי, הנציגה הצרפתית האחרונה בגביע אופ"א, אומרת שלום. זניט ברבע הגמר.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטנהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully